• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Ingeröd

Omega
Tycker denna LV väska som finns hos Herr Judit är fin! Inte så ''skrikigt'' :)

lv.jpg

Gick faktiskt och köpte den där idag... Tack för tipset!
 

Mattias79

Cartier
Sandqvist var obekant för mig tills nu. Såg ju ut som riktigt fina väskor med bra pris. Hade jag inte impulsköpt en träningsväska tidigare idag hade jag lätt beställt en av dom. Bra tips!
 

Skolläraren

Panerai
Hur upplever du Sandqvist i storlek, kikat på nätet och där känns de ganska höga och klumpiga?

Ingenting jag någonsin tänkt på. Tyget är mjukt så de känns aldrig klumpiga och för det priset behöver jag inte oroa mig för att väskan trycks ihop. Kvalitetsmässigt tycker jag de är väldigt bra, men jag kan som sagt inte jämföra med LV eller Mulberry direkt.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Bumpar lite fräckt. Kikar på lite LV-keepalls på Ebay, och ser en hel del som säljs för ca 2,7kkr, vilket känns misstänksamt billigt. Bör man undvika att handla därifrån, eller kostar de däromkring begagnade? Tänker ex. på denna 45a, för 2400 SEK, som ser ut att vara i ett väldigt bra skick:
http://www.ebay.co.uk/itm/Authentic...725?pt=US_CSA_WH_Handbags&hash=item1c4660af3d


klart det går att köpa vintage. Just den där såg lite konstig ut inuti dock. Troligtvis ej orignallining?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kanske stämmer att den såg konstig ut, men alla 45or verkar ligga däromkring i pris, vilket känns förvånansvärt billigt. Men det kanske inte är en så attraktiv storlek?


Anledningen är att 45: orrna är generellt för små och att de inte har axelrem. 55: orna har axelrem och då får du lägga till minst en tusenlapp...
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hur mycket får plats i den? Har du möjlighet att ta några riktga bilder? Är sugen på att beställa en men den känns lite för smal...
Den är större än vad man upplever på produktbilderna. Botten är c:a 20 cm bred men väskan är ganska mjuk så fullpackad är den nog det dubbla på bredaste stället.
DSC_0657.jpg
DSC_0661.jpg
 
  • Like
Reactions: CLT

CLT

Rolex
Trött på all skit väskor nu! Nu har ja bestämt mig för att köpa en Keepall eller Clipper. För och nackdelar för respektive modell eller är det sak samma?
 
Bara jag som kör en i hårdplast på hjul MED släphandtag?

Jag gör också fortfarande det men som sagt avsikten är att uppgradera och ha en när det bara är "över natten" resa som sker. Reser man längre gillar jag min på hjul då det kan bli tungt att bära på.

Men den känns lite overkill när man bara packat ner en skjorta, necessär och någon bok tex.
 

Jonaz

Rolex
Jag gör också fortfarande det men som sagt avsikten är att uppgradera och ha en när det bara är "över natten" resa som sker. Reser man längre gillar jag min på hjul då det kan bli tungt att bära på.

Men den känns lite overkill när man bara packat ner en skjorta, necessär och någon bok tex.
Ah. Jag har en samsonite, typ som en resegarderob. Går att veckla ut och hänga. Plats för kostym/ skjorta och lite underkläder. Inte snygg men praktisk.
 
Topp