• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The many faces of vintage Omega

Camo00

Patek
Re: Sv: The many faces of vintage Omega

Dalomo skrev:
Ariste skrev:
Dalomo skrev:
Ariste skrev:
Dalomo skrev:
Klippte Denkes seamaster från 70-talet. Känns som den kräver en liten inkörningsperiod.
Sweet, var själv sugen men missade chansen...bra fångat och grattis!

Tack! Gillar den men behöver vänja mig lite vid formatet som sagt.
Den sitter perfekt på din handled, glöm det där med jättedinkor nu och njut av en riktigt manlig klocka...:)

Haha! Jag är med dig. Den ser lite större ut än den verkligen är på den där bilden men måste ändå säga att jag börjar krypa ner i storlekarna. Inte helt nere på typ 36 än men jobbar på det. :)

Ser perfekt ut!! Men hör gärna av Dig om ni inte trivs! ;)
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
Viking skrev:
IMG_7734_zpsfee2b9e4.jpg

Herregud! Så ruskigt fin klocka! Precis en sån som är min absoluta drömklocka, så om du blir trött på den... ;)
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
vikings bilder inspirerade verkligen, så jag T¨tänkte att jag måste bidra med mina egna enkla bidrag också. Mina Speedys får bli en annan gång, då de ligger i bankfack för tillfället.

20130330_009_zps985521ea.jpg


20130330_008_zpsa272a776.jpg


20130330_006_zps5d352a7c.jpg


20130329_001_zps9e64ff0e.jpg


Glad påsk!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
LtCariad skrev:
vikings bilder inspirerade verkligen, så jag T¨tänkte att jag måste bidra med mina egna enkla bidrag också. Mina Speedys får bli en annan gång, då de ligger i bankfack för tillfället.
Glad påsk!
Härliga Omegor, ser gärna på dina Speedys när du har tillfälle. Glad Påsk!
 

Camo00

Patek
Re: Sv: The many faces of vintage Omega

Horologist skrev:
Fick igår farfars gamla Omega. Va tror ni? Är den utom räddning?
Den är både vacker och i rätt gott skick, tycker jag! Om bara urverket vill vara med är den klart värd att rädda!! :)
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
Den tredje Speedyn är tyvärr inte hemma för tillfället, men här ser ni min 105.012-65 på svart NATO och min 105.012-64 på svart läder. Den tredje speedyn är en 145.012-67 på stållänk.

Denna är i väldigt fint skick förutom en liten skada på minutvisarens lume.
20130402_011_zps32efa102.jpg


Denna är väl använd, men är otroligt charmig med sin blekta bezel och svagt missfärgade visare :) Är dessutom härlig med sin dubbelbrutna bakboett och så har jag fullständig dokumentation och historia på den.
20130402_012_zpsce53be90.jpg


De två med brorsan SM300 i mitten. För dagen på sandfärgad NATO.
20130402_006_zpseeb0dcea.jpg



Inser också att jag måste skaffa en bättre kamera :) Mobilen funkar hjälpligt, men inte mer.

/Henrik
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Uuunderbara klockor! Mycket skön patina på 64-an!

Min 105.003-65 hälsar!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1364894220.093294.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1364894220.093294.jpg
    161.5 KB · Visningar: 296

Ariste

Audemars
2-Faktor
Ahh, dessa vintage Speedys....jag blir galen av köplust och vet att det blir en keeper när den väl är funnen - tack för inspirationen boys!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
@Viking: Vad onödigt med två, sälj den ena till mig...:)

Otroligt fina, vilken härlig samling du har!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
@Viking: Grymma exemplar, fint med så schyssta länkar också, otroligt nice!!! :D


...enda besserwisserpointen är väl att den vänstra borde ha ett glas med svart innerring också?... :geek: de blanka försvann väl med 105.002? (...fast imho är det snyggare med blank... får klockan att se lite muskulösare, mindre och äldre ut...)
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
Ojojoj! Det får ju mina att blekna i jämförelse. Jäklar vad många fina klockor du har! Och precis de som jag vill ha... :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
LtCariad skrev:
Den tredje Speedyn är tyvärr inte hemma för tillfället, men här ser ni min 105.012-65 på svart NATO och min 105.012-64 på svart läder. Den tredje speedyn är en 145.012-67 på stållänk.

Denna är i väldigt fint skick förutom en liten skada på minutvisarens lume.
20130402_011_zps32efa102.jpg


Denna är väl använd, men är otroligt charmig med sin blekta bezel och svagt missfärgade visare :) Är dessutom härlig med sin dubbelbrutna bakboett och så har jag fullständig dokumentation och historia på den.
20130402_012_zpsce53be90.jpg


De två med brorsan SM300 i mitten. För dagen på sandfärgad NATO.
20130402_006_zpseeb0dcea.jpg



Inser också att jag måste skaffa en bättre kamera :) Mobilen funkar hjälpligt, men inte mer.

/Henrik

Riktigt sköna Speedys, liksom Vikings och NiklasArvids
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
@Viking: Vilket härligt Omega-fokus, bara servicekostnaden på dem motsvarar Burundis BNP. :)
Härliga klockor och de jag minns mest just nu är en Seamaster 30 med 3, 6, 9 och 12-index och en Connie "C" i stål med linnetavla...plus massa andra...tackar för titten!
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
Stålconnie, guldconnie med svarta pie pan tavlan, en connie till och en till och... Jösses! Vilken samling.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
PANG!
:shock:
...jag o Ariste får ta en fajt om 369 zontavle seamastern o linnetavla-C-Connien... de är mina absoluta favoriter med... ...ja efter att vi har lurat av dig dem förstås... :D
 

LtCariad

Omega
2-Faktor
Äntligen! Det pirrar fortfarande i magen, och jag har svårt att fatta att jag numera har ett ex. Vilket j-la ex sen! Förlåt, men det här är en stor dag för mig som klocksamlare. Tusan att jag inte har bättre kamera. Nu måste dock nån av mina Speedys lämna familjen är jag rädd. Håll utkik på säljsidan.

20130404_002_zps6f4d3503.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
LtCariad skrev:
Äntligen! Det pirrar fortfarande i magen, och jag har svårt att fatta att jag numera har ett ex. Vilket j-la ex sen! Förlåt, men det här är en stor dag för mig som klocksamlare. Tusan att jag inte har bättre kamera. Nu måste dock nån av mina Speedys lämna familjen är jag rädd. Håll utkik på säljsidan.
Smadack liksom, som en blixt från klar himmel....tell us more...show us more! :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
LtCariad skrev:
Äntligen! Det pirrar fortfarande i magen, och jag har svårt att fatta att jag numera har ett ex. Vilket j-la ex sen! Förlåt, men det här är en stor dag för mig som klocksamlare. Tusan att jag inte har bättre kamera. Nu måste dock nån av mina Speedys lämna familjen är jag rädd. Håll utkik på säljsidan.

http://i1320.photobucket.com/albums/u53 ... 4d3503.jpg
Grattis! Galet fet, men visst finns den redan i denna tråd?

@Viking, bytte du bort denna mot en hemsk Hublot?
 
Topp