• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Timextråden

En ny Timex på handleden.
IMG20250908171120.jpg

Jag vet inte om detta är rätt tråd och tillfälle, men jag surfade in på Timex hemsida och såg att några modeller, t.ex. dessa två:

är nedsatta från €200 till €99, och man kan få ytterligare 31% rabatt med koden FLASH31. Nackdelen är att man då kommer under gränsen för fri frakt... ständigt dessa problem. :D

Jag vet inte om detta är rätt tråd och tillfälle, men jag surfade in på Timex hemsida och såg att några modeller, t.ex. dessa två:

är nedsatta från €200 till €99, och man kan få ytterligare 31% rabatt med koden FLASH31. Nackdelen är att man då kommer under gränsen för fri frakt... ständigt dessa problem. :D

Nu verkar de tyvärr borta. Äsch.

Ja, tittar man på artikeln jag länkade så har de redan gett ett så kallat konvertibellån till DW, dvs ett lån som kan omvandlas ("konverteras") till ägande under vissa förutsättningar:

Redan i oktober 2022 ingick Daniel Wellington ett samarbete med Timex som då blev distributör av bolagets produkter i bland annat Nordamerika. Då gav även Timex det hårt pressade Daniel Wellington ett konvertibellån.

Nu väljer Timex att utnyttja det lånet till att ta över 51 procent av aktierna i Daniel Wellington. Enligt Tianhao Liu köper Timex både befintliga aktier från Filip Tysander och nyemitterade aktier från Daniel Wellington.

Så pengarna stoppade de in för några år sedan, och nu tar de också kontrollen över bolaget.

Jo alltså jag förstår att det är de som driver företag. Men har svårt att se hur de tänker sig att DW ska hjälpa till med det? DW låg rätt en gång i tiden men kan de komma tillbaka? Vad tillför de som inte exempelvis Timex har?
Du ska nog se det som att dom köper ett märke som kommer drivas som eget bolag likt lvmh. Timex och dw kommer ha 0 sammarbeten utöver ge avkastning till aktieägarna

Hur upplever du att storleken bär? är lite orolig att den ska vara för stor för mig.

En sån fråga är svår att svara på på ett objektivt sätt. Jag tycker att den känns ”lagom” på armen. På Timex webbsida finns en funktion där du kan se hur den ser ut på en handled med samma omkrets som din egen. Prova själv här.

IMG_4095.jpeg

I verkligheten kan ju armens utformning (i tvärsnitt om du förstår vad jag menar?) spela roll. Är den rund, platt eller oval? Allt påverkar hur klockan ter sig på armen och i slutändan är det ju den egna uppfattningen som styr. Något som jag tycker ser bra ut kan en annan betraktare uppfatta helt annorlunda. Att Timex:en är i titan gör den i alla fall lätt och bekväm att bära. Jag rekommenderar ett köp.

IMG_3509.jpeg
IMG_3515.jpeg
IMG_3482.jpeg

En sån fråga är svår att svara på på ett objektivt sätt. Jag tycker att den känns ”lagom” på armen. På Timex webbsida finns en funktion där du kan se hur den ser ut på en handled med samma omkrets som din egen. Prova själv här.

IMG_4095.jpeg

I verkligheten kan ju armens utformning (i tvärsnitt om du förstår vad jag menar?) spela roll. Är den rund, platt eller oval? Allt påverkar hur klockan ter sig på armen och i slutändan är det ju den egna uppfattningen som styr. Något som jag tycker ser bra ut kan en annan betraktare uppfatta helt annorlunda. Att Timex:en är i titan gör den i alla fall lätt och bekväm att bära. Jag rekommenderar ett köp.

IMG_3509.jpeg
IMG_3515.jpeg
IMG_3482.jpeg
Förstår vad du menar, såklart. Men tack, ska kolla👌🏻

Stort tack! Är än så länge väldigt nöjd, burit den konstant sedan 1/4 😄

IMG_1789.jpeg

Har aldrig ägt en MK1 från TIMEX innan, så har inte så mycket att jämföra med när det kommer till kvalitet osv. Tycker iaf den här känns väldigt lyckad! Bra storlek, bekväm att bära och skön military/vintage-feeling. Bara kört den på cordura-bandet som den kom på, och det har funkat bra. Mjukt, följsamt och bekvämt. Ska testa på Nato framöver är tanken 👌🏼 Svag för kupat glas också, särskilt i solen. 😎☀️

IMG_1790.jpeg

Bandhornen är lätt böjda, vilket gör att den sitter som en smäck på handleden.

IMG_1791.jpeg

Hade den haft WR100, skruvad krona och safirglas hade den nästan vart 10/10. Lite högljudd rotor också möjligen. Men man kan inte få allt för 2500kr, så överlag en riktigt schyst field-watch 😃

Tycker det lilla kikhålet på baksidan är lite coolt också. Inget fan av baksida helt i glas, så det här tycker jag blev lagom 😉

IMG_1793.jpeg
Har du kvar denna?

Synd 😅 Var sugen på den om du hade haft den kvar. Men CWC låter kul med. Aldrig testat
Rastlös som man är stannade den inte så länge 😂 Ja alltså får du chansen så slå till! Tyvärr kommer den inte i lager hos Timex, oklart varför, verkar ha varit väldigt populär.

CWC är riktigt bra också! Haft två stycken och lär säkert köpa någon igen. Det får du lägga till på din lista 😉

Rastlös som man är stannade den inte så länge 😂 Ja alltså får du chansen så slå till! Tyvärr kommer den inte i lager hos Timex, oklart varför, verkar ha varit väldigt populär.

CWC är riktigt bra också! Haft två stycken och lär säkert köpa någon igen. Det får du lägga till på din lista 😉
Ja jag hör dig. Tänkte kanske till OWGM. Vad tycker om priset hos care of Carl?

Ja jag hör dig. Tänkte kanske till OWGM. Vad tycker om priset hos care of Carl?
Kanske liiiite i överkant skulle jag nog säga... Jag hade den i 40 mm, och den betalade jag 220€ för, för snart ett år sedan. Men såklart, både den och varianten i 36 mm du länkar är ju slutsålda. Så kanske är värt om man verkligen vill ha en :)

Tillbaka
Topp