• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på weekendbag?

IMG_4914.jpeg

Kanske inte för alla men börjar verkligen gilla quantum duffel efter att ha släpat runt på den hela veckan. Laptop- och skofack är underskattat.

Några bilder på Carl Friedrik Palissy som jag köpte på Black Friday rean. Mindre orange ton än bilderna på nätet, men bara till fördel i mitt tycke.
En planerad resa blev inställd, så invigningen får vänta.

@erssonnn
1000020031.jpg
1000020032.jpg
1000020034.jpg

1000019983.jpg
Hur är väskan? Jag har kikat på Palissy då jag insett att jag behöver (vill ha) en väska som är mindre än min JohnHenric Como för en arbetsresor som endast är en natt.

Funktioner jag är ute efter är ett par smarta fack för mobil, sladdar och laptop samtidigt som jag kan packa ett ombyte.

Mörkbrun läder eller canvas i brunt, grönt eller blått funkar också.

Hur är väskan? Jag har kikat på Palissy då jag insett att jag behöver (vill ha) en väska som är mindre än min JohnHenric Como för en arbetsresor som endast är en natt.

Funktioner jag är ute efter är ett par smarta fack för mobil, sladdar och laptop samtidigt som jag kan packa ett ombyte.

Mörkbrun läder eller canvas i brunt, grönt eller blått funkar också.

Jag har bara hunnit använda den på ett par kortare privata resor. Senaste var tre nätter och fick med mig det jag behövde. Extra byxor, ett par tjockare tröjor och t-shirts m.m, necessär, bok, platta.

Fodret är mörkgrått, hade önskat en lite ljusare nyans, men det är ändå inte ett svart hål, som det annars kan vara. Insidan har ett par mindre öppna fack där man får ner tunnare kablar till ex mobilen och mindre strömadapter, men det kan vara tajt. Finns även ett större fack med dragkedja, men är väskan packad som ovan är det mest plats för något tunnare, möjligen ett strömadapter till laptop men tveksamt. Laptop får man lägga direkt i väskan med övrigt.

Väskan är ju lite styvare så den håller formen väl även när den är tom. Ingen sladdrig historia som faller ihop som om luften gått ur en ballong.

Kunde varit lite större och stod i valet mellan den här och en olivgrön Granville weekender, men för mig räcker den åtminstone till tre nätter.

Tillbaka
Topp