• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

robbiered

Breitling
Så, nu kommer lite utlovade bilder på modden.
Tycker det blev helt ok. Inte prefekt, men fullt godkänt. Rullar nog såhär ett tag.

Lägger även in för/efter!
IMG_20200512_162433.jpg
IMG_20200512_154407.jpg
IMG_20200512_154335.jpg
Polish_20200512_154629278.jpg
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Har märkt på min v8 att om jag ställer in sekunder och minuter helt rätt mellan 12-6 så kommer de stämma men från 6-12 så kommer minut visaren inte stämma när sekund visaren är på hel. Lite svårt att förklara. Hoppas ni fattar.
tror ni det kan gå på garantin hos tissot. Klockan är bara någon månad. Har inte tänkt på det förrut måste ha varit så sen jag köpte den

image.jpg
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Har märkt på min v8 att om jag ställer in sekunder och minuter helt rätt mellan 12-6 så kommer de stämma men från 6-12 så kommer minut visaren inte stämma när sekund visaren är på hel. Lite svårt att förklara. Hoppas ni fattar.
tror ni det kan gå på garantin hos tissot. Klockan är bara någon månad. Har inte tänkt på det förrut måste ha varit så sen jag köpte den

image.jpg
Jag tror att urverket i den V8:an inte är det bästa faktiskt, jag har en själv och tycker det är lite så där faktiskt. Tycker mig se samma tendenser vid en snabb koll på min med.
Inte helt lätt att ställa in perfekt då det inte är hacking på den.
Har du provat att kontakta dom där du köpte den och se vad dom säger?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Har märkt på min v8 att om jag ställer in sekunder och minuter helt rätt mellan 12-6 så kommer de stämma men från 6-12 så kommer minut visaren inte stämma när sekund visaren är på hel. Lite svårt att förklara. Hoppas ni fattar.
tror ni det kan gå på garantin hos tissot. Klockan är bara någon månad. Har inte tänkt på det förrut måste ha varit så sen jag köpte den

image.jpg

Det brukar alltid finnas lite spel mellan visarna så det är svårt att få till så sekunden och minuten matchar exakt. Ge det några försök så ska du se att du får till det. Tvivlar på att det är något som går på garanti om det ens går att lösa öht.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det brukar alltid finnas lite spel mellan visarna så det är svårt att få till så sekunden och minuten matchar exakt. Ge det några försök så ska du se att du får till det. Tvivlar på att det är något som går på garanti om det ens går att lösa öht.
Har för mig att man brukar rekommendera att alltid dra fram minut visaren förbi aktuell tid för att sedan ställa in den rätt bakåt, så att säga.

Men det är inte säkert att minutvisaren och sekundvisaren synkar mot minutmarkörerna hela varvet runt för det, inte ens på dyra klockor. Tyvärr. Är själv lite av en peeve för mig, brukar sluta med att jag säljer klockor med detta problem.

Edit: @Riki87 var det jag tänkte på i första hand att svara till. Sorry.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Har för mig att man brukar rekommendera att alltid dra fram minut visaren förbi aktuell tid för att sedan ställa in den rätt bakåt, så att säga.

Men det är inte säkert att minutvisaren och sekundvisaren synkar mot minutmarkörerna hela varvet runt för det, inte ens på dyra klockor. Tyvärr. Är själv lite av en peeve för mig, brukar sluta med att jag säljer klockor med detta problem.

Edit: @Riki87 var det jag tänkte på i första hand att svara till. Sorry.
Brukar nog göra så jag också när jag tänker efter.

Jag tolkade det som att @Riki87 menade att sekunden inte pekade takt upp på hela minuter. Men som du skriver. Att sekunden inte träffar exakt tycker jag nog man får leva med så länge det inte är en GS eller chronomaster eller liknande.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja jag tänker det. Sänker det värdet mycket att intr köra original?
Det kan jag inte säga säkert, men det tror jag inte. Bästa vore såklart att prova först för att få se hur det blir. Kupade safirglas brukar vara dyrare så det kanske inte är värt ändå om du vill kunna sälja sen utan någon större förlust.
 
Det kan jag inte säga säkert, men det tror jag inte. Bästa vore såklart att prova först för att få se hur det blir. Kupade safirglas brukar vara dyrare så det kanske inte är värt ändå om du vill kunna sälja sen utan någon större förlust.
Jag var inne lite snabbt hos min lokala urmakare och de trodde det skulle kosta någonstans runt 800:- med ett plant safirglas. Brukar det vara mycket dyrare med kupade?
 
Hej! Vet vi något om denna? Ref, mm, pris. Ska in och kika när urmakaren har öppet. Kollar här tills dess om någon sitter på info. Glad midsommar!
 

Bilagor

  • 9EF23341-BDCB-47BB-BCD4-1FAAF27910D4.png
    9EF23341-BDCB-47BB-BCD4-1FAAF27910D4.png
    768.7 KB · Visningar: 7
Topp