Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fina klockor bägge två.![]()
![]()
Seiko! Mest klocka för pengarna utan tvekan!
![]()
![]()
Seiko! Mest klocka för pengarna utan tvekan![/
Fina klockor bägge två.
Den övre hittar jag inte. Finns det ett Art.nr?
Sen går det att sälja också juEtt tips är att inte lägga för mycket pengar på din första klocka. Man tror man vet vad man vill ha, men kan ha fel. Jag har iaf haft fel flera gånger och det har man fått betala dyrt för (har nog ca 20 klockor som bara ligger i sin låda). Tex har jag insett att jag kan inte ha större än ca 40mm stora klockor, gillar inte alls att bära dykare, att ofta dyrare klockor inte alls är så mycket bättre än billigare klockor osv. Det är min personliga uppfattning iaf.
Sen går det att sälja också ju![]()
Menade inte att du skulle tjäna på det, utan om du har 20 klockor hemma du inte använder för att du kommit på att de inte var din grej, så får du ju tillbaka i alla fall en del pengar som du lagt ut om du skulle sälja.Absolut! Men det är sällan man tjänar pengar på detEn tusenlapp här och där kan fort bli ganska mkt.
Det kanske finns någon klocka till mig i din samling.Jo det förstod jagHåller på att sälja av as we speak!
Jag gjorde samma misstag. Har försökt sälja en Gant och en triwa hur länge som helst . Ingen vill köpa dom . Slutade med att jag igår gav bort dom till släktingar som inte kan klockor , de blev jätte glada ( klockorna kostar ju ändå runt 3000 kr styck som nya ) .Min första klocka var en Armani för ca 4000kr. Kunde inget om klockor och hade inget större intresse. Så fort jag fick ett intresse och hittade till klocksnack insåg jag mitt misstag och ville knappt använda den. Inom ett år köpte jag mig en Omega. Armanin ligger nu i någon låda och skulle jag sälja den skulle jag om jag har tur få 1000kr för den.
Med tanke på att du redan hittat till klocksnack rekommenderar jag dig att köpa en riktig klocka med ett ok andrahandsvärde för ju mer du läser och lär dig ju fler klockor hittar du som du vill ha.
Det kanske finns någon klocka till mig i din samling.![]()
Hamilton tycker jag gör väldigt prisvärda klockor och de har ofta rätt fin design. Ett annat alternativ, om beg funkar, är en Sjöö Sandström Royal Steel. Finns i lite oliika färger och storlekar (googla för bilder och detaljer). Väldigt tidlös design och ett robust och bra urverk. Priset ligger väl runt 10 för den första varianten och för lite nyare en bit upp från det.
Har tittat på den. Också en fin klocka.Seiko cocktail kanske kan vara något? Väl inom budget och vacker klocka.
Fin klocka. Det skulle kunna vara intressant.Tja kanske detTex min SARG003 har jag tänkt sälja.
![]()
(Lånad bild)
Måste ändå tillägga att sarb017 är den klocka jag hittills varit mest nöjd med. En dressad tuffing!![]()
Sååå snygg, stilig och helt underbar.
Jag skulle inte köpa fler klockor i år men jag är nog tvungen att bryta det löftet och köpa en Alpinist![]()
Den där är riktigt snygg. Fick tipset tidigare i tråden också.Måste ändå tillägga att sarb017 är den klocka jag hittills varit mest nöjd med. En dressad tuffing!![]()
Har du kikat på uppstickaren Christopher Ward, bra kvalitet, automat och bra priser...Hej!
Jag är som rubriken lyder ute efter tips då jag är på väg att köpa min första riktiga klocka.
Vad ska jag tänka på vid köp av klocka samt vilka fabrikat rekommenderas, batteri eller automat.
Stilen jag söker är klassisk, dressed, modell.
När jag söker runt så fastnar jag för Armanis modeller men jag misstänker att bakom fasaden döljer sig en lägre kvalitet, eller?
Priset kan tänkas ligga mellan 2-15tkr.
Det finns säker massor av människor här som kan ge bra tips vid köp av klockor.
Tackar på förhand.
Jag sitter och kollar på olika Seiko Cocktail time, men det är lite av en jungel vad gäller tjocklek. Pratar bara om de nya Presage cocktailtime. I recensioner/butiker säger man allt från 11,8 till 15 mm. Det är en jäkla skillnad. Specielt med tanke på att det är en dressad klocka. Aktoriserade seiko försäljare säger till och med olika.Den heter SRPB43. Här finns lite trevlig läsning: https://www.hodinkee.com/articles/the-seiko-presage-cocktail-time-srpb43
Gamla ska vara 13,1mm tror jag.Vet inte måtten själv men det sitter olika urverk i den gamla modellen och den nya modellen.
1.Billigaste ägandet och oftast billigast i inköp, bästa tidshållningen= kvarts (quartz)Hej!
Jag är som rubriken lyder ute efter tips då jag är på väg att köpa min första riktiga klocka.
Vad ska jag tänka på vid köp av klocka samt vilka fabrikat rekommenderas, batteri eller automat.
Stilen jag söker är klassisk, dressed, modell.
När jag söker runt så fastnar jag för Armanis modeller men jag misstänker att bakom fasaden döljer sig en lägre kvalitet, eller?
Priset kan tänkas ligga mellan 2-15tkr.
Det finns säker massor av människor här som kan ge bra tips vid köp av klockor.
Tackar på förhand.