Har gjort lite mer research jag med och så här ser det ut på mina Enicar SuperCompressorer:
Först min NOS Sherpa Guide som förmodligen aldrig har öppnats. Den har alltså en liten oil ingraverad mellan de båda kronorna som I:an ska låsas mot:
Nästa är min Sherpa Super-DIVETTE som är mer använd men även där ser man en liten graverad triangel mellan kronorna, om man kisar lite, som I:an ska låsa mot!
Slutligen så använde jag mitt originalverktyg och kunde faktiskt vrida locket lite till så att I:an låses mot kronan, typ!
Vi alltså konstatera att det finns flera olika varianter på hur EPSA-locken ser ut men att det skall vridas endast ett 1/4 varv är just signifikant för locken till Enicar verkar det som, dvs det som kallas bajonettfattning.
Samtliga ovan är ju dessutom SuperCompressor-boetter så jag vet inte hur locket till en Compressor-boett ser ut...?
...och jämför du med den sista bilden ovan så borde du ha din I:a ovanför "ee" i ordet "steel" eller mitt för locket till musslan i bilden på ditt lock,
@North !