Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack @flip!@Wahre Kul att se din klocklåda komma till liv, riktigt snyggt jobbat! Skulle vara intressant att höra hur mycket tid du la på projektet från start till mål och vad det kostade?
Tack @Aer0 ! Det blev totalt 5 lager båtlack och 2 lager mattlack på inredet detta för att motverka för mycket glid mellan kuddarna. Motståndet mellan fackinredet och kuddarna blev väldig smooth och klockorna vilar perfekt i sina fack utan att fumla runt.@Wahre du har gjort en riktig snygg låda. Hur många lager lack blev det tillslut?
Ang invändigt så hade det nog varit snyggt att även klä facken men svårt att säga. Blev ju snyggt som du gjorde så. Hur känns det att det blev "naket" mot klockorna? Glider de fint ner ändå kanske med lagom men klarlack på.
Schysst låda! Så mycket roligare att tillverka en egen unik lösningBehövde förvaring för mina klockor och för en gångs skull fick man lite nytta av sambons intresse för loppisar och gamla burkar och lådor. Köpte skumgummisvampar (62 kr) som jag klädde med ett tyg jag hittade hemma. Bättre mtrl hade gjort det hela enklare och snyggare (skumgummits formbarhet är både dess för och nackdel). Nåja, lite inspiration för den som är ute efter annat än lackad träbox!
Ja, eller integrerad humidor....Snyggt byggt! Nu saknas bara lite hydraulik så du kan öppna lådan från telefonen!
Blev bra det där ju, snyggt jobbat!Frun kom igår hemsläpandes på ett pottskåp till toaletten. Jag måste erkänna att jag inte var överförtjust men när jag såg den hemliga låda som fanns inuti insåg jag att mitt behov av klockförvaring i badrummet snart skulle kunna stillas. Fram med lim och spillbitar och sedan var det bara att köra.
TackarBlev bra det där ju, snyggt jobbat!
Kan bli riktigt bra det därFörhoppningsvis en bra början på en klocklåda:
Lite lim snart.