Norda
Silver
Måste byta gummi innan det blir wristshot... Testade den utan att kunna stänga. den är 42mm.Riktigt fin..
Vilken size är det, du får väl bjuda på ett handledsskott?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måste byta gummi innan det blir wristshot... Testade den utan att kunna stänga. den är 42mm.Riktigt fin..
Vilken size är det, du får väl bjuda på ett handledsskott?
Finns också "Aftership" som täcker även FedEx o UPSNytt för mig. Förutom Postnots och DHL så verkar dom täcka Schenker och Bring
Fast inte Postnord såg det ut som. Eller?Finns också "Aftership" som täcker även FedEx o UPS
Nej jag tror inte det. Man får nog ha båda...Fast inte Postnord såg det ut som. Eller?
Grattis!
Äntligen har tonfisken anlänt
I dag tog jag storklivet. Inte längre OWG. Brukar det betyda proppen ur och att flipparsjukan ska smitta mig också?
Denna har i alla fall fått en ny kompis idag.
Klassisk låda för många redan här.
Gissningar?
En Rolex GMT - 126710BLNR. Från lokal AD, det gillar jag
Sitter skönt på armen, vet inte om jag är helt såld på jubilee-länken. Men den växer varje gång jag sneglar på den
Duo-bild. Jag är glad som ett barn på julafton i alla fall
Mycket trevligt duo Grattis!
Grattis!I dag tog jag storklivet. Inte längre OWG. Brukar det betyda proppen ur och att flipparsjukan ska smitta mig också?
Denna har i alla fall fått en ny kompis idag.
Klassisk låda för många redan här.
Gissningar?
En Rolex GMT - 126710BLNR. Från lokal AD, det gillar jag
Sitter skönt på armen, vet inte om jag är helt såld på jubilee-länken. Men den växer varje gång jag sneglar på den
Duo-bild. Jag är glad som ett barn på julafton i alla fall
Snygg den där, grattis!Blev Cartier igår.
Cool! Stort grattis(Ursäkta bild-spam!)
Då jag fastnat för brittiska Nite, som bl.a. levererat G10-or till specialförbandet SAS, slog jag till när de nu hade en drive med 10% för oss i grönt. Smidig beställning på hemsidan söndag. Måndag morgon var den packad och vid lunch hade jag DHL-numret. Tisdag förmiddag landade lådan i Uppsala; världsklass.
Väl förpackat.
Inne skönjes lådan med sina infopapper.
Liten ”namnbricka” håller papperna. Beställde till en tung länk i borstat stål.
Lyft på locket och där finns Alpha:n på tung svart sammetskudde.
Storleksjämförelse med en klassisk Certina DS First (41 mm).
Gummibandets lås och hållare.
Klockan ”böjd” perfekt efter min gosskropps 17,7 cm handled.
Och en stor del i att bli med Nite är deras T100-tritium (4ggr starkare än Luminoxar etc.) Jag valde blått som inte lyser lika starkt som deras gröna T100. Men så jävla skön lume!
Slutligen den klassiska wrist-shot:en.
Me like. A lot.
Hur cool som helst, stort grattis. Den är du nog ensam om på forumet tror jag.Ingen standardklocka direkt. Väldigt speciella färger..Helnöjd iaf
Modell casio mtg-b1000rb
Riktigt fin urtavla på den där! Var själv nära att knipa den på ett GTG nyligen, kul med lite äldre Hublot modellerLevererad till jobbet idag. Tack @blyton för en trevlig affär!
Hade inte en tanke på att äga en Hublot för en vecka sedan... Skyller till viss del på @Denke efter en 7h bilresa där jag lyssnat på måånga avsnitt av urbildningsradion, som för övrigt är kanon!
Avsnittet med Britta Rosander, tänkte att Hublot är ju kul, denna dyker upp på K&S. Lite öl i kroppen och så var affären i hamn...
Ibland är det kul när det blir som man inte alls tänker sig...
Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om klockan än, men första intrycket är ändå bra!
Önskar er en trevlig kväll!
Riktigt bra! Kul. Grattis till den!Fick denna via trevlig ks-medlem:
Seiko szsb006 - ser trevlig ut!
Skulle man gärna läsa en recension av när du haft den ett tag...Fick denna via trevlig ks-medlem:
Seiko szsb006 - ser trevlig ut!
Absolut! Ett första intryck är att designen känns sammanhängande och ger klar vintagekänsla. Tycker också att den bär lite mindre än 40 mm måtet antyder, någonting med proportionerna gör att den känns mindre. Tänker lite på farsans gamla 1016. Tycker minutvisaren känns aningen kort men nu är jag petig. Testade aldrig med länken men den såg ok ut, möjligen kändes den föga oväntat litet rasslig. Snygga visare och det välvda glaset tycker jag ger lite liv åt tavlan. Ser livande ut hittills!Skulle man gärna läsa en recension av när du haft den ett tag...
Trevligt! Ser fin ut. Har själv velat mellan flera olika. Har tänkt den gröna med länk eller den gulaktiga. Såg att den gula/krämfärgade var med i montern. Några tankar om den i verkligheten?Såg de nya Seiko 5 Sport på nätet och vandrade till Magnussons ur för att titta närmare. Jösses vad det var svårt att välja men efter en stunds klämmande blev det den gröna. Inte helt otänkbart att det blir fler av den här modellen. Sitter bra. Lättare och smuttare än jag trodde efter att ha sett bilderna på nätet.
Rekommenderas!
Tack. De gör sig bättre i verkligheten än på bild. Den krämfärgade funderade jag också på. Tavlan har nästan samma färg som indexplupparna och det ser nästan ut som om hela den är ”lumeniserad”, men det var den ju inte.Trevligt! Ser fin ut. Har själv velat mellan flera olika. Har tänkt den gröna med länk eller den gulaktiga. Såg att den gula/krämfärgade var med i montern. Några tankar om den i verkligheten?
Jag lider av filipparsjukan. En 11600 ut och en ***** (se nedan) in. Denna ska jag dock inte flippa nu!
Börjar med boxen, klassisk box från förr.
Vad gömmer sig i den må tro?
Jo, en 14270 från förra årtusendet. Full set och orörd. Jag är riktigt nöjd.
Avslutar med ett wrist shot och tackar min goda vän @christian-h för affären!
Är det självaste BP?