• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Timepiece Gentleman - Gått under jorden?

Det kan inte bara vara så att dom tagit semester? Deras sista video på youtube las ju ut precis före midsommar. Då brukar väl många ta semester 🤔
 
Han hade väl problem med lagen innan han blev en framgångsrik gråhandlare iirc. Vibbarna jag får från den snubben är väl kanske inte bästa. men det betyder inte att folk inte kan förändras till det bättre. Jag hoppas att det hela inte är en scam :oops:
 
Har följt dom ett tag och har svårt att avgöra om det är ett PR trick eller scam :rolleyes:
En vinkel är väll att Antony åkt in igen.
 
Senaste videon (fyra dagar sen): Anthony is in federal court.. Någon som orkar sett avsnittet och vet vad det handlade om?

Credit fraud, som hans företag blivit utsatt för vid upprepade tillfällen. Enligt dom själva då...

Anthony har både DUI samt en "assault" charge mot sig sen innan. Marco är så vitt jag vet fläckfri, men jag vet inget om hans bakgrund på diverse forum och liknande. Sett honom posta en del i Vintage Rolex Forum på Facebook.
 
Från Rolexforums 🤣

"Wait, an ex-con failed realtor and a former valet, in Vegas, are not 100% legitimate. Oh my! But they had a couple teenagers as staff and a stripper. They were friends with those 2 russian guys, the cuban chain sunglasses man and the fat click-bait youtube watchguy. They had that super rare AP with Catman on it just like all their other friends with youTube channels. It can't all just be nonsense shuffling around the same consignment pieces nobody really wants."
 
Anthony har ju suttit inne.
Intoxication är ju för fasiken en misdemeanor :oops:.Körde han en joyride över flera state lines eller (Federal crime)?
Min okvalificerade gissning är att det är relaterat till något av de följande:
1. De är skyldiga ngn pengar eller blåst fel snubbe.
2. De har gjort sig skyldiga till penningtvätt (vilket efter 9/11 kan kopplas som terrorbrott).
3. De försöker dra en fast one

……eller så är det ett sjuuukt kass PR försök som de aldrig kommer att återhämta sig från.
 
Senast ändrad:
Såhär ser tydligen deras butik ut just nu:

58083691-EFF3-45FB-A6DB-E3F250DDDB76.jpeg
 
Jag tror fortfarande att det är PR, ännu mer nu efter att ha lyssnat ett tag på Roman. Om nu alla som han pratat med fått betalt så kanske det inte finns några skulder till kunder.
 
Haha lite roligt att han ringde Roman i direktsändning även om det kanske var av misstag. 😄
 
Ngt som jag ej får ihop är deras spend vs revenues/profit, i avsnitten är de ej direkt buskablyga med utgifter och har mkt overhead och personal, vs profit per dinka, som ej är så hög. Personligen tror (hoppas jag ?) jag det är ngn marketing greij….
 
Ngt som jag ej får ihop är deras spend vs revenues/profit, i avsnitten är de ej direkt buskablyga med utgifter och har mkt overhead och personal, vs profit per dinka, som ej är så hög. Personligen tror (hoppas jag ?) jag det är ngn marketing greij….

Känner samma sak. Deras marginal är typ 1-3k usd på många klockor. Men i det har man ju personalkostnader, resor, lokaler, försäkringar, fraktavgifter, transaktionskostnader osv osv. 100k subscriber är mycket för en klockkanal men genererar inga jättestålar. Frågan är om de inte åkte på en smäll med hela cryptogrejen.

Får inte riktigt ihop deras lifestyle.
 
Tillbaka
Topp