• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på weekendbag?

Yes håller med. Jag valde dock att prova den blå nu, fanns en rabatt på en annan sida så det är inte hela världen om det skulle visa sig vara sämre än tänkt. Kände det personligen passar bättre min övriga stil men det tog ett tag att välja mellan blå och grön, helt klart. Får väl återkomma efter några resor och bedöma skicket. :)
IMG_1480.jpeg

Något jag möjligtvis hade saknat om jag beställt Baron är möjligheten att fästa väskan på bagadehandtag, såg inte att det fanns men kan ha fel.
kommer bli galant! Återkom gärna när du får hem den med lite feedback, blev väldigt sugen jag med då jag letat efter en vettig väska som inte kostar huggorm eller skriker ut " SEEE PÅ MIG"!! Som en LV väska eller dyl gör :)

kommer bli galant! Återkom gärna när du får hem den med lite feedback, blev väldigt sugen jag med då jag letat efter en vettig väska som inte kostar huggorm eller skriker ut " SEEE PÅ MIG"!! Som en LV väska eller dyl gör :)
Tänk dig bagagebandet när det kommer 30 likadana LV, sen kommer det en härlig fransk väska i brittisk racing green. Man ser den direkt, - Här kommer min väska!

IMG_2287.jpeg
IMG_2288.jpeg
IMG_2289.jpeg

Sjukt snabb leverans och nästan gratis express-alternativ (22 kr). 🚚

Jag tänkte först att jag ville ha dragkedja men jag tror att detta låset funkar bra till laptop:en. 👍

Schysst paketerat och till synes bra kvalitet. Matchande foder i båda väskorna och snyggt att färgen matchar. 😇👌

IMG_2287.jpeg
IMG_2288.jpeg
IMG_2289.jpeg

Jag tänkte först att jag ville ha dragkedja men jag tror att detta låset funkar bra till laptop:en. 👍

Schysst paketerat och till synes bra kvalitet. Matchande foder i båda väskorna och snyggt att färgen matchar. 😇👌
Hmmm ser nu fan att låset sitter rêdigt snett på väskan. Det blir nog fan retur… :banghead:

Jag köpte en väska från Tusting för ett halvår sedan ungefär. En Clipper, så inte direkt en weekend-väska men jag upplever kvaliteten som väldigt hög för pengarna och dom har även en Weekender Bag och annat trevligt. Familjeföretag, made in England, supertrevlig service. Kan vara ett tips kanske.

IMG_1518.jpeg

IMG_1520.jpeg

IMG_1526.jpeg

Verkar bra i kvalitén, tror den var lite skitig/dammig så körde med en lätt fuktig duk och det verkar ha gjort jobbet. Bra sydd osv, enda jag kan tycka är att axelremmen som följde med verkar lite tråkig, den tror jag att jag byter ut senare. Ingen jättedyr historia (1250kr via 25% rea på Wardow) så har inga skyhöga förväntningar heller egentligen men verkar allmänt trevlig. :)

Google translate från franska: Belagd canvas laminerad till polyester. Förstärkningar, reglage och handtag i fullnarvskinn. Polyesterfoder med världskartmönster.

--
Bonusköp nedan, Travelite Next. Jag har levt med en gammal billig historia från Accent som fått handtag sönderdragna och risiga hjul, så slog till från samma sida. (2800kr).

IMG_1536.jpeg
IMG_1537.jpeg

IMG_1538.jpeg

Den borde hålla lite bättre, och yes den kommer få sina synliga bucklor under bagagehantering men den känns väldigt gedigen i kvalitén när det kommer till hjul, material, handtag, låsen m.m. Får se helt enkelt men den verkar prisvärd för en i plåt. :)

Senast ändrad:
IMG_1518.jpeg

IMG_1520.jpeg

IMG_1526.jpeg

Bonusköp nedan, har levt med en gammal billig historia från Accent som fått handtag sönderdragna och risiga hjul så slog till (2800kr från wardow).
IMG_1536.jpeg
IMG_1537.jpeg

IMG_1538.jpeg

Den borde hålla lite bättre, och yes den kommer få sina synliga bucklor under bagagehantering men den känns väldigt gedigen i kvalitén när det kommer till hjul, material, handtag, låsen m.m.
Ser ju riktigt schysst ut. Den där bagen kommer bli finfin tror jag.

Letar efter lite mer casual väska att kombinera med kabinväskan. Tänk något mellanting mellan tote och weekendbag, gärna t.ex. canvas och hälla för att fästa på handtaget på rullväska. Kan gärna vara mindre än Seppos ovan

Nån som har tips? Hade ju varit bättre med ett bildexempel men jag hittar inget :D

Letar efter lite mer casual väska att kombinera med kabinväskan. Tänk något mellanting mellan tote och weekendbag, gärna t.ex. canvas och hälla för att fästa på handtaget på rullväska. Kan gärna vara mindre än Seppos ovan

Nån som har tips? Hade ju varit bättre med ett bildexempel men jag hittar inget :D
Har en sån här:

Fast i v2 (tidigare version) som jag tycker är sjukt bra och går som personal item när man flyger.

Har en sån här:

Fast i v2 (tidigare version) som jag tycker är sjukt bra och går som personal item när man flyger.
Tack för tips! Är egentligen ute efter något mer casual men detta var ett riktigt bra alternativ, tack!

Har en sån här:

Tolkar jag dig rätt att jag alltså kan ha en kabinväska + den där väskan utan att checka in bagage? Kommer sannolikt flyga en del inrikes framöver och då känns det som en sjukt smidig lösning.

Tolkar jag dig rätt att jag alltså kan ha en kabinväska + den där väskan utan att checka in bagage? Kommer sannolikt flyga en del inrikes framöver och då känns det som en sjukt smidig lösning.
Yes, jag kör alltid den kombon, inget flygbolag som klagat hittills. Bento bagen går som manliga versionen av kvinnors handväska. Det som hänt typ 1 gång är att jag fått ha den vid fötterna under sätet framför istället för på hyllan ovanför huvudet när det varit fullt där. Den rymmer dessutom typ 2 nätter packning i sig själv så ibland reser jag bara med den.

Yes, jag kör alltid den kombon, inget flygbolag som klagat hittills. Bento bagen går som manliga versionen av kvinnors handväska. Det som hänt typ 1 gång är att jag fått ha den vid fötterna under sätet framför istället för på hyllan ovanför huvudet när det varit fullt där. Den rymmer dessutom typ 2 nätter packning i sig själv så ibland reser jag bara med den.
Magiskt, tack! Då blir det nog en beställning!

IMG_2323.jpeg
IMG_2287.jpeg
IMG_2288.jpeg
IMG_2289.jpeg

Det blev denna till slut. Returnerade den snea jäveln.

IMG_2322.jpeg
IMG_2321.jpeg

Jag gillade att den både har flap och dragkedja för datorns skull.

IMG_2323.jpeg

Den här var ju grym ju!

Har en sån här:

Någon som har tips om något liknande som denna? De verkar inte skeppa till Sverige.
Vill gärna kunna ha den som personal item utöver kabinväska.
Denna finns på Amazon men då är det v1 och vet inte hur bra den är i jämförelse, så alternativ inom EU uppskattas!

Någon som har tips om något liknande som denna? De verkar inte skeppa till Sverige.
Vill gärna kunna ha den som personal item utöver kabinväska.
Denna finns på Amazon men då är det v1 och vet inte hur bra den är i jämförelse, så alternativ inom EU uppskattas!
Går via Amazon.

Edit. Såg att du redan hittat v1 där.... My bad.

Tillbaka
Topp