Är det där en Enicar? Hänger inte riktigt med.Nykomling som jag gillar skarpt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det där en Enicar? Hänger inte riktigt med.Nykomling som jag gillar skarpt.
Ja då visst är den tillverkad av Enicar. Namn som Alprosa och i detta fall Longeau osv kom från Enicar.Är det där en Enicar? Hänger inte riktigt med.
Ja då visst är den tillverkad av Enicar. Namn som Alprosa och i detta fall Longeau osv kom från Enicar.
Här kommer en bild på verket. Har flera Longeau alla med verk från Enicar. Intressant läsning har inte sett den förut.Är du säker, det verkar som det finns olika Longeau.
Om man ser på den här sökningen i mikrolisk.de tycker jag loggan liknar den i nummer 2 i listan.
Emil Leichter, som jag skulle gissa är en importör (New York) som satt sitt namn på tavlan. Men det kanske är Enicar som tillverkat klockan åt Emil Leichter?
Edit: Oavsett tillverkare, en grymt snygg klocka!
Amen se på fan! @holma20 har ju redan varit här med den sköningen.Köpte denna härliga Daydate Enicar av en fellow klocksnackare för några veckor sedan. Älskar den! Fick upp ögonen lite för Enicar. Dessvärre är glaset sprucket, men det ska bytas så småningom.
Härligt! Snygg som attan.
nytt band. älskar denhär klockan.
Snyggt! Passar förnämligt till den där klockan.
nytt band. älskar denhär klockan.
En underbar modell, snygg som få. Många varianter därute, här finns en del att beakta: https://boldwatches.wordpress.com/2015/05/23/enicar-sherpa-graph-classification-and-marks/Har drömt om lite sherpa-graphs på senaste
Underbart! Tack! Hur ligger de i regel prismässigt? Har sett ett fåtal kring 20-30k.En underbar modell, snygg som få. Många varianter därute, här finns en del att beakta: https://boldwatches.wordpress.com/2015/05/23/enicar-sherpa-graph-classification-and-marks/
+1 på denHelt underbar tråd!
Har inte hängt med i prisutvecklingen men tror fortfarande du kan hitta ett fint ex under 30k. Vänta inte för länge bara...Underbart! Tack! Hur ligger de i regel prismässigt? Har sett ett fåtal kring 20-30k.
Följer fortfarande dina steg här, kul du tittar in få och då!Har inte hängt med i prisutvecklingen men tror fortfarande du kan hitta ett fint ex under 30k. Vänta inte för länge bara...
Mycket av Enicars styrka ligger i att de använts sig av kvalitetskomponenter och hållit sig inom dykarur. Tex val 72 och Super compressor (EPSA).Har tack vare den här tråden fått upp ögonen för Enicar. Aldrig riktigt känt någon dragning till märket förut men nog har de en hel del intressanta modeller. Auktionen av Cassels klocka fick mig helt såld. Sjukt coolt, grattis till personen som köpte den!
Uppskattat, får se om intresset tar fart igen.Följer fortfarande dina steg här, kul du tittar in få och då!
http://www.ebay.com/ulk/itm/391358080725Underbart! Tack! Hur ligger de i regel prismässigt? Har sett ett fåtal kring 20-30k.
Jag sneglade på en sherpagraph för ett bra tag sedan. Inser nu att jag måste ha en. Förbaskat fina grejer!Har drömt om lite sherpa-graphs på senaste
Trevligt! Den ovanligare Aqua Graph:en, känns som det går en sån på 10 Sherpa Graph:s....
Är det orginal bandet eller har du slängt på ett Tropic sport?Har en gammal Sherpa OPS - cool klocka
Är det orginal bandet eller har du slängt på ett Tropic sport?