Tobyponken
Basic
Blev ett Hirsch Lucca som jag fyndade på Tradera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt bandFick nyligen hemma denna pärla:
Seastar PR 516. Perfekt storlek på 27 mm. Från -74 enligt SN.
Snygg! Trevligt. Grattis till studenten till honom.Sonen fortfarande sjukt nöjd över sin studentpresent!
Tack, jag hälsar honom!Snygg! Trevligt. Grattis till studenten till honom.
Har sneglat lite på en sån tidigare. Hur upplever du klockan och dess funktioner? Värd? Plus och minus?Drog på ett litet grövre band än vanligt kanske, ett zulu i läder.
Kul med omväxling om inte annat på V8:an
Först och främst så tycker jag att det är en snygg klocka, det var främst därför som jag fastnade för den. Som man oftast görHar sneglat lite på en sån tidigare. Hur upplever du klockan och dess funktioner? Värd? Plus och minus?
You lost me at non-hacking. Förvånande på en ny klocka med ETA-verk (som Tissot väl kör i sina klockor?Först och främst så tycker jag att det är en snygg klocka, det var främst därför som jag fastnade för den. Som man oftast gör
Plus: den är mångsidig, många olika band passar på den.
Tavlan är rätt cool i rätt belysning.
72 timmar pr är ju riktigt trevlig.
Minus: non hacking känns lite b på en klocka som det står Swiss Made på tycker jag allt.
Värd? Kanske inte ny för 4 papp, kanske begagnat finns till bra pris, vet faktiskt inte
Läs denna, bra review:
https://www.ablogtowatch.com/tissot-v8-swissmatic-watch-review/
Jag är som sagt benägen till att hålla med dig men det verkar sitta ett sistem 51 i, om det är sprunget ur ETA vet jag däremot inte på rak arm.You lost me at non-hacking. Förvånande på en ny klocka med ETA-verk (som Tissot väl kör i sina klockor?
Men jag har ett par utan hack och det går, men är inte jätteroligt.
Ja, det är ju Swatch Group, så då förstår jag. Men inte att man säljer det urverket i en Tissot. Varför inte ett 2824?Jag är som sagt benägen till att hålla med dig men det verkar sitta ett sistem 51 i, om det är sprunget ur ETA vet jag däremot inte på rak arm.
Jaaa du, your guess is as good as mineJa, det är ju Swatch Group, så då förstår jag. Men inte att man säljer det urverket i en Tissot. Varför inte ett 2824?
2824? Dyyrt.Ja, det är ju Swatch Group, så då förstår jag. Men inte att man säljer det urverket i en Tissot. Varför inte ett 2824?
Den listar 4.800, men kanske hade varit mer än det dubbla med ett urverk av den kalibern? Hade inte kollat priset innan.2824? Dyyrt.
Billigt. Finns väl i princip inga automatiska ur från Tissot, Certina eller liknande som fortfarande kör 2824.Den listar 4.800, men kanske hade varit mer än det dubbla med ett urverk av den kalibern? Hade inte kollat priset innan.
Stämmer nog. Tycker ofta man ser Powermatic 80 i alla deras.Billigt. Finns väl i princip inga automatiska ur från Tissot, Certina eller liknande som fortfarande kör 2824.
Mycket snygg. Hade själv gärna ägt en modern Visodate om den hade varit lite mindre. Fortfarande väldigt prisvärd och trevlig modell!Blev ett Hirsch Lucca som jag fyndade på Tradera.
Gillar utseendet men har nästan aldrig använt den pga att jag väldigt sällan har behov av en dressklocka.Mycket snygg. Hade själv gärna ägt en modern Visodate om den hade varit lite mindre. Fortfarande väldigt prisvärd och trevlig modell!
Tjusig tavla!Dressig Tissot här. Man får mycket för sina pengar med Tissot!
Tjusig tavla!