Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En day date med svensk dagskiva. Tavlan som är djupblå är kraftigt brunspräcklig (går ej att få bort) så den ser ut som en stjärnhimmel. tycker det funkar ganska bra. Alternativet är att byta tavla eller måla om vilket kanske ite är så kul.
Stjärnhimmer och Enicarloggan var ju passande! Självklart ska du låta den vara som den är.
Mitt senaste köp en smaragd grön Star Jewel MRO. Hade trasigt glas men annars i toppskick. Blev fin med nytt glas
Tackar!Snyggt fångat! jag tror jag hade den på min lista (tradera?).
Köpte för några veckor sedan en Enicar Ocean Pearl på tradera för en liten summa. Jag har upplevt att den gått bra och med god reserv. Till min förvåning hade klockan stannat när jag kikade på den för ca en halvtimme sedan. Jag drog upp den imorse och den reagerar inte på uppdrag nu. Som den nybörjare jag är på klockor allmänt och manuella sådana i synnerhet undrar jag om någon kan sia om problemet och hur det kan lösas. Är det urmakaren som gäller?
Tack, har redan gått igenom köp guidenWOW den där var riktigt nice. Är verkligen ingen kännare av Enicar eller andra klockor för den delen men jag tycker ändå att den ser ut att vara kosher.
En hjälpfull länk kan vara denna:
http://www.ebay.com/gds/Enicar-Watch-Buyers-Guide-/10000000177675402/g.html
/Magnus
Den där var riktigt fin!Fick ett roligt samtal igår från en samlare som kommit över några klockor som legat på hyllan ett tag,
-Ta med dig kameran och kom hit, jag har lite roligt att visa.
Ok tänkte jag, lite trevliga klockor är ju aldrig fel.
Kom dit och såg att samtliga var Enicar, samtliga var även oanvända med plasten på boettlocket kvar, en del har även "hang-tagen" kvar. Trevlig känsla att klämma på dem.
Gillar verkligen kronografen och Sherpan!
Härliga NOS Klockor, tack för att du delar med dig!
Dem där "door stop" indexen är trevliga, har sådana på min Enicar med...
Edit: Kronon var galet vacker! :
Kul
Såg precis en Enicar åka upp rätt rejält på tratten, undrar om det var någon här som knep den
http://gamla.tradera.com/enicar-sherpa-super-dive-automatisk-herr-klocka-auktion_341967_223920034
jagg tyckte den stack iväg lite väl bra.Jag var med ett tag men missade i finalen. :-(