• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Theremin

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Inte än, men överväger starkt att köpa en :)
Är det apdyrt?
Annars är det värt att testa....:)
Men hur börjar man? Är det bara att göra with the flow eller finnes struktur.

Haha, grymt! Lite svårt att pricka tonerna bara vilket man kan förstå :D

Har en kompis som har allt i orgelväg, även en teremin. Har dock inte själv prövat. Riktigt coolt instrument!
Jag var full på snickers och Babe ruth:D

Men vad grymt, den måste du prova.:)
Låna den, jag och @Equilibrium köper varsin, så har vi en bisarr KS theremin trio;)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det finns en variant som heter 'Theremini'. Den har en massa inställningsmöjligheter, bl.a. att man kan få den att spela i vissa skalor. Lite fusk, men det gör det lättare att 'spela rätt'.
 

demondave

Rolex
Är det apdyrt?
Annars är det värt att testa....:)
Men hur börjar man? Är det bara att göra with the flow eller finnes struktur.


Jag var full på snickers och Babe ruth:D

Men vad grymt, den måste du prova.:)
Låna den, jag och @Equilibrium köper varsin, så har vi en bisarr KS theremin trio;)

@Hook Givet liveband till alla framtida gtg:s!

Alltså det här forumet.. Som om vi inte är nördiga nog onT, på Lifestyle finns alltid några nivåer till. Underbart! :)
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det finns en variant som heter 'Theremini'. Den har en massa inställningsmöjligheter, bl.a. att man kan få den att spela i vissa skalor. Lite fusk, men det gör det lättare att 'spela rätt'.
Men det känns som att en theremin måste man gå in fullskarpt på
"Never go fully theremini";)o_O
Får forska i det dock, kanske är en bra start

Hon var grym runt 1.30 startar hon fullt
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Helvete, slipper vi inte undan fake/äkta ens när vi går in i denna branchen :confused:
Men fem k kan vi leva med :)
Thereminen är en rysk uppfinning av Leon Theremin, finns massor av information att studera på nätet om man vill förkovra sig i ämnet/prylen som sådan. Både thereminin och den 'klassiska' thereminen tillverkas av Moog vilket är ett renommerat företag.
För egen del tror jag thereminin kommer vara det bästa valet.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Thereminen är en rysk uppfinning av Leon Theremin, finns massor av information att studera på nätet om man vill förkovra sig i ämnet/prylen som sådan. Både thereminin och den 'klassiska' thereminen tillverkas av Moog vilket är ett renommerat företag.
För egen del tror jag thereminin kommer vara det bästa valet.
Jag tror som du säger att minin är bästa valet, då man faktiskt kan spela den "rätt" tonmässigt iaf direkt :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Den har en inbyggd högtalare, det finns också utgångar så man kan koppla den till en förstärkare. Det som för min del talar för thereminin är att den har många inställningsmöjligheter och just det att den har inbyggd högtalare så man kan köra igång direkt.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Är det apdyrt?
Annars är det värt att testa....:)
Men hur börjar man? Är det bara att göra with the flow eller finnes struktur.


Jag var full på snickers och Babe ruth:D

Men vad grymt, den måste du prova.:)
Låna den, jag och @Equilibrium köper varsin, så har vi en bisarr KS theremin trio;)
Fan, en Theremintrio så fullständigt otippat. "Vi träffades på ett klockforum" :hilarious:
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
image.jpeg


 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Kladdkaka
  1. Sätt ugnen på 575°.
  2. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan.
  3. Rör ner socker och ägg, blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat.
  4. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 224 cm i diameter.
  5. Grädda mitt i ugnen ca 415 min. ...
  6. Låt kakan kallna.
 
Senast ändrad:

JLC

Panerai
2-Faktor
tänker på de där runda handgjorda plåttrummorna som ser ut som en stor am paj de sitter och spelar på på gatorna i vissa länder, iförda hampatröjjor. jäkligt dyra också har jag hört, de handgjorda går på +30 000 SEK...
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kring 2006-2007, när P3 fortfarande var lyssningsbart snöade en av programledarna på Morgonpasset in på Theremin. Olle Garp heter han.
Hursomhelst så tjatade han i en period typ varje dag om instrumentet Theremin eftersom det fascinerade honom något våldsamt. Det hela mynnade ut i att han fick nån snubbe till studion som skulle framföra The Arks låt "The Worrying Kind". Jag minns det hela som rätt kul.
Lite OT, men det handlar ändå om Theremin så det kan vara värt att kolla upp om man orkar!
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kring 2006-2007, när P3 fortfarande var lyssningsbart snöade en av programledarna på Morgonpasset in på Theremin. Olle Garp heter han.
Hursomhelst så tjatade han i en period typ varje dag om instrumentet Theremin eftersom det fascinerade honom något våldsamt. Det hela mynnade ut i att han fick nån snubbe till studion som skulle framföra The Arks låt "The Worrying Kind". Jag minns det hela som rätt kul.
Lite OT, men det handlar ändå om Theremin så det kan vara värt att kolla upp om man orkar!
Googlade lite...
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2024&artikel=1359398
 
Topp