• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Lagonda (många bilder)

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ja, jag gillar ju denna variant. Så när möjligheten att ropa in en tredje på Tradera för en rimlig peng så slog jag till.:)
...och så var de fyra.:):):):)
Senaste tillskottet längst till vänster i bild (nu har jag äntligen en med V.M. på tavlan - nästan en komplett samling, saknar bara den med "Favorito" på tavlan?).
Tack @Clark78 för affären!
05227.jpg
 

Martin Lovasz

Audemars
Det som är lite skumt med märken som Lagonda är att de ofta använde idén att ju mer man skrev på urtavlan ju bättre men det var främst rena budgetmärken som gjorde detta så man får en lite billig känsla ibland och det var helt onödigt då de sålde kvalité.

Finare tillverkare gjorde tvärt om så man hittar sällan något annat än namnet och eventuell modell på urtavlan på dem.
 

Rolfen

Rolex
Ännu en Lagonda till samlingen, en Excellence. Den här typen av "bullseye" tavla var vanlig på 50-talet men den är inte vanlig på Lagonda, hittar tex ingen annan i denna tråd. Jag är dock väldigt svag för denna taveltyp och detta ex är i ett mycket trevligt skick :)
LagondaExcellence.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ännu en Lagonda till samlingen, en Excellence. Den här typen av "bullseye" tavla var vanlig på 50-talet men den är inte vanlig på Lagonda, hittar tex ingen annan i denna tråd. Jag är dock väldigt svag för denna taveltyp och detta ex är i ett mycket trevligt skick :)
LagondaExcellence.jpg
Grattis, fint skick på den och just Excellence har jag inte hittat i katalogerna men så har jag inga pre 1957 heller. :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Jag har själv några äldre kataloger i min samling men tyvärr är det sällan dom skriver ut namn i dom utan bara nummer och bilderna är för dåliga för att kunna se vad det står på tavlorna.
LagondaKataloger.jpg
Kul att du har de tidiga katalogerna, håller med dig om modellnamn och bilder/teckningar...inte lätt att avgöra vad som är vad.:)
 
Topp