• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Terroristklockan...Casio F-91W

patrik441

Cartier
IMG_20191117_172927.jpg

Kvällens klocka :)
 

esn

Breitling
2-Faktor
Mitt tips är att köpa ett så billigt och smalt som möjligt. Då det är lite meckigt att få på natot och det lätt slits. Det är ont om plats mellan ”pins” och boetten :) kolla på ”cheapestnatostraps”

Som nämnts tidigare. Så tunnt som möjligt. Jag slipade även bort lite på klockan.
Sen få man klämma fast natot. Finns någon video Youtube har jag för mig:)


Strålande, tack för klockrena ;) tips :woot:
 

Moskvich

Breitling
Haha, min också. Blev nojig nu och kollade en jämförelse på tuben. Min låter, ser ut som och beter sig som en äkta på alla sätt och vis. Att den kom i en tunn påse och att det står Japan på baksidan gör mig dock osäker.. Jaja tur det är småpengar

Samma för mig, ifrågasatte varifrån säljaren på tradera köpt den då jag noterat att han sålt denna modellen till ganska många andra och gissar att han köpt en batch klockor billigt som inte klarat Casios kvalitetskontroll (andrahandssortering?) men ändå kommit ut på marknaden. Han svarade:
"En stor del av Casios tillverkning sker numera i Malaysia eftersom detta är det numera billigaste landet. Köper in båda analoga och digitala Casio-ur från Lelong watches i
Singapore."
Dock står det Made in Japan på min klocka.

Så var försiktiga med att handla denna modellen på Tradera om ni vill köpa en som håller tiden enligt Casio spec.

Kan tillägga att min också stämmer med en äkta i alla tester man kan göra utan att skruva upp den för att verifiera.
 

Bjoerling

Cartier
Finns ingen modell som är exakt som F-91 fast i stål. Närmast är nog A158 eller A164. A168 finns också men är då lite tjockare, mest pga "Illuminator"-belysningen i displayen skulle jag tro. Ang var man köper dem bäst har jag sämre koll :)
 
Finns ingen modell som är exakt som F-91 fast i stål. Närmast är nog A158 eller A164. A168 finns också men är då lite tjockare, mest pga "Illuminator"-belysningen i displayen skulle jag tro. Ang var man köper dem bäst har jag sämre koll :)

Visst är det A158 som jag länkade till på Zalando? Den på Zalando såg lite cleanare ut än den som Flecktarn postade, så utgår från att det var A158 på Zalando :p

A164W som nämnts tidigare kommer iallafall nära. Observera dock att det är kromad plast och inte stål i de här. (Länken är stål).
IMG_20200125_183002-01.jpeg

Är A164W större?
 

soderlund

Cartier
Fick hem en F-91w igår som jag tänkte oljefylla. Köptes billigt på bukten.
Dock är klockan som anlände helt fake. Att man ens orkar göra en fake-klocka på något som kostar runt 100-lappen...
Det som var uppenbart var armbandet, bandstiften (som inte var solida) samt baklocket som inte överensstämmer med min andra som jag vet är original. Blir till att öva med oljefyllning på denna, som jag betvivlar håller tätt.
f91a.jpg
f91q.jpg
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Fick hem en F-91w igår som jag tänkte oljefylla. Köptes billigt på bukten.
Dock är klockan som anlände helt fake. Att man ens orkar göra en fake-klocka på något som kostar runt 100-lappen...
Det som var uppenbart var armbandet, bandstiften (som inte var solida) samt baklocket som inte överensstämmer med min andra som jag vet är original. Blir till att öva med oljefyllning på denna, som jag betvivlar håller tätt.
f91a.jpg
f91q.jpg
Trist... Men kul projekt, uppdatera gärna dina framgångar!
Vad händer när man gör Casio-testet på den?
 
Topp