Den såg riktigt trevlig ut!Är extremt nöjd över min "nya" Omega Seamaster Quartz från 1977.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den såg riktigt trevlig ut!Är extremt nöjd över min "nya" Omega Seamaster Quartz från 1977.
Snyggt, mycket trevliga de där!En kompis....
Adventurine, or moisture?Stardust!
Stardust!
Grym! Otroligt bra gjort, inget man gör med dremeln i garaget .Vilken fantastisk tråd! En ynnest att scrolla igenom
Presenterar en flighty till i denna tråden
Lät Omega Bienne restaurera boett och urverk bland annat men lät urtavlan som är i magiskt skick efter 47år vara. Tog dem 11 månader om jag inte minns fel, var ett par år sedan nu. Denna kommer aldrig lämna min samling utan är min enda riktiga keeper då ST145.013 är så ovanliga och i produktion så kort tid. Resultatet de åstadkommer nere hos Omega är inget annat än fantastiskt. Se sunburst mönstret efter restaureringen, helt otroligt att de lyckades återställa detta och alla kanter på boetten är knivskarpa och den ser ut att vara ny. Som sagt kul grej nu har vi provat det och lagt en förmögenhet
Tycker spännet ser bra ut. Innermått 16 mm? Bara att börja jaga en guldomegaKanske inte helt och hållet rätt tråd, men tänker att man kanske får vettiga svar här.
Detta spännet kom med i en större lot av band jag ropade in.
Och är det någonting jag inte kan så är det att bedöma äkthet på vintage Omega-spännen. Och inte blir det bättre av att det finns gott om fejk...
Har läst på guiden på OF och får detta till att vara ett korrekt AW-spänne, men vill ändå dubbelkolla med folk som verkligen kan!
Vill veta om det ska brännas i masugn, eller om jag ska börja leta klocka i guld.
EDIT.
Vi kör väl några faces också då - så att inlägget passar lite bättre in i tråden!
Tycker spännet ser bra ut. Innermått 16 mm? Bara att börja jaga en guldomega
Vilja fina klockor!!!Kanske inte helt och hållet rätt tråd, men tänker att man kanske får vettiga svar här.
Detta spännet kom med i en större lot av band jag ropade in.
Och är det någonting jag inte kan så är det att bedöma äkthet på vintage Omega-spännen. Och inte blir det bättre av att det finns gott om fejk...
Har läst på guiden på OF och får detta till att vara ett korrekt AW-spänne, men vill ändå dubbelkolla med folk som verkligen kan!
Vill veta om det ska brännas i masugn, eller om jag ska börja leta klocka i guld.
EDIT.
Vi kör väl några faces också då - så att inlägget passar lite bättre in i tråden!
Sorry, hade missat detta.Vilja fina klockor!!!
Bandet på Connien, vad är det för fabrikat/modell? Skulle vara skitsnyggt i 18mm på min Suverän.
Förbannat snygg.168.005
Ja det är en av mina absoluta favoritklockor faktiskt, inte mycket vintage som slår en fin Connie med doglegs!Förbannat snygg.
Incredible!Förbannat snygg.
Tavlan är riktigt dåligt ommålad, kronan är fel, första gången jag ser 2 lika indextyper ( se kl 5 och 11 i jämförelse med resten), visarna och loggan är korrekta och boetten är överpolerad
Såg denna på tratten. Är den verkligen legit? Konstig blandning på index, sekundmarkeringarna är hur som happ och fet smetig text...
Jag tar aldrig av mig klockan när jag tvättar händerna. Jag tvättar ju trots allt händerna, inte handlederna. Har jag läderband på klocka är jag dock lite försiktigare, eftersom det kan lämna fläckar och jag kör många vintageband.Hur vattentät är en sån här gammal omega? från 1952.
Jag använder den numera dagligen. och har kommit på mig själv att tvätta händerna med den ett flertal gånger av misstag.
Finns det knep för att få dom extra vattentäta? går de fixa så den blir badsäker?
Jag skulle inte räkna med att den är vattentät alls.Hur vattentät är en sån här gammal omega? från 1952.
En klocka kan bara vara vattentät eller inte. Finns inget "lite vattentät" eller "extra vattentät"Finns det knep för att få dom extra vattentäta?.
Nej.går de fixa så den blir badsäker?