• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Timextråden

Escwire

Omega
2-Faktor
Jag impulsköpte en svart. Bara just packat upp den. Hittills så känns den bra. Dock inte imponerad av armbandet som känns mer som papp än läder, men det blir kanske ordning på den när man använt det ett tag.
Har nu använt klockan i det närmaste dagligen i 1,5 månad. Så här kommer ett par snabba reflektioner:
  • Armbandet har med tiden blivit bättre. Mjukare, tystare och lite mer levande.
  • Den snittar ca 10 sekunder snabbt per dygn (har för mig Timex anger att normal avvikelse är -20 till +40).
  • Rotorn är högljudd. Mycket. Det här är nog det ljudligaste armbandsur jag äger. Har en Citizen NY0040 som har en Miyota 8200 som jag tyckte var högljudd, men den här med Miyota 8215 är snäppet värre.

Skulle jag köpa en ny idag om jag skulle råka skrota den här?
Nej. Jag köpte den till stor del för att jag var nyfiken på att testa en titanklocka och för att den såg lite annorlunda ut mot övriga klockor jag äger. Dock är den en aning anonym och man betalat nog en tusenlapp extra för titanet. För samma peng som den här kostar kan man hitta en Seiko SRPD och det är nog mer min typ av klocka.

Kommer jag i vild panik lägga ut den här på köp och sälj för att bli av med den så snabbt som möjligt?
Nej. Den fyller en plats i klocklådan som ingen annan gör anspråk på och kommer nog att användas med jämna mellanrum.
 

Anglersson

Breitling
2-Faktor
Vad tycker alla om nya Q Dégradé?
Tycker spontant att den ser trevlig ut men finns fortfarande ”riktiga” bilder
IMG-8849.webp
 

FKA

Breitling
IMG_2536.jpeg

Sprang på någon reklam för Q Timex 1978 Day/Date och köpte den för att den var så grön och fin.

I samband med det så googlade jag lite och sprang på en original som jag gissar har varit lite av en förebild(?) på Tradera. Brun urtavla. Budade hem den för 300:- och jag tycker det är ett jävla charmigt par det där. :)

Bytte armband på båda pga skavarasnyggt.
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
IMG_2536.jpeg

Sprang på någon reklam för Q Timex 1978 Day/Date och köpte den för att den var så grön och fin.

I samband med det så googlade jag lite och sprang på en original som jag gissar har varit lite av en förebild(?) på Tradera. Brun urtavla. Budade hem den för 300:- och jag tycker det är ett jävla charmigt par det där. :)

Bytte armband på båda pga skavarasnyggt.
Snyggt fångat! Hittade en liknande med blå tavla på loppis, ville dock inte vakna med nytt batteri, tyvärr. Snygg modell!
1000007643.jpg
 

FKA

Breitling
Snyggt fångat! Hittade en liknande med blå tavla på loppis, ville dock inte vakna med nytt batteri, tyvärr. Snygg modell!
1000007643.jpg
Vad tråkigt att du inte får igång den. Sandpapper plus Polywatch och den där skulle bli svinsnygg ju.

Kom på att jag har en ny Timex till. En T80 Steel som jag tycker är helt briljant. Rejäl digitalare helt i rostfritt stål och i en väldigt trevlig storlek. Otroligt nöjd med den som en billig vardagsklocka.


IMG_2539.jpeg
 

Mortadella

Cartier
2-Faktor
Tråden jag hade glömt att den fanns 🙈

Nu när sommaren gjorde intåg så har jag blivit mer och mer sugen på nåt lite guldigt. Så jag har letat och letat efter. Efter gammalt och nytt. Högt(nja) och lågt.

Till slut fann jag nåt som kunde stilla min hunger och det blev en Marlin Chronograph two tone.

Tavlan lutar åt champagne med sunburst och skiftar ganska mycket med ljuset. Applicerade index, visare, knappar och krona i guld. De något märkliga 3, 9, 12 i Art Deco-stil har verkligen växt på mig.

Glaset är i härligt domat plexi 😍

Bandet lämnar en del att önska. Enligt texten på insidan ska det vara Red Wing som tillverkat det. Kvaliteten är dock inte jämförbar med några av mina skor från dem. Tycker dessutom att den gör sig bättre på ett brunt band än det svarta som sitter på. Quick release gör det lätt att byta :)

20240617_144659-COLLAGE.jpg

Edit: stavning
 
Senast ändrad:
Topp