• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Timepiece Gentleman - Gått under jorden?

iko

Panerai
2-Faktor
Vilka pajasar!
Jag trodde att de skulle komma tillbaka med åtminstone en Netflix-serie eller något i paritet med det.

Edit:
De hade vunnit på att bara lägga upp de ~8min när de arbetade med välgörenhet och sen pratade om insamlingen/auktionerna.

Resten av videon skulle de skippat alternativt laddat upp någon vecka senare.
 
Senast ändrad:

iko

Panerai
2-Faktor
Vilken hemskt cringey video. De springer runt överallt som huvudlösa kycklingar när de inser att deras ”plan” går åt skogen.
Deras hemsida ser proffsigt ut konstigt nog. Bra pris på en Milgauss där tycker jag. https://thetimepiecegentleman.com/collections/rolex/products/rolex-milgauss-1019
Hemsidan är ju en Shopify-mall, inget de ska ha credd för.

 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ju mer tiden går desto färre ord tror jag på i deras "förklaring".
Stängda bankkonton, behöver investerare, kolsvart en vecka, välgörenhet för att rädda upp, skakig på banken, nä. Något helt annat hände egentligen.
Att driva på PR med välgörenhet är väl en ganska vanlig lösning för att rädda ansiktet när något är shady.
 

JJsthlm

Omega
TTWC summerar ihop det bra
 

Bilagor

  • C7F474D9-8108-493D-AD35-3D4D2D8680C3.jpeg
    C7F474D9-8108-493D-AD35-3D4D2D8680C3.jpeg
    77.9 KB · Visningar: 32

kepp123

Breitling
Jag är sjukt besviken på detta, vet inte om de är deras "hype" som gjort dem galen. Sjukt dåligt, som små-tjejer som söker någon sorts EGO bost. För att sedan klaga på att deras subscribers tror att de är en scam "vilket va syftet" äe jag har avföljt på alla platformar, vilja pajjaser. Hoppas Roman och de andra nu ej arbetar med dem mer.
 

maol

Omega
Såg klart allt under eftermiddagen. Ingen självinsikt där för fem öre när det gäller Anthony, vidrig narcissist rakt igenom. Man ser genom hela videon hur självgod han är för att alla pratar om dem (honom) och det syns på medarbetarna att de inte vill vara med på det. Marco ser ut som en gisslan i mellanöstern i början av videon.

Syftet var alltså att det skulle se ut som att de flytt och gått underjorden för att få folk prata om dem, vilket de lyckades med. Hur skadligt sociala medier är och att vi kan leva utan det - är budskapet från ett företag som blev till genom sociala medier och som nu använde det för en "osjälvisk" välgörenhet som var huvudmålet i det hela, som de filmar och använder för att göra PR om dem själva igen, på samma plattformar de visar upp sina $17,000 middagar. Alltså WTF! :banghead:

Allt känns som en efterkonstruktion för något riktigt skumt.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ju mer man driver med dumma millenials och sociala media-generationen desto bättre. :)

Tumme upp från mig! Jag är glad att det inte var någon blåsning för jag gillade killarna och deras american dream-format.
Tror du missat lite eller så är du lite väl naiv...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tror du missat lite eller så är du lite väl naiv...
Nix. Hängt med rätt bra. Trodde ett tag det var någon scam men ändå inte då de verkat reko.

Snack om ex-con, felon osv rör mig inte ryggen då jag vet att människor försändras. Man är inte sina handlingar i dåtiden, man är sina handlingar i framtiden.

Jag är snarare visare än generationen som blir upprörd över att någon stänger ner sina sociala medier en vecka. Take a chill pill, millenials. Jag har inte ens några egna sociala medier (förutom vår gemensamma breitling-insta), och har aldrig haft och skulle aldrig ha. ;)

Jag är uppriktigt glad att det inte var en scam, till skillnad från många andra som gottar sig i andras olycka.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Nix. Hängt med rätt bra. Trodde ett tag det var någon scam men ändå inte då de verkat reko.

Snack om ex-con, felon osv rör mig inte ryggen då jag vet att människor försändras. Man är inte sina handlingar i dåtiden, man är sina handlingar i framtiden.

Jag är snarare visare än generationen som blir upprörd över att någon stänger ner sina sociala medier en vecka. Take a chill pill, millenials. Jag har inte ens några egna sociala medier (förutom vår gemensamma breitling-insta), och har aldrig haft och skulle aldrig ha. ;)
Ok men jag menar - du köper alltså deras ”förklaring”?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ok men jag menar - du köper alltså deras ”förklaring”?
Förklaring och förklaring. Anthony verkar vara en ”go get:er” som tänker utanför boxen, och säkert lider av någon boktavskombination men på ett ofta positivt sätt, och en av anledningarna till att han tagit sig från kåken till där han är nu.

Om det är på det viset vilket jag hoppas och tror, så respekterar jag det, och önskar all lycka. Hos mig finns noll Jante. Jag gillar människor som gör det oväntade.

All spekulation just nu som man läser på kommentaterna på youtube är bara trams och hat, och symtomatiskt för dagens generation. Finns noll bevis, bara spekulation.

Om två veckor har folk gått över att hata något annat online, och Anthony och hans kompanjon gör fortfarande deals, kör sportbilar och lever som de drömt om. Det är vad jag hoppas.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Förklaring och förklaring. Anthony verkar vara en ”go get:er” som tänker utanför boxen, och säkert lider av någon boktavskombination men på ett ofta positivt sätt, och en av anledningarna till att han tagit sig från kåken till där han är nu.

Om det är på det viset vilket jag hoppas och tror, så respekterar jag det, och önskar all lycka. Hos mig finns noll Jante. Jag gillar människor som gör det oväntade.

All spekulation just nu som man läser på kommentaterna på youtube är bara trams och hat, och symtomatiskt för dagens generation. Finns noll bevis, bara spekulation.

Om två veckor har folk gått över att hata något annat online, och Anthony och hans kompanjon gör fortfarande deals, kör sportbilar och lever som de drömt om. Det är vad jag hoppas.
Absolut men det var väl inget svar på min fråga?


Vad är det som säger att det inte är förklaringen de visar, eg?
:rolleyes:
Really?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Absolut men det var väl inget svar på min fråga?



:rolleyes:
Really?
Tycker det var ett utmärkt svar på din fråga. Svårare än ett ”ja”, ”nej” eller ”omg” på twitter måhända men ett mer utvecklat svar. Bland annat ingick /../ Om det är på det viset vilket jag hoppas och tror, så respekterar jag det /../ vilket är ganska tydligt i min mening. Konspirationsteorier får någon annan syssla med. Jag väljer att tro på Anthony tills motsatsen är bevisad, vilket aldrig lär ske.
 

Bonumm

Panerai
Vilket antiklimax, detta var nog det sista jag väntade mig ifrån TPG. Jävlar va skit de får ta. Vet inte riktigt vad jag tycker om allt detta rabalder.
 

Natex

Omega
2-Faktor
Absolut men det var väl inget svar på min fråga?



:rolleyes:
Really?

Någon får gärna rätta mig om jag har fel men vi har väl, likt USA, Oskuldspresumtion. Mig veterligen är de inte äns anmälda för något.

Om du stör dig på personer som köper deras förklaringar och tycker de är naiva samt ifrågasätter dem. Då kan jag tycka det tillhör god sed för en diskussionen att du själv presenterar vad du har för bevis som tyder på motsatsen.
 
Topp