• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips om urmakare som kan serva en Rolex Bubbleback

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Tänkte ge en uppdatering nu när klockan har kommit tillbaka från service hos Lindahl i Vetlanda. Genomgick service av urverket, fick nytt glas och nytt rotorlager. Kan verkligen rekommendera Bertil Lindahl, kunnig och gav ett väldigt bra bemötande både per telefon och mail.
1D7413F6-E1B3-4DE1-83B7-920CDC40E6C0.jpeg
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Tänkte ge en uppdatering nu när klockan har kommit tillbaka från service hos Lindahl i Vetlanda. Genomgick service av urverket, fick nytt glas och nytt rotorlager. Kan verkligen rekommendera Bertil Lindahl, kunnig och gav ett väldigt bra bemötande både per telefon och mail.
1D7413F6-E1B3-4DE1-83B7-920CDC40E6C0.jpeg
Härligt! Grattis och tack för informationen. Så småningom ska min också få en service och det är väl inte osannolikt att det blir hos Lindahls.
 

Fadershan

Patek
Tänkte ge en uppdatering nu när klockan har kommit tillbaka från service hos Lindahl i Vetlanda. Genomgick service av urverket, fick nytt glas och nytt rotorlager. Kan verkligen rekommendera Bertil Lindahl, kunnig och gav ett väldigt bra bemötande både per telefon och mail.
1D7413F6-E1B3-4DE1-83B7-920CDC40E6C0.jpeg
Fan va kul, grattis! Vad kostade ett sådant uppdrag och har du testat resultatet i en timegrapher?
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tänkte ge en uppdatering nu när klockan har kommit tillbaka från service hos Lindahl i Vetlanda. Genomgick service av urverket, fick nytt glas och nytt rotorlager. Kan verkligen rekommendera Bertil Lindahl, kunnig och gav ett väldigt bra bemötande både per telefon och mail.
1D7413F6-E1B3-4DE1-83B7-920CDC40E6C0.jpeg
Bra att nån har goda erfarenheter av dem. För mig har de varit så där kan jag säga...
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Jasså, vad var det som du inte var nöjd med?
Första vändan var klockan borta i ett par månader. Kom tillbaka och avvek cirka 6-7 minuter /dygn. Lämnade tillbaka den varvid den var borta ytterligare några veckor men gjordes väl ren i åtminstone, viket var vad jag betalade för första gången.
Men de glömde att skruva fast verket i boetten. Fick jag göra själv. Hade det varit en hobbyurmakare hade jag inte sagt nåt, sånt man får ta, men fullpris professionella... nja...
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Första vändan var klockan borta i ett par månader. Kom tillbaka och avvek cirka 6-7 minuter /dygn. Lämnade tillbaka den varvid den var borta ytterligare några veckor men gjordes väl ren i åtminstone, viket var vad jag betalade för första gången.
Men de glömde att skruva fast verket i boetten. Fick jag göra själv. Hade det varit en hobbyurmakare hade jag inte sagt nåt, sånt man får ta, men fullpris professionella... nja...
Det lät ju ifs mindre bra. Jag är iaf nöjd, hittills.
 
Topp