• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Timepiece Gentleman - Gått under jorden?

Det här måste var bland det mest korkade jag hört på mycket länge. Om den överhuvudtaget är sann deras historia vilket är tveksamt, borde det snarare ge dålig PR att skylta med välgörenhet för att få uppmärksamhet för sin business. Och lite sedelärande social pedagogik för att visa hur mycket tid folk lägger på sociala medier läggs också in i det. Konstruerat så det förslår.

Välgörenhet för att andra ska lägga märke till det är förresten varken särskilt hedervärt eller motiverar att man oanmält går under jorden i de sammanhang de är i.

Kan vuxna människor köpa sånt här?

Så summering: dom gjorde det av en god anledning.

De måste var helt pantade i huvudena för att agera som de gjort om det inte finns någon annan/bättre förklaring än den de gett.
 
Senast ändrad:
Tycker det hela är en stor cringefest om jag ska vara ärlig. Försöker förstå mig på varför man var tvungen att "go dark" i en vecka för att göra arbete åt charity? Allergisk mot godhetsknarkare. Hur kan man gå från att spendera $17.000 på en middag, hyra dyra lambos, träna och flasha i gymmet med Richard Mille och yeezys till helt plötsligt vilja "give back to the community"?

Som vår egna svernska internet sensation Olof K. Gustafasson hade sagt: "MANNEN HAN ÄR TWOFACED"
 
Visst stöter man dagligen på människor som saknar logik men den här ”kampanjen” tar nog första plats!
Fortfarande så många obesvarade frågor.

Jaja. Nu kan man återgå till att njuta av sommaren 😎
 
Kom hem från jobbet för en stund sen och är ca 13 min in i videon. Vilka clowner! Fattar inte hur Marco kunde gå med på det, han som verkar vara den klokaste av dem. Det var för en bra sak, ja. Men det dummaste utförande jag någonsin sett.
 
Kom hem från jobbet för en stund sen och är ca 13 min in i videon. Vilka clowner! Fattar inte hur Marco kunde gå med på det, han som verkar vara den klokaste av dem. Det var för en bra sak, ja. Men det dummaste utförande jag någonsin sett.
Jag tänkte exakt lika samma...
Har ej tittat på hela men det framstås som att Marco är initiativtagare till allting.
 
Nja jag vet inte riktigt... i och för sig så ger det här kanske mer publicitet. Jobbar du i en förtroendebransch så är all publicitet dock inte bra publicitet. Går affärsmodellen ut på att människor ska skicka dyra klockor till dig så kan man nog räkna ut med röven att det inte är en bra idé att gå under jorden.

Nåt luktar fisk, och det är inte havet...
 
Tycker detta har varit underhållande, verkar som att alla som faktiskt har eller har haft business med dessa blivit omhändertagna. De som hatar är väl eg bara följare, ej kunder. De får faktiskt fram ett budskap kring makten av sociala medier m.m.
Sen är det alltid en gamble när man väljer tillvägagångssätt likt detta, så klart.
Jag tror att de vinner på detta i slutändan.
 
Allt låter som en efterhandskonstruktion men det är ju möjligt att lyckats ta sig igenom ett huvudsakligt problem, åtgärdat det och nu kan rida på denna rökridå.
Oavsett är jag inte helt säkert på att detta skadat dem på sikt. Jag är inte deras målgrupp och kommer aldrig vara men man ska inte bortse att det är ett annat klimat i staterna och aldrig underskatta hur amerikaner ser på välgörenhet.
Men främst - folk glömmer snabbt och man kan nog inte förneka att de nog kommer vara top of mind hos många som söker sig till gråhandlare i framtiden.
 
Underhållande såpopera. :)
Tpg försöker få så mycket följare som möjligt på sociala medier.
Tpg tycker att vi spenderar för mycket tid och energi på sociala medier, så då gör man ett statement genom att försvinna en vecka.? (utan att nämna det för någon, inte ens deras egen advokat)
Säger att vi som tittar borde slita oss från sociala medier, spendera mer tid på välgörenhet, filma det och lägga ut det på sociala medier.:facepalm:

Dom kommer givetvis att klara sig, men att detta skulle vara ett genidrag tror jag inte att många skriver under på.
 
Inte insatt i det här men hur det här kan vara en video på över en timme där de försöker rättfärdiga allt och hur den här tråden har över 13 flikar säger ju allt.

Hur fan orkar folk bry sig om någon person som inte påverkar ert liv.

Twitch, instagram, varför bryr man sig så himla mycket om andra människor!? Jag hänger på nätet för lära mig om saker och ting, människor skiter jag blanka fan i. Har min familj och vänner.
 
Underhållande såpopera. :)
Tpg försöker få så mycket följare som möjligt på sociala medier.
Tpg tycker att vi spenderar för mycket tid och energi på sociala medier, så då gör man ett statement genom att försvinna en vecka.? (utan att nämna det för någon, inte ens deras egen advokat)
Säger att vi som tittar borde slita oss från sociala medier, spendera mer tid på välgörenhet, filma det och lägga ut det på sociala medier.:facepalm:

Dom kommer givetvis att klara sig, men att detta skulle vara ett genidrag tror jag inte att många skriver under på.
Advokaten var ju på plats i lägenheten o kirrade en klocka 😁
 
Inte insatt i det här men hur det här kan vara en video på över en timme där de försöker rättfärdiga allt och hur den här tråden har över 13 flikar säger ju allt.

Hur fan orkar folk bry sig om någon person som inte påverkar ert liv.

Twitch, instagram, varför bryr man sig så himla mycket om andra människor!? Jag hänger på nätet för lära mig om saker och ting, människor skiter jag blanka fan i. Har min familj och vänner.
På samma sätt som ingen tror att en gammal tant verkligen kan lösa så många mord eller att man lyckats urbefolka en hel ort i England så gillar väl alla ett bra sommardrama.
Drink the cool aid and carry on :cool:
1625644897748.jpeg 1625645011788.jpeg
 
Att göra välgörenhet för att visa ”hur duktig man är” går fetbort för mig, det är toppen att man vill göra något för någon annan men skryt inte om det. Då gör du det uppenbarligen inte för de andra, utan för dig själv, och det spyr jag på.

men men, det är ju några väldigt utsatta som får ut något gott av detta och det är ju bra oavsett!
 
Inte insatt i det här men hur det här kan vara en video på över en timme där de försöker rättfärdiga allt och hur den här tråden har över 13 flikar säger ju allt.

Hur fan orkar folk bry sig om någon person som inte påverkar ert liv.

Twitch, instagram, varför bryr man sig så himla mycket om andra människor!? Jag hänger på nätet för lära mig om saker och ting, människor skiter jag blanka fan i. Har min familj och vänner.
Ok
 
Haha jisses, videon känns verkligen ihop kastad och krystad.

Från ca 40 minuter in känns Anthony väldigt skakig (hos banken etc). Antingen så fattade dom inte att det skulle bli en sån uppståndelse, eller så var allt riktigt nära på att gå åt helvete.
 
Haha jisses, videon känns verkligen ihop kastad och krystad.

Från ca 40 minuter in känns Anthony väldigt skakig (hos banken etc). Antingen så fattade dom inte att det skulle bli en sån uppståndelse, eller så var allt riktigt nära på att gå åt helvete.
Ja, man hörde hans andning där hos banken. Pumpen slog nog bra där under rustningen ;).....
 
Tillbaka
Topp