• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

tips på stålsport?

Syven

Panerai
2-Faktor
Sitter och lurar på nästa klocka och kommit fram till att jag är sugen på något sportigt i stål.
Tänkte se om någon har tips och idéer som kan passa mig.

Just nu ser önskelistan ut så här.

38~41mm
Länk
Ska även fungera på läder
Vit tavla (inte skrivet i sten)
Datum
Gärna kronskydd
Sätter budget till max 10k nytt eller begagnat.

Just nu ligger seiko sarx bra till.
Billig, snygg men inte helt hundra på länken



S-SARX013_a_large_2x.jpg


Säger in en bild på den här orisen. Tycker denna typen av länk är grymt snygga.
OR-986_grande.jpg



Alla förslag uppskattas, gärna med bild!

Ps, är hemma och vabar idag så liva upp min dag med lite förslag nu :rolleyes:

Mvh Syven
 

Limpas

Cartier
Nu är ju jag insnöad på denna modell, men bortsett från den vita tavlan så tycker jag att Sinn 556i passar utmärkt! Under 10k ny, snygg på läder, nato, länk, rep, sytråd, vad som helst. Finns även på en annan länk som är mer lik den på orisen du visar.
556-I_V.jpg

Sedan hoppas jag att du tröttnar så att du kan sälja den till mig :)

Vill du prompt ha vit tavla så tror jag på sarx, blir nog svårt att få mer klocka för pengarna och den tavlan verkar vara riktigt grym :) Kanske finns någon orient som kvalar in också?

Kom även att tänka på Longines Conquest som kanske kan vara ett alternativ:
image_8018.jpg

Edit: Tvåa på bollen med Sinn 556 ser jag :)
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Tro mig, sinn:n finns med i tankarna. Hemsidan ligger i mina favoriter...

Conquesten gillar jag men frun har en chronograf redan så den går bort på att det redan finns en i huset så att säga.

Har en köpes ute på en Sarx men inte fått något napp. Därför vidgar jag ramarna lite.
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Sinn 556 blir aldrig fel! Använder min mycket. Sarx:en ser bra ut, men länkarna har lite dåliga justeringsmöjligheter. Har man tur med sin handledsstorlek fungerar det bra, annars inte.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Sarx är grym, ångrar lite jag sålde min ibland. Fin på länk och den är av bra kvalité men riktigt bra på gummi:

DSC_0002_zps28c0e3f4.jpg


Recension av mig:
https://klocksnack.se/threads/seiko-sarx015.28948/

Har även en seiko sarb023, de är trevliga med. Lite mindre (2mm gör dock större skillnad än man tror).

DSC_0246_zps1953f7ef.jpg


Sinn säkerligen bra också men seiko är ruggigt bra för pengarna, med fina detaljer, det kan jag intyga :)
 

F-L-P

Panerai
Tro mig, sinn:n finns med i tankarna. Hemsidan ligger i mina favoriter...

Conquesten gillar jag men frun har en chronograf redan så den går bort på att det redan finns en i huset så att säga.

Har en köpes ute på en Sarx men inte fått något napp. Därför vidgar jag ramarna lite.


Finns en LE med lume tavla. riktigt cool men tror att de är svåra att hitta och då ganska dyra...

sinn_656-l_656l_lume_11.jpg
 

Limpas

Cartier
Vet inte om denna kvalar in som sportklocka, men Certina DS-1 Day Date kanske kan vara ett alternativ också? Saknar dock kronskydd.
C006.430.11.031.00_0.png
 
Topp