Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet inte om detta är rätt tråd och tillfälle, men jag surfade in på Timex hemsida och såg att några modeller, t.ex. dessa två:
![]()
Waterbury Traditional GMT 39mm Mixed Material Strap Watch
With our Waterbury Traditional GMT, we’ve blended our traditional craftsmanship with the practicality of a GMT movement. The watch can track an additional time zone thanks to a fourth hand on the classical charcoal gray dial, an immensely practical feature for world travelers and global...timex.eu
![]()
Waterbury Traditional GMT 39mm Synthetic Rubber Strap Watch
With our Waterbury Traditional GMT, we’ve blended our traditional craftsmanship with the practicality of a GMT movement. The watch can track an additional time zone thanks to a fourth hand on the black dial, an immensely practical feature for world travelers and global connections. With a 39mm...timex.eu
är nedsatta från €200 till €99, och man kan få ytterligare 31% rabatt med koden FLASH31. Nackdelen är att man då kommer under gränsen för fri frakt... ständigt dessa problem.![]()
Timex har en längre historia som märke och har varit on fire på senare år med nya modeller. Mot bakgrund av det förstår jag inte varför de vill befatta sig med Daniel Wellington.Ni såg att Timex köpt Daniel Wellington?
![]()
Klockjätte köper Daniel Wellington: “Har trott på vår vision”
Den tidigare klocksuccén får ny ägare när amerikanska Timex tar över 51 procent av bolaget skriver Dagens Industriwww.breakit.se
Nej vad fn de ska med DW till kan man bara undra…Timex har en längre historia som märke och har varit on fire på senare år med nya modeller. Mot bakgrund av det förstår jag inte varför de vill befatta sig med Daniel Wellington.
Pengar såklartTimex har en längre historia som märke och har varit on fire på senare år med nya modeller. Mot bakgrund av det förstår jag inte varför de vill befatta sig med Daniel Wellington.
Pengar såklart![]()
Redan i oktober 2022 ingick Daniel Wellington ett samarbete med Timex som då blev distributör av bolagets produkter i bland annat Nordamerika. Då gav även Timex det hårt pressade Daniel Wellington ett konvertibellån.
Nu väljer Timex att utnyttja det lånet till att ta över 51 procent av aktierna i Daniel Wellington. Enligt Tianhao Liu köper Timex både befintliga aktier från Filip Tysander och nyemitterade aktier från Daniel Wellington.
Min hälsar och grattis till nya klockan!
Tack! Nöjd att jag hann beställa en. Verkar sälja slut fort.Min hälsar och grattis till nya klockan!![]()
Pengar såklart![]()
Du ska nog se det som att dom köper ett märke som kommer drivas som eget bolag likt lvmh. Timex och dw kommer ha 0 sammarbeten utöver ge avkastning till aktieägarnaJo alltså jag förstår att det är de som driver företag. Men har svårt att se hur de tänker sig att DW ska hjälpa till med det? DW låg rätt en gång i tiden men kan de komma tillbaka? Vad tillför de som inte exempelvis Timex har?