• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Timextråden

En ny Timex på handleden.
IMG20250908171120.jpg

Jag vet inte om detta är rätt tråd och tillfälle, men jag surfade in på Timex hemsida och såg att några modeller, t.ex. dessa två:

är nedsatta från €200 till €99, och man kan få ytterligare 31% rabatt med koden FLASH31. Nackdelen är att man då kommer under gränsen för fri frakt... ständigt dessa problem. :D

Jag vet inte om detta är rätt tråd och tillfälle, men jag surfade in på Timex hemsida och såg att några modeller, t.ex. dessa två:

är nedsatta från €200 till €99, och man kan få ytterligare 31% rabatt med koden FLASH31. Nackdelen är att man då kommer under gränsen för fri frakt... ständigt dessa problem. :D

Nu verkar de tyvärr borta. Äsch.

Ja, tittar man på artikeln jag länkade så har de redan gett ett så kallat konvertibellån till DW, dvs ett lån som kan omvandlas ("konverteras") till ägande under vissa förutsättningar:

Redan i oktober 2022 ingick Daniel Wellington ett samarbete med Timex som då blev distributör av bolagets produkter i bland annat Nordamerika. Då gav även Timex det hårt pressade Daniel Wellington ett konvertibellån.

Nu väljer Timex att utnyttja det lånet till att ta över 51 procent av aktierna i Daniel Wellington. Enligt Tianhao Liu köper Timex både befintliga aktier från Filip Tysander och nyemitterade aktier från Daniel Wellington.

Så pengarna stoppade de in för några år sedan, och nu tar de också kontrollen över bolaget.

Jo alltså jag förstår att det är de som driver företag. Men har svårt att se hur de tänker sig att DW ska hjälpa till med det? DW låg rätt en gång i tiden men kan de komma tillbaka? Vad tillför de som inte exempelvis Timex har?
Du ska nog se det som att dom köper ett märke som kommer drivas som eget bolag likt lvmh. Timex och dw kommer ha 0 sammarbeten utöver ge avkastning till aktieägarna

Tillbaka
Topp