Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fyller på med mina exemplar.
Snygga! Speciellt den med vit tavla.Har lagt till dessa i Lagonda-samlingen, eleganta Attaché med snygga och kraftiga boetter, lätt gömd krona och tavlor som frigör endorfiner...
Härlig samling! Gillar speciellt den med blå innerring.Fyller på med mina exemplar.
Snyggt som vanligt från Lagonda!Bumpar denna tråd med ett generöst bidrag från Onelund som damp ner för några dagar sedan. Hittade annonsen för modellen och ville dela den med er. Notera det charmiga pärlemorsinlägget och den snajdiga copyn - det var bättre förr!
+1 på den.Tycker annonserna var bättre förr, likaså klockorna om jag ska vara ärlig, de har en själ på riktigt, inte den uppblåsta hypen vissa märken av idag har.
+1 på den med.Snyggt som vanligt från Lagonda!
Bjuder på ett foto på min "nya" Lagonda av fyrkantig modell. Undrar vilket år ungefär den kan tänkas vara ifrån? Har ej hunnit öppna den ännu.
/Andreas
/quote]
Grattis till klockan! Såg en liknande i Lagondas sommarkatalog 1972 men i katalogen från 1974 finns modellen inte alls med, så däromkring eller tidigare. Har ingen katalog från sent 60-tal men gissar på tidigt 70-tal.
Vacker tavla, intressant brand som jag vet nada om.Jag har denna Paul Portinoux med samma Lagonda tavla som Ariste visar i början av posten. Troligen en postorderklocka också eller med en möjlighet att välja tavla!
Trevlig. Jag tycker slitaget på tavlan var charmigt.Räddade den här gamla Lagondan från en påse klockskrot. Lite delar från ett annat skrotverk och den funkar nu kanon. Den ska gå som present till en kompis som har tjatat om att fixa en vintageklocka åt honom en tid.
Lite synd på tavlan, men roliga fancy bandhorn
Trevlig! Tror det sitter ett rätt fint kopparfärgat verk i den där också...Verkar finnas många varianter. Fick en ny till samlingen av en snäll arbetskamrat.