• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The Timepiece Gentleman - Gått under jorden?

Följer med spänning.
Hade ju dock inte förvånat mig om det är ett PR trick. Vill minnas att Anthony pratat mycket om hur man växer sina sociala medier osv i några videos och kanske är just detta en ingrediens att skapa mer buzz. Oavsett så är det ett rätt märkligt sätt att göra det på speciellt också med tanke på hans kriminella bakgrund. Kan ju slå fel och kanske inte det smartaste draget men å andra sidan är ju jag inte en PR guru..

Horology House stengte ned alle sine sosiale medier når scam ble oppdaget, men han beholdt YouTube - fordi han fortsatt får penger fra avspillinger der.

TPG stenger ned alle sosiale medier helt plutselig - men YouTube som girt inntekter står åpent fortsatt.

Tilfeldige likheter? Tja...nei...trolig ikke tilfeldig.

Det kan inte vara så att de är misstänkta för något ekonomiskt brott och alla blivit frihetsberövade med fulla restriktioner? Myndigheterna kanske har stängt ner konton m.m. under en utredning. Långsökt dock!

Jo det var min första tanke. Det har ju varit en del snack om "FBI" och att "agenter" har ringt under inspelningarna. Men allt detta kan ju vara ett spel för galleriet. Precis som att fixa en ny överdriven lokal.

Jag tror mer själv att på att dom håller på att byter namnet på företaget mot ett nytt namn som är mer passande för både herr/dam klockor samt juveler.
Ska bli spännande att se vad som händer där.
Har följt dom sedan starten. Riktigt kul att se.

Jag tror mer själv att på att dom håller på att byter namnet på företaget mot ett nytt namn som är mer passande för både herr/dam klockor samt juveler.
Ska bli spännande att se vad som händer där.
Har följt dom sedan starten. Riktigt kul att se.
Det var min tanke med och jag har för mig att de pratat lite löst om namnbyte. Konstigt sätt att göra det men inte helt omöjligt.

Jo det var min första tanke. Det har ju varit en del snack om "FBI" och att "agenter" har ringt under inspelningarna. Men allt detta kan ju vara ett spel för galleriet. Precis som att fixa en ny överdriven lokal.
Killgissar nu men om man nu använt delar av verksamhet för att tvätta pengar kanske en del av förklaringen ligga där. Men som nämns det förklarar inte att man försöker radera namnet från dörren etc. i all hast.

Kollade deras senaste video nu och 56 min in i klippet säger Anthony att alla ska fokusera på att sälja så mycket som möjligt denna vecka för att dra in så mycket cash som möjligt samt inte köpa in mer eller ta in fler på kommission. Man vill ju alltid sälja så mycket som möjligt såklart men ändå lite intressant i sammanhanget.

Senast redigerad av en moderator:
Kollade igenom senaste kommentarerna på deras senaste video:

1625052561419.png

Något som är också intressant är att endast en av hans klock-kompisar har uttalat sig. Roman Sharf som har synts flertalet gånger tillsammans med Timepiece Gentlemen har inte uttalat sig på t.ex. IG...

Om detta är ett stunt så är det väl väldigt oskönt med kunderna? Skulle må lite halvdåligt just nu om jag var kund.
Verklingen

Exakt så här man inte bygger ett starkt varumärke. Om det skulle komma fram att detta var för att byta namn eller annan förändring i verksamheten så är det svårt att ta verksamheten seriöst!

Verklingen

Exakt så här man inte bygger ett starkt varumärke. Om det skulle komma fram att detta var för att byta namn eller annan förändring i verksamheten så är det svårt att ta verksamheten seriöst!
Jag tror fortfarande att det kan vara en PR-kupp men en mindre genomtänkt sådan. Detta får man säkert äta upp dock haha!

Har följt dom sedan första klippen då jag fick upp intresse fort för hur dom får en skön inlevelse och hur man får hänga med under veckan.
Har svårt att tro att dom skulle rasera allt som dom har byggt upp då dom ändå haft/har stora visioner för att växa mer, framförallt Anthony.'
Sedan i senaste avsnittet var alla samlade när det kommer till personalen som jobbar med dom sociala medierna samt designer för hemsida etc så känns som något nytt och fräsht är på g?

Vet att dom har blivit hackade tidigare när det kommer till deras sociala medier och känns som något som kan hända igen.

Verden er full av idioter og godtroende man kan lure:

• Betale 20.000 SEK til en gråmarkedsforhandler TPG som vil bygge en klokkebutikk
  • Sette inn egne oppsparte penger på en sparekonto (layaway account) for en dyr klokke man ikke har råd til p.t. - til en konto administrert av TPG
  • Donering til en ukjent persons nyretransplantasjon til en som er venn til en i TPG
  • Sende egne klokker til kommisjonsalg uten depositum og avtaler i det hele tatt - etter å ha sett logistikk-kaos hos TPG i alle videoer
  • etc

Alt dette - hos en plass; TPG. Så tror enda noen at dette er et PR-stunt. Hvis det er det, så skal jeg spise en Natoreim - uten ketchup.

Senast ändrad:
Det skulle kunna vara så att det faktiskt är de som blivit utsatta för något. T ex ett rån.

Jag vet inte hur mysigt det är i Dallas. Men skulle den där lilla lättillgängliga affären med klockor för miljoner överallt legat i Sthlm/Gbg/Malmö så skulle de sannolikt blivit rånade för länge sen.

Hoppas det inte är en scam. Jag tyckte de verkade trevliga och drivna på ett sånt där härligt amerikanskt sätt.

Det skulle kunna vara så att det faktiskt är de som blivit utsatta för något. T ex ett rån.

Jag vet inte hur mysigt det är i Dallas. Men skulle den där lilla lättillgängliga affären med klockor för miljoner överallt legat i Sthlm/Gbg/Malmö så skulle de sannolikt blivit rånade för länge sen.

Hoppas det inte är en scam. Jag tyckte de verkade trevliga och drivna på ett sånt där härligt amerikanskt sätt.
Jeg håper det er en scam - og ikke et ran (ref. Paul T som du muligens refererer til). Hvis ran; hvorfor forsvinner da alle sosiale kanaler til alle (minus 1) som jobbet for TPG?

9k=.jpg

Känns spontant att det inte skulle kunna handla om ett rån. Jag menar då borde någon ha sett det? De sitter väl i någon slags kontorsbyggnad? Kameror borde väl även ha fångat upp det? Medierna i USA brukar ju också vara rätt snabba på att visa ”footage”.
Och varför skulle man som rånare bemöda sig att försöka skrapa bort företagsnamnet på entrén som det även verkar ha gjorts? - såvida det inte är ett slags insider jobb 😉

Spännande att följa detta!

Tillbaka
Topp