• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Thailand eller Tudor?

TorNet

Panerai
2-Faktor
Som rubriken säger. Sambon + du till Thailand 2v eller en sprillans ny Pelagos? Vad säger panelen?

Obs. Jag står inte i detta val. Typ. Skall ordna båda. Men om man gjorde det, hur priar ni?

Thailand-2.jpg

Resa, men som du vet ser det inte alltid ut som i reklambroschyrerna. Bilden du postade är från Maya Bay på Phi Phi-öarna - så här ser det ut i verkligheten om man råkar tajma besöket samtidigt som horderna av kineser på dagsutflykt från Phuket:

DSC02464%20800x533_zps94kup2sa.jpg

DSC02459%20800x533_zpshos91hmm.jpg
 

sveol

Cartier
Resa, men som du vet ser det inte alltid ut som i reklambroschyrerna. Bilden du postade är från Maya Bay på Phi Phi-öarna - så här ser det ut i verkligheten om man råkar tajma besöket samtidigt som horderna av kineser på dagsutflykt från Phuket:

Haha jo det där känner jag till. Har varit i Thailand ett flertal gånger. Thailand kanske inte var bästa exemplet, menar mest en fin semester med sambon/familjen etc.

:)
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Haha jo det där känner jag till. Har varit i Thailand ett flertal gånger. Thailand kanske inte var bästa exemplet, menar mest en fin semester med sambon/familjen etc.

:)
Inget fel på Thailand, alla kan hitta ett ställe de gillar oavsett vilken smak man har, finns något för alla om man letar lite, testa t.ex. Koh Chang.
 

sveol

Cartier
Inget fel på Thailand, alla kan hitta ett ställe de gillar oavsett vilken smak man har, finns något för alla om man letar lite, testa t.ex. Koh Chang.

Koh Chang är trevligt. Besökt ön ett flertal gånger. Har familj som arbetar som projektledare och slår upp nya semesterbyar i mae phin, inte långt därifrån.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Svårt, beror nog lite på hur mycket man har rest också. Hade nog ändå valt en resa. Klockor går alltid att köpa senare i livet.
 

Icaras

Rolex
Tudor helt klart. Är trött på att resa, 2v är för kort tid för att ge sig ut på ett ordentligt äventyr kan jag tycka :).

Men visst, hade velat vandra i typ Sydamerika, Alperna eller något liknande, hade varit spännande.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Jäklar vilken samling man skulle ha haft om man lagt de senaste tio årens respengar på klockor i stället... För att inte tala om vilken sur familj man skulle ha haft... Stämmer in i kören, resa!
 

Tapiren

Cartier
Klockan, sju dagar i veckan. Jag reser aldrig i jobbet men en del privat och trots bara några få resor varje år har jag lessnat rejält, borta bra men hemma bäst säger jag. Fy, vakna upp i ett hotellrum någonstans där väggarna är fulla av löss, nej tack, känner mig bara stressad över saker jag vill göra hemma istället.
 
  • Like
Reactions: par

Point Blank

Cartier
Tut i luren - Tudor alla dagar i veckan. Thailand hade jag inte åkt till frivilligt. Snackar vi däremot Alperna, staterna, Australien eller något annat trevligt så hade jag nog valt en resa istället.

Den blåa Pelagosen är ju hur grym som helst.

Tudor-Pelagos-edited-blue.jpg
 
  • Like
Reactions: par

Bjudko

Cartier
Härligt att se så många Thailandsdissare, jag trodde jag var den enda. Min diss är pga att jag vägrar pyttsa in pengar i ett land med så dålig barn/kvinnosyn, tänker på prostitution då.
 
Topp