• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Timepiece Gentleman - Gått under jorden?

Endusima

Panerai
2-Faktor
Fast det kan ju omöjligt finnas något förtroende kapital. Ingen skulle ju vara så dum att fortsätta låta honom hållas.
Det är deras enda chans att få tillbaka några pengar. Dessutom är han ju en riktig snackepelle, finns tyvärr många som låter sig övertygas. Om det är någonting jag har lärt mig så är det att aldrig bli förvånad över hur dumma folk kan vara.
 

Patriik

Omega
2-Faktor
Min gissning är att han kör om igen med föreläsningar som kostar multum, ber någon spökskriva en bok om hans historia.

Tveksamt om någon vill anförtro han igen med hans bagage nu. Hade jag haft klockor i den prisklassen han säljer i hade jag minst sagt gått till någon annan för att sälja eller byta till mig något annat.

Men en sak kan han och det är kränga helt klart.
 

Patriik

Omega
2-Faktor
Såklart är ämnet honom hos dessa med. Inte sett det ännu dock men kan i övrigt tipsa om kanalen då den är trevlig.

 
Min gissning är att han kör om igen med föreläsningar som kostar multum, ber någon spökskriva en bok om hans historia.

Tveksamt om någon vill anförtro han igen med hans bagage nu. Hade jag haft klockor i den prisklassen han säljer i hade jag minst sagt gått till någon annan för att sälja eller byta till mig något annat.

Men en sak kan han och det är kränga helt klart.
Jupp, han kan klockor och han kan sälja. Ingen tvekan. Även med facit i hand skulle jag fortfarande hellre köpa av Anthony än av hans före detta anställda som numera kallar sig Rebeluxe. Skäggisen fotade och flög drönare, tjejen sprättade kartonger och nu är de alltså gråhandlare?:confused: Ingen av de där båda tomtarna kan se om en rolle är falsk, serva en klocka eller prissätta en vintage, så jag ger deras "verksamhet" max ett år innan pengarna är slut.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jupp, han kan klockor och han kan sälja. Ingen tvekan. Även med facit i hand skulle jag fortfarande hellre köpa av Anthony än av hans före detta anställda som numera kallar sig Rebeluxe. Skäggisen fotade och flög drönare, tjejen sprättade kartonger och nu är de alltså gråhandlare?:confused: Ingen av de där båda tomtarna kan se om en rolle är falsk, serva en klocka eller prissätta en vintage, så jag ger deras "verksamhet" max ett år innan pengarna är slut.
Synd att skrattemojin försvann.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jupp, han kan klockor och han kan sälja. Ingen tvekan. Även med facit i hand skulle jag fortfarande hellre köpa av Anthony än av hans före detta anställda som numera kallar sig Rebeluxe. Skäggisen fotade och flög drönare, tjejen sprättade kartonger och nu är de alltså gråhandlare?:confused: Ingen av de där båda tomtarna kan se om en rolle är falsk, serva en klocka eller prissätta en vintage, så jag ger deras "verksamhet" max ett år innan pengarna är slut.
Oj…
 

Patriik

Omega
2-Faktor
Jupp, han kan klockor och han kan sälja. Ingen tvekan. Även med facit i hand skulle jag fortfarande hellre köpa av Anthony än av hans före detta anställda som numera kallar sig Rebeluxe. Skäggisen fotade och flög drönare, tjejen sprättade kartonger och nu är de alltså gråhandlare?:confused: Ingen av de där båda tomtarna kan se om en rolle är falsk, serva en klocka eller prissätta en vintage, så jag ger deras "verksamhet" max ett år innan pengarna är slut.
Jag håller helt med.
Dom är väl lite halvkända i kretsarna nu men ger det med Max 1-2år.
 

par

Patek
2-Faktor
Läskigt att se hans senaste ”vanliga video” och hur han övertalar folk att sälja på uppdrag mm
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Hysteriskt roligt egentligen.
Med tanke på hur mycket ångest jag själv har på söndagskvällen när en hel arbetsvecka står inför dörren så hade jag absolut upplevt detta som en uppförsbacke.
IMG_5194.jpeg
 

Patriik

Omega
2-Faktor
Hysteriskt roligt egentligen.
Med tanke på hur mycket ångest jag själv har på söndagskvällen när en hel arbetsvecka står inför dörren så hade jag absolut upplevt detta som en uppförsbacke.
IMG_5194.jpeg
Haha ja att börja jobba på måndag känns helt ok mot hans sits.
Läs kommentarerna på videon riktig komik.
 

Bonumm

Panerai
En sak är då säker, hans youtubekanal kommer ju få en jäkla massa tittare.
De flesta kollar för att se han misslyckas och några få hoppas att han ska lyckas.
Tror han orkar köra med dagliga videos någon månad max.
 

iko

Panerai
2-Faktor
Såklart är ämnet honom hos dessa med. Inte sett det ännu dock men kan i övrigt tipsa om kanalen då den är trevlig.

Vid 13:15; "Even though he apologized I don't think it's tolerable".
Understatement of the year?!

Framstår bara som att det är mycket shady business inom gråhandlarklicken där borta generellt. Förvånar dock knappast men ändå.
 

Bonumm

Panerai
Fruktansvärd dåligt att de inte ställde Anthony mot väggen. De gav ju honom en plattform att promota sig i stället. Här ser man ju verkligen vilken psykopat han är, han bryr ju dig inte ett skit om andra. Alla som tycker han gjort fel är haters enligt honom. Vilken pice of shit denna människa är alltså.
 

Klockvmo

Cartier
2-Faktor
Fantastiskt.

Människor jobbar hela livet för att KANSKE i slutändan ha någon miljon på kontot när de är 50+

Anthony ska fixa 5 miljoner dollar (!) inom 1 år eller så.. som middle-man-gråhandlare i bear-market. :pompus:
Glöm inte att han är konsult inom social media, "and it's not going to be cheap" att anlita honom.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor

Han förenklar en hel del kan jag tycka.
Att sälja på provision och uppdrag av en kund handlar ju inte nödvändigtvis om att jag som handlare inte har råd att köpa klockan av kunden utan att vi inte kan komma överens om ett pris som fungerar för oss båda.
Det är ju ofta en fråga om att ”behålla” en annan affär.

Kund vill köpa klockan X av mig.
För att kunna genomföra affären behöver han frigöra kapital genom att sälja klockan Y.
Jag erbjuder 100kr för klockan Y om han köper klockan X också.
Kund vill ha 120kr vilket inte är görbart eftersom mina marginaler då är borta.
Men om jag hjälper till att sälja den via mina kanaler får jag både en liten peng samtidigt som jag säkrat affären på Klocka X som kunden nu kan köpa.

Sedan handlar det ju också om att jag som handlare inte nödvändigt vis vill låsa upp kapital i klockor som jag köper in på uppdrag av någon annan.
 

Sami

Breitling
Finns det verkligen någon som kommer lita på honom igen? Att kunna betala av så här stora belopp känns inte direkt troligt särskilt om ens rykte är som det är.
 

Bonumm

Panerai
Finns det verkligen någon som kommer lita på honom igen? Att kunna betala av så här stora belopp känns inte direkt troligt särskilt om ens rykte är som det är.
Återstår att se. Hans nya deal i Florida verkar ju redan gått i stöpet enligt Reddit. Han har ju dragit tillbaks dag 5 på youtube. Finns länk på Reddit för de som vill se. Han anklagar andra för den situation han befinner sig i 🙈🙈
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Givet att diverse stämningar säkert redan är på gång är det ju riktigt dumt att säga allt han gör på Youtube. Det är bara mer bevis för rättegångarna.

Å andra sidan låter det inte som en man som skulle lyssna på en advokats råd. :)
 
Topp