• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips önskas om köp av ”riktig” klocka.

Hej!

Jag är som rubriken lyder ute efter tips då jag är på väg att köpa min första riktiga klocka.
Vad ska jag tänka på vid köp av klocka samt vilka fabrikat rekommenderas, batteri eller automat.
Stilen jag söker är klassisk, dressed, modell.
När jag söker runt så fastnar jag för Armanis modeller men jag misstänker att bakom fasaden döljer sig en lägre kvalitet, eller?

Priset kan tänkas ligga mellan 2-15tkr.
Det finns säker massor av människor här som kan ge bra tips vid köp av klockor.

Tackar på förhand.

Senast ändrad:
Cartier tank solo kanske vore något?
Klassisk dressad och någorlunda inom budget om du väljer quartz.
F6DBDC0B-D3D3-4389-ABE3-174C60B4CECB.jpeg

Senast ändrad:
Tack för tipsen som kommer in.
Nyfiken ang ”parfymlockor” :) (roligt namn) är det bara skräp som säljs?
Giller inte heller den sortens produkter kan jag nämna.

Tack för tipsen som kommer in.
Nyfiken ang ”parfymlockor” :) (roligt namn) är det bara skräp som säljs?
Giller inte heller den sortens produkter kan jag nämna.
Parfymklockor är ett samlingsnamn för klockor från (oftast) modemärken, exempelvis Armani, Boss, Mikael Kors, Gant och alla andra modemärken som köper färdiga kinaklockor och sätter sin logga på.

Parfymklockor (Armani, Gant, Gucci etc) är hatade på klockforum så de kan du släppa direkt.
Tycker inte Gucci ska räknas in här då det är helt ok klockor men kanske inte så prisvärda då man betalar en hel del för namnet vilket visserligen man även gör för de stora klassiska märkena.

Håller med om Cartier Tank Solo är en perfekt klocka om du vill ha något dressat och inte känner att du behöver ett automatiskt verk. Det är ju oerhört stiligt med kvadratiska klockor. Bor i Paris för tillfället, här har var och varannan man en Cartier tank eller Reverso, så mer klassiskt och dressad än så blir det nog inte för din budget(för Cartiern då, Rerverson får du sticka till en del till för).

Nästan omöjligt att svara på iom prisspannet. Kanske PADI i det nedre prisspannet till någon form av stålrolle på band i det övre

Och gå inte på Armani eller likande. Finns mycket roligare till samma eller bättre pris.

Seiko srpa21 ”PADI”. Jäkligt mycket klocka för pengarna. Från ca 2500 kr. Man bör även i det över prisspannet kunna hitta en Rolex i stål

Precis! Men skulle jag lägga typ 15 k på en klocka så hade jag letat något sådant. Svårt Rolexskadad :)
För de pengarna hade jag troligen inte valt rolex även om de är fina klockor med bra kvalitet är det sällan en bra idé att köpa det billigaste av någonting utan hellre satsa lite extra.

Köp en Cartier Tank och en billig Tissot Visodate, det ger två kompletterande klockor i rätt segment inom budget. Men det finns många fina klockor som kan fylla syftet så läs runt här tills du hittar rätt, det kommer kännas i magkänslan när du hittat det du vill ha.

Tillbaka
Topp