• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

Bjoerling

Cartier
Dagens dinka.
IMG_20200320_080449.jpg
 

Clockwork

Breitling
Vet någon om det finns keramiska inserts till en seamaster från 2005, har blivit lite sliten som synes och måste byta oavsett. Älskar denna!
20200418_134741.jpg
 

Bilagor

  • 20200418_134817.jpg
    20200418_134817.jpg
    630.2 KB · Visningar: 5

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Vad tror ni om den här rara ärtan då? Köpte den igår och tänkte snygga till den litet med ett nytt armband mm. Är det någon av er som är kunnig på dessa gamla tissot? Den är guldpläterad och vet inte om allt är original för jag hittar bara bilder på de i rostfritt stål med denna bruna urtavla. Kan det vara en franken? Kronan verkar vara original iaf.
20200501_105252.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vad tror ni om den här rara ärtan då? Köpte den igår och tänkte snygga till den litet med ett nytt armband mm. Är det någon av er som är kunnig på dessa gamla tissot? Den är guldpläterad och vet inte om allt är original för jag hittar bara bilder på de i rostfritt stål med denna bruna urtavla. Kan det vara en franken? Kronan verkar vara original iaf.
20200501_105252.jpg
Kan inget om den. Men vill ändå gratulera till köpet och säga att den är fin. :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om den här rara ärtan då? Köpte den igår och tänkte snygga till den litet med ett nytt armband mm. Är det någon av er som är kunnig på dessa gamla tissot? Den är guldpläterad och vet inte om allt är original för jag hittar bara bilder på de i rostfritt stål med denna bruna urtavla. Kan det vara en franken? Kronan verkar vara original iaf.
20200501_105252.jpg
Du kan nog lättast fråga i vintage men tavlan färg passar ju boetten bra så den känns ju rimlig!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om den här rara ärtan då? Köpte den igår och tänkte snygga till den litet med ett nytt armband mm. Är det någon av er som är kunnig på dessa gamla tissot? Den är guldpläterad och vet inte om allt är original för jag hittar bara bilder på de i rostfritt stål med denna bruna urtavla. Kan det vara en franken? Kronan verkar vara original iaf.
20200501_105252.jpg
Eftersom modellen kom ’65 och fanns under ett par år är väl chansen stor att den fått lite nya delar genom åren. Jag gillar den bruna sunbursten, hade det på den ’69:a jag hade. Det var en Navigator kronograf med Lemania urverk. Min var också guldpläterad, så det är säkert original :)
 

robbiered

Breitling
Hej.

Jag har en Tissot visodate som jag är sugen på att modda med ting och tids presidentlänk men är osäker på passningen. Har någon här köpt en stållänk från ting och tid och moddat era visodate med?

Mvh Robin Håkansson

Screenshot_20200508-132137.jpg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Hej.

Jag har en Tissot visodate som jag är sugen på att modda med ting och tids presidentlänk men är osäker på passningen. Har någon här köpt en stållänk från ting och tid och moddat era visodate med?

Mvh Robin Håkansson

Screenshot_20200508-132137.jpg
Vad är det för diameter på visodaten? Om det är typ samma som på skx så borde det lira. Annars kan du säkert göra retur om du testar försiktigt.
 
Topp