Psykel
Pandion
Borde väl inte vara dyrare än på nån annan plexiklocka? Omkring en femhundring.Vet inte om detta är rätt tråd, men någon som har koll på ungeär hur mycket det kostar att byta glas på en pie-pan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Borde väl inte vara dyrare än på nån annan plexiklocka? Omkring en femhundring.Vet inte om detta är rätt tråd, men någon som har koll på ungeär hur mycket det kostar att byta glas på en pie-pan?
Sant, kanske skulle ställt frågan så istället . Tack för ditt svar.Borde väl inte vara dyrare än på nån annan plexiklocka? Omkring en femhundring.
Borde väl inte vara dyrare än på nån annan plexiklocka? Omkring en femhundring.
Beror ju på om han vill ha ett omega originalglas. Ett sådant glas går väl på dryga femhundringen (jämfört med vanligt sternkreutz för 20:- )Sant, kanske skulle ställt frågan så istället . Tack för ditt svar.
Där har du ju en poäng. Jag tänkte ju inte på att räkna in materialkostnaden.Beror ju på om han vill ha ett omega originalglas. Ett sådant glas går väl på dryga femhundringen (jämfört med vanligt sternkreutz för 20:- )
Fin historia. En keeper...Det kanske inte ser mycket ut för världen, men historien är betyder mycket för mig. under julen satt jag och pratade lite med min farfar om klockan jag hade på mig, min lilla glashütte dressare i guldplätering med blått läder. "Jag har min gamla guldklocka hemma någonstans, men jag tror inte den går, jag tror det är en omega"
vi försökte lista ut vilken det kunde vara, men jag fick inget bra svar. vi lämnade där, men när jag var på middag hemma hos han senast så hade han letat fram klockan, och fått den i bruksskick igen av lokala urmakaren. Klockan fick han 1977 av Scania för sina 25 år i företaget, ingraverat och allt på baksidan av boetten.
Han har lyckats tappat klockan två gånger och fått den återlämnad båda gångerna. utanför slottsruinen i Borgholm och på ett picknickbord längs med e4:an utanför Ljungby. Han bar själv klockan dagligen i 25 år innan den hamnade i en låda.
Alltför snäll som han är så fick jag klockan av han. "det är bättre att den används än att den ligger hos mig i någon låda". Jag blev helt paff.
Denna kommer jag vårda ömt och aldrig släppa, den är i perfekt skick som den är!
Det kanske inte ser mycket ut för världen, men historien är betyder mycket för mig. under julen satt jag och pratade lite med min farfar om klockan jag hade på mig, min lilla glashütte dressare i guldplätering med blått läder. "Jag har min gamla guldklocka hemma någonstans, men jag tror inte den går, jag tror det är en omega"
vi försökte lista ut vilken det kunde vara, men jag fick inget bra svar. vi lämnade där, men när jag var på middag hemma hos han senast så hade han letat fram klockan, och fått den i bruksskick igen av lokala urmakaren. Klockan fick han 1977 av Scania för sina 25 år i företaget, ingraverat och allt på baksidan av boetten.
Han har lyckats tappat klockan två gånger och fått den återlämnad båda gångerna. utanför slottsruinen i Borgholm och på ett picknickbord längs med e4:an utanför Ljungby. Han bar själv klockan dagligen i 25 år innan den hamnade i en låda.
Alltför snäll som han är så fick jag klockan av han. "det är bättre att den används än att den ligger hos mig i någon låda". Jag blev helt paff.
Denna kommer jag vårda ömt och aldrig släppa, den är i perfekt skick som den är!
Fantastiskt!
Det här är min morfars som jag fått ärva, även den här fick han efter att ha arbetat i 25 år. Dock inte lika mkt använd! Men som sagt, keepers
Vilket praktexemplar! härlig urtavla sekundvisaren på din ser riktigt fin ut.
det jag behöver för att komplettera min är att skaffa ett omegaspänne och ett lite finare läderband, inget av dem är original tyvärr men alltid kul att leta prylar.
Alla (äldre) klockor bär på en historia och när man känner till den blir det ytterligare en dimension. Verkligen roligt att höra detta. På tal om Omegaspänne säljer @virrooo några på köp och sälj. Kolla med honom. Fina grejer.Vilket praktexemplar! härlig urtavla sekundvisaren på din ser riktigt fin ut.
det jag behöver för att komplettera min är att skaffa ett omegaspänne och ett lite finare läderband, inget av dem är original tyvärr men alltid kul att leta prylar.
Finfin! Jag har verkligen blivit såld på vintage och gärna Omega. Man kan få tag i riktigt schyssta grejer för lite pengar.Denne Seamaster De Ville kom for et par dage siden
Ref. 135.020, cal. 601 fra 1969 i fin skick
Vilket betyder?verkligen!
Schysst!Ny rackare landade precis, gillar patinan!
Superfin!Ett drygt år tog det att hitta den, men nu sitter äntligen orginallänken på!