• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

Psykel

Patek
Hoppla! Förlorade Kaplans-oskulden idag och ropade hem en i mitt tycke tjusig 30-tals Omega!
Lagom härjad för min smak! :D
0
 

JesperO

Rolex
Kråmkånny är från 64, året då jag träffade min fru, så den är fastgjuten. Jensab hittade ett toppex. till mig. Dom är luriga , och mkt. fulingar och falsarier härjar på världsmarknaden.

då förstår jag - och helt rätt anledning att behålla en klocka, det är liksom mer än en klocka.
Gissar att du menade 84 - annars tror jag jensab lurade dig - den modellen fanns väl knappast 64 :)
 

Pictor

Audemars
då förstår jag - och helt rätt anledning att behålla en klocka, det är liksom mer än en klocka.
Gissar att du menade 84 - annars tror jag jensab lurade dig - den modellen fanns väl knappast 64 :)
Sorry !! Yr i mössan, jag trodde jag svarade på 64 an, som har nicnamnet"Kråmkånny". Nej kvadraten som kallas Manhattanserien / tror jag/. Köptes av lust till det stora egot som var som värst på 80talet. Nä, Jensab är en hedersman så där behöver man inte oroa sig.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej alla!
Vann nyligen denna Omega:
Den måste servas då den inte går att vrida upp - vad kan det bero på?
Har en fundering kring visarna... Borde jag fylla i med ny färg, låta vara eller ta bort den lilla lysmassa som finns? Känns som att risken att den ska lossna i ett senare skede är rätt hög...?
IMG_6527.JPG
 

Psykel

Patek
Hej alla!
Vann nyligen denna Omega:
Den måste servas då den inte går att vrida upp - vad kan det bero på?
Har en fundering kring visarna... Borde jag fylla i med ny färg, låta vara eller ta bort den lilla lysmassa som finns? Känns som att risken att den ska lossna i ett senare skede är rätt hög...?
IMG_6527.JPG
Knasläcker! Jag skulle behålla den som den är sålänge. Jag gillar hur femman och sjuan inte är avklippta vid subsekunden.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Kanske fel tråd men jag prövar ändå (värsta fall blir det en till bild i denna backa tråd)
IMG_1863.JPG

Om man vill hitta Ref för en gammal goding, vart ska man börja leta?
Innanför locket står
121.001 -64
Men är då 121.001 refferensnummer och år 64 eller vad? Nån sa nån gång att det är klockans boetnummer, men vad är då hennes Ref?!
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp