• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tillfällen då man verkligen skall ha en synligt dyr klocka på armen

Speedmaster Professional ger alltid, om några, bästa möjliga signaler. Hos kännare (som t ex en AD) signalerar det äkta entusiast med god smak som inte är ute efter att flasha med en klocka. Hos resten sticker det aldrig i ögonen.
Omega har på något sätt lyckats både bli ett välkänt premiummärke men samtidigt inte ett märke som sticker så mycket i ögonen vad gäller janteproblematiken. Lite av klockvärldens Volvo.

Har du bild på någon utav dessa? Bjud gärna på lite Ws med klockor du blivit extra bra behandlad med..
Internet svämmar över med bilder på klockor, det är inte riktigt min genre att posta klockbilder på forum.

eller

Misstänker du att jag är en "snackare" som egentligen inte har några "riktiga" klockor och vill se "bevis"? :confused: I så fall ja.
11371071_1624755841074427_847324698_n.jpg

(lånad bild)

På en resa skulle jag säga.

Jag försöker intala mig själv det i alla fall och använder det som argument inför köp:

OM jag befinner mig utomlands och MÅSTE ta mig hem till varje pris så föreställer jag mig att en Rolex kan lämnas in i utbyte mot en flygbiljett eller säljas snabbt (till ett underpris).
Eller liknande situation.

Internet svämmar över med bilder på klockor, det är inte riktigt min genre att posta klockbilder på forum.

eller

Misstänker du att jag är en "snackare" som egentligen inte har några "riktiga" klockor och vill se "bevis"? :confused: I så fall ja.
11371071_1624755841074427_847324698_n.jpg

(lånad bild)

Tänkte kan ju vara kul att få en bild på exempel. Då du inte ens nämner modeller.
Skummade igenom dina poster och hittar ingen postad bild på någon av dina klockor :D så man får väl gissa att du sitter på en eller flera Rolex Platina, AP, PP och liknande :) .men allt blir så mycket roligare med bilder. Men men...

På en resa skulle jag säga.

Jag försöker intala mig själv det i alla fall och använder det som argument inför köp:

OM jag befinner mig utomlands och MÅSTE ta mig hem till varje pris så föreställer jag mig att en Rolex kan lämnas in i utbyte mot en flygbiljett eller säljas snabbt (till ett underpris).
Eller liknande situation.
Jag tänker tvärt om! En dyr klocka, och dålig koll på vilka områden man bör undvika, kan leda till att man aldrig kommer hem från resan.

Tänkte kan ju vara kul att få en bild på exempel. Då du inte ens nämner modeller.
Skummade igenom dina poster och hittar ingen postad bild på någon av dina klockor :D så man får väl gissa att du sitter på en eller flera Rolex Platina, AP, PP och liknande :) .men allt blir så mycket roligare med bilder. Men men...
Eller så finns det andra sätt att använda ett klockforum än att posta bilder på sina klockor. Om du nu läst alla mina inlägg är du väl insatt i varför jag postar väldigt lite personlig information.

Jag kan väl nämna en klocka jag har då:
(Lånad bild)
56542a944fcd1_1.jpg

Jag tänker tvärt om! En dyr klocka, och dålig koll på vilka områden man bör undvika, kan leda till att man aldrig kommer hem från resan.

Eller så finns det andra sätt att använda ett klockforum än att posta bilder på sina klockor. Om du nu läst alla mina inlägg är du väl insatt i varför jag postar väldigt lite personlig information.

Jag kan väl nämna en klocka jag har då:
(Lånad bild)
56542a944fcd1_1.jpg

:)

Jag har haft flera intervjuer eller möten med potentiella kunder hamnat på ämnet klockor när någon utav deltagarna ser vad den andra har på sig. Samtliga gånger har det blivit en klar deal snabbt.

Så jag kanske ska skylla på dinkan nästa gång en kund drar sig ur...

När man går in på Bergströms GBG...

Edit: Skoja bara. Jag blev nog bäst bemött där första gången jag var där, när intresset startade då jag var klocklös.

Tillbaka
Topp