Har nu använt klockan i det närmaste dagligen i 1,5 månad. Så här kommer ett par snabba reflektioner:Jag impulsköpte en svart. Bara just packat upp den. Hittills så känns den bra. Dock inte imponerad av armbandet som känns mer som papp än läder, men det blir kanske ordning på den när man använt det ett tag.
- Armbandet har med tiden blivit bättre. Mjukare, tystare och lite mer levande.
- Den snittar ca 10 sekunder snabbt per dygn (har för mig Timex anger att normal avvikelse är -20 till +40).
- Rotorn är högljudd. Mycket. Det här är nog det ljudligaste armbandsur jag äger. Har en Citizen NY0040 som har en Miyota 8200 som jag tyckte var högljudd, men den här med Miyota 8215 är snäppet värre.
Skulle jag köpa en ny idag om jag skulle råka skrota den här?
Nej. Jag köpte den till stor del för att jag var nyfiken på att testa en titanklocka och för att den såg lite annorlunda ut mot övriga klockor jag äger. Dock är den en aning anonym och man betalat nog en tusenlapp extra för titanet. För samma peng som den här kostar kan man hitta en Seiko SRPD och det är nog mer min typ av klocka.
Kommer jag i vild panik lägga ut den här på köp och sälj för att bli av med den så snabbt som möjligt?
Nej. Den fyller en plats i klocklådan som ingen annan gör anspråk på och kommer nog att användas med jämna mellanrum.