• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Terroristklockan...Casio F-91W

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Efter att ha läst i tråden så kammade jag hem en Casio terrorist på auktion för priset av en lunch, 135kr. :D

Känns dock surt att den har mer att erbjuda än min Tudor...
888C2CD2-1DC7-438C-9094-029C6C5DBCF5.jpeg
 

3rdstone

Omega
20191012_071858.jpg


Inser nu att detta faktiskt blir min första post på detta eminenta forum - I vilket jag har lurkat runt ett tag för att försöka lära mig grejer innan man törs ställa dumma/självklara frågor - och första posten blir givetvis en bild på Terroristen.

Nåväl, jag hade tidigare läst på nätet hur just F-91W hade en viss historia bland Al-Qaida när det gällde terroristdåd, men också sett den där klassiska bilden där en ung Obama poserar som galant klädmodell. Tänkte då att man borde skaffat en dylik, men inget hände på ett antal år.

Eftersom jag blev tvungen att göra slag i saken efter att hittat denna tråd, måste jag ju också visa bild på detta (såg tyvärr nu vilken oskarp bild min bedrövliga mobilkamera levererade..). Klassikern hos Runns.se (med blå detaljer) var slutsåld, då valde jag denna med orange detaljer. För en kort stund när man tryckte på köp-knappen, fick man iaf känna sig lite mer utvald och exklusiv.

Hur som helst, nu ska det bli kul att testa att bära en sån här liten och nätt sak på armen ett tag. Än så länge är den ju smittande lättsam. Har aldrig burit en klocka som nästan inte märks tidigare.
 
Senast ändrad:

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
20191012_071858.jpg


Inser nu att detta faktiskt blir min första post på detta eminenta forum - I vilket jag har lurkat runt ett tag för att försöka lära mig grejer innan man törs ställa dumma/självklara frågor - och första posten blir givetvis en bild på Terroristen.

Nåväl, jag hade tidigare läst på nätet hur just F-91W hade en viss historia bland Al-Qaida när det gällde terroristdåd, men också sett den där klassiska bilden där en ung Obama poserar som galant klädmodell. Tänkte då att man borde skaffat en dylik, men inget hände på ett antal år.

Eftersom jag blev tvungen att göra slag i saken efter att hittat denna tråd, måste jag ju också visa bild på detta (såg tyvärr nu vilken oskarp bild min bedrövliga mobilkamera levererade..). Klassikern hos Runns.se (med blå detaljer) var slutsåld, då valde jag denna med orange detaljer. För en kort stund när man tryckte på köp-knappen, fick man iaf känna sig lite mer utvald och exklusiv.

Hur som helst, nu ska det bli kul att testa att bära en sån här liten och nätt sak på armen ett tag. Än så länge är den ju smittande lättsam. Har aldrig burit en klocka som nästan inte märks tidigare.
Kul!
 

esn

Breitling
2-Faktor
Tack för kul tråd, var tvungen att göra ett inköp!

Kul överraskning att denna låg i brevlådan när man precis kom hem från BB.
Handlaren skickade med 3-års garanti också :D

PS. Alarm-funktionen passar bra att påminna om amningstider :)
 

Bilagor

  • thumbnail_20191013_152534.jpg
    thumbnail_20191013_152534.jpg
    108.3 KB · Visningar: 8

ganondorf

Omega
Finns två säljare på tradera som alltid verkar ha en till salu. Lyckades knipa en av dem till bra pris
köpte ett par såna här från nån på tradera för ett par år sedan. en stål och en guldfärgad. ger mig fan på att båda var oäkta. kändes inte så kul så... båda ligger undanlagda nu så jag funderar på att skaffa en ny i plast, men vill gärna den ska vara riktig. letade du länge efter din eller var det ett spontanköp? har du nån aning om det är the real deal?
 

Jege

Omega
köpte ett par såna här från nån på tradera för ett par år sedan. en stål och en guldfärgad. ger mig fan på att båda var oäkta. kändes inte så kul så... båda ligger undanlagda nu så jag funderar på att skaffa en ny i plast, men vill gärna den ska vara riktig. letade du länge efter din eller var det ett spontanköp? har du nån aning om det är the real deal?
Spontanköp, är tämligen säker på att den är äkta. Den klarar det så kallade ”casiotestet” åtminstone, färger och typsnitt osv ser också ut att stämma.
 

leab9

Omega
Köpte 2st från Ebay av en "trusted seller" i Spanien för ca 2 månader sedan. Klarar CASIO-testet men var "tillverkade" i Japan. Dessutom så håller de tiden dåligt, går ca 1m o 10s fel på 15 dagar Bad om återbetalning och fick tillbaka mina pengar utan problem.:)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Köpte 2st från Ebay av en "trusted seller" i Spanien för ca 2 månader sedan. Klarar CASIO-testet men var "tillverkade" i Japan. Dessutom så håller de tiden dåligt, går ca 1m o 10s fel på 15 dagar Bad om återbetalning och fick tillbaka mina pengar utan problem.:)
Köpte min på tradera. Min är också made in Japan och håller tiden likt din. Tror du det är en fejk?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Haha, min också. Blev nojig nu och kollade en jämförelse på tuben. Min låter, ser ut som och beter sig som en äkta på alla sätt och vis. Att den kom i en tunn påse och att det står Japan på baksidan gör mig dock osäker.. Jaja tur det är småpengar
Jo, tur att det är kaffepengar, men man vill ändå endast ha the real deal i klocklådan. :D
 
Topp