Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jomen antal slår inte stil och finess!Har just nu bara 3st. Du sitter väl på ett 10-tal?
Fin tavla. Synd med sekundvisaren. Om du lyckas hitta en bezel, vilket kommer bli riktigt marigt, så lär den kosta huggorm. Skulle gissa att du behöver köpa ett donationsur med rätt bezel. Letade själv bezel till min gamla men gav till slut upp.Denna kom äntligen idag efter en längre tids väntan. Fula visare men annars fin, tycker jag! Behöver sig även en service men viktigast av allt bezel samt insert. Vet någon vart man kan gräva upp detta? Antar att det även kostar huggorm?
Edit:
Bild på baklock och verk
Fantastisk tavla. Grattis!Paketöppning idag igen...nu från Berlin! Enda modellen av Enicar med verk från Lemania!
Den är rätt stor ändå då den mäter 39 mm utan krona samt 44 mm överluggarna!
Tack, bror!Fantastisk tavla. Grattis!
Jag missade helt denna som tog slut i förrgår...Fin tavla. Synd med sekundvisaren. Om du lyckas hitta en bezel, vilket kommer bli riktigt marigt, så lär den kosta huggorm. Skulle gissa att du behöver köpa ett donationsur med rätt bezel. Letade själv bezel till min gamla men gav till slut upp.
Synd! Bra pris. Det beror ju på hur man är lagd. Jag hade hellre kört utan bezel isf.Jag missade helt denna som tog slut i förrgår...
https://www.ebay.com/itm/324228695786
Det sved kan jag säga!
Tror du att man kan sätta på en generisk eller måste det vara Enicar?
Verkligen! Riktigt fin.Tack, bror!
Den är rätt funky faktiskt och det passar mig som handsken!
Asså jag tänkte nog medans. Men håller med hellre original enicar!Synd! Bra pris. Det beror ju på hur man är lagd. Jag hade hellre kört utan bezel isf.
I grunden tror jag att det handlar om att Enicar har tillverkat klockor av bra kvalitet med vågad, och riktigt bra, design. Sedan finns det många samlare av Enicar som har synts mycket både på forum och IG. Boksläppet har säkert bidragit till fortsatt ökat intresse. Tycker själv att märket förtjänar uppmärksamheten.Tja!
Det känns som Enicar är lite hypat just nu, iallafall får jag den känslan.
Vad beror det på? Är det bra kvalitet till relativa ok priser? Känns som vissa märken är mer populära än andra och jag som är relativt ny i klockträsket har lite svårt o hänga med. Tycker vissa andra märken verkar vara likbördiga, men går till mindre pris. Är det någon Enicarnörd som har lite mer insikt?
Kanon, tack för svaret! Blir nog någon Enicar framöver (har dock redan en, fast det är en riktigt liten Enicar).I grunden tror jag att det handlar om att Enicar har tillverkat klockor av bra kvalitet med vågad, och riktigt bra, design. Sedan finns det många samlare av Enicar som har synts mycket både på forum och IG. Boksläppet har säkert bidragit till fortsatt ökat intresse. Tycker själv att märket förtjänar uppmärksamheten.
Kan varmt rekommendera boken.Kanon, tack för svaret! Blir nog någon Enicar framöver (har dock redan en, fast det är en riktigt liten Enicar).
Fattade inte riktigt var det var för bok...Kan varmt rekommendera boken.
Aha, sorry.Fattade inte riktigt var det var för bok...
Snyggt jobbat!Äntligen hittat en korrekt bezel
Verkligen bra jobbat!Äntligen hittat en korrekt bezel
Exakt 3 år sedan idag jag köpte klockan så det har tagit sin tid. Nu har jag ju iofs inte letat särskilt aktivt på sista tiden då jag typ gav upp men plötsligt händer det. Visserligen svinigt, svinigt dyr men NOS så det får det vara värt.Verkligen bra jobbat!
Inte så lätt att hitta misstänker jag för den var väl rätt unik för den modellen eller...?
Imponerande tålamod och all respekt då du bevarar ett original och inte förvanskar det korrekta!Exakt 3 år sedan idag jag köpte klockan så det har tagit sin tid. Nu har jag ju iofs inte letat särskilt aktivt på sista tiden då jag typ gav upp men plötsligt händer det. Visserligen svinigt, svinigt dyr men NOS så det får det vara värt.
Jag tor det finns några varianter som använder samma bezel men svårt att veta säkert vad som satt på från början på varje model då det inte finns mycket bilder/info att jämföra med. Här är det bästa jag hittat https://thespringbar.com/blogs/guides/enicar-sherpa-collectors-guide-part-1-single-crown-models/
Har du boken, värd att köpa? Något om min klocka i boken?