Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt bra!Får väl betraktas som semivintage, men rätt ovanlig i kvadratform.![]()
Köptes hos vår sponsor Ericsons ur i Sundbyberg på 80talet. Där även inhandlades en och annan Omega. En urhandel med en mkt. familjär stämning, och fin kundservice än i dag.Grymt bra!
Får väl betraktas som semivintage, men rätt ovanlig i kvadratform.![]()
Låter mycket trevligt!Köptes hos vår sponsor Ericsons ur i Sundbyberg på 80talet. Där även inhandlades en och annan Omega. En urhandel med en mkt. familjär stämning, och fin kundservice än i dag.
Mycket roligare i verkligheten!Hoppla! Förlorade Kaplans-oskulden idag och ropade hem en i mitt tycke tjusig 30-tals Omega!
Lagom härjad för min smak!
![]()
Kråmkånny är från 64, året då jag träffade min fru, så den är fastgjuten. Jensab hittade ett toppex. till mig. Dom är luriga , och mkt. fulingar och falsarier härjar på världsmarknaden.Fantastiskt härlig.
Som Connie-samlare står jag gärna på tur den dagen du vill sälja....
Kråmkånny är från 64, året då jag träffade min fru, så den är fastgjuten. Jensab hittade ett toppex. till mig. Dom är luriga , och mkt. fulingar och falsarier härjar på världsmarknaden.
Sorry !! Yr i mössan, jag trodde jag svarade på 64 an, som har nicnamnet"Kråmkånny". Nej kvadraten som kallas Manhattanserien / tror jag/. Köptes av lust till det stora egot som var som värst på 80talet. Nä, Jensab är en hedersman så där behöver man inte oroa sig.då förstår jag - och helt rätt anledning att behålla en klocka, det är liksom mer än en klocka.
Gissar att du menade 84 - annars tror jag jensab lurade dig - den modellen fanns väl knappast 64![]()
Snygg! Väldigt modern storlek om man jämför med stereon.Min 2639-1 från 1951/1952.
![]()
Det är en jätteklockaSnygg! Väldigt modern storlek om man jämför med stereon.
Nästan Paneraistorlek på den!Det är en jätteklocka![]()
Bräcker även den grövsta Diesel-klockan med råge.Nästan Paneraistorlek på den!
Knasläcker! Jag skulle behålla den som den är sålänge. Jag gillar hur femman och sjuan inte är avklippta vid subsekunden.Hej alla!
Vann nyligen denna Omega:
Den måste servas då den inte går att vrida upp - vad kan det bero på?
Har en fundering kring visarna... Borde jag fylla i med ny färg, låta vara eller ta bort den lilla lysmassa som finns? Känns som att risken att den ska lossna i ett senare skede är rätt hög...?
![]()
Tack! Då gör jag såKnasläcker! Jag skulle behålla den som den är sålänge. Jag gillar hur femman och sjuan inte är avklippta vid subsekunden.
Kan du slänga upp ett foto på den med svart tavla och subsekund längst upp i mitten?Min projekt låda 2018+ ;-)!
Alla med lite eller mycket behov av olika åtgärder för att vara ordentligt fungerande ! Just nu i malpåse på väntan på 2018! Då jag förhoppningsvis fixar några !![]()
Återkommer vid tillfälle ! Just nu bortstädade dvs ligger i förrådsförvaring är ej där så ofta! MvhKan du slänga upp ett foto på den med svart tavla och subsekund längst upp i mitten?
Min 2639-1 från 1951/1952.
![]()
Vet tyvärr inte. Det är ett äldre band som jag hade hemma.Får man fråga vart bandet handlades? Äger själv en 2639 fast med vit tavla med lite mysigt mögel & vill tro att ett liknande band skulle vara perfekt