• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

Tobyponken

Cartier
Blev ett Hirsch Lucca som jag fyndade på Tradera.
20200623_111746.jpg
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Har sneglat lite på en sån tidigare. Hur upplever du klockan och dess funktioner? Värd? Plus och minus?
Först och främst så tycker jag att det är en snygg klocka, det var främst därför som jag fastnade för den. Som man oftast gör :)
Plus: den är mångsidig, många olika band passar på den.
Tavlan är rätt cool i rätt belysning.
72 timmar pr är ju riktigt trevlig.

Minus: non hacking känns lite b på en klocka som det står Swiss Made på tycker jag allt.

Värd? Kanske inte ny för 4 papp, kanske begagnat finns till bra pris, vet faktiskt inte :rolleyes:

Läs denna, bra review:
https://www.ablogtowatch.com/tissot-v8-swissmatic-watch-review/
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Först och främst så tycker jag att det är en snygg klocka, det var främst därför som jag fastnade för den. Som man oftast gör :)
Plus: den är mångsidig, många olika band passar på den.
Tavlan är rätt cool i rätt belysning.
72 timmar pr är ju riktigt trevlig.

Minus: non hacking känns lite b på en klocka som det står Swiss Made på tycker jag allt.

Värd? Kanske inte ny för 4 papp, kanske begagnat finns till bra pris, vet faktiskt inte :rolleyes:

Läs denna, bra review:
https://www.ablogtowatch.com/tissot-v8-swissmatic-watch-review/
You lost me at non-hacking. Förvånande på en ny klocka med ETA-verk (som Tissot väl kör i sina klockor?

Men jag har ett par utan hack och det går, men är inte jätteroligt.
 

Klaebu

Breitling
Knäppte några bilder på PR100 när jag var ute på promenad idag. Detta var klockan som startade mitt intresse som jag fick på min 18-års dag. Då hade jag ingen koll på vad skillnaden på automatiskt och kvarts var, men nu tre år senare så kan jag nog erkänna att det är rätt gött att slänga på en kvartsklocka lite då och då, för smidighetens skull.
P_20200814_165016.jpg
 
Topp