Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul! Fick du några mer specifikationer? Höjden blir väl kanske lidande.Eriksons Urhandel bekräftade precis att PRX 40 kommer som automatare i Maj. Stål 6 695. BIC 6 950 (vit med guldvisare).
Näe inte så mkt mer info än så...Kul! Fick du några mer specifikationer? Höjden blir väl kanske lidande.
Jag svarar mig själv .Jag har en Tissot Navigator som pappa haft sen ny och som jag tagit över och låtit fixas till för en massa år sedan. Min fråga är om man kan ta reda på vilket tillverkningsår klockan har? Enda siffrorna (förutom de på urtavlan ) jag kan hitta är på insidan av boettlocket.
Det låter rimligt tycker jag. Den verkar ungefär jämnårig med min klocka som jag daterat till ca -72 med hjälp av min urmakare. Här är en bild på min.Jag svarar mig själv .
Efter kontakt med Tissot så fick jag ett mail där dom skriver att dom bara kan se tillbaka till 1990.
Annars får man skicka klockan till Tissot för att få ett utdrag från arkivet och det kostar 1500:- och då får man all historik om klockan.
Jag bestämmer då själv istället att den är från 1972. Verkar det rimligt?
Edit: Numret på boettens insida är 40521 om det skulle se ut som något annat.
Från watchbase:Kul! Fick du några mer specifikationer? Höjden blir väl kanske lidande.
Oh no. Tråkigt.Från watchbase:
Snygg, men som @PNM säger riskerar det bli väl likt AP.Från watchbase:
Jag har för mig det går att avgöra fram till något visst år, men hittar tyvärr inte den tabellen... Men den där är säkert ´69-70 med Lemania urverket, har haft en i guld för länge sedan och den var ifrån 1969 vill jag minnasJag har en Tissot Navigator som pappa haft sen ny och som jag tagit över och låtit fixas till för en massa år sedan. Min fråga är om man kan ta reda på vilket tillverkningsår klockan har? Enda siffrorna (förutom de på urtavlan ) jag kan hitta är på insidan av boettlocket.
Edit: Numret på boettens insida är 40521 om det skulle se ut som något annat.
Ser fin ut med den borstade silvertavlan Personligen skulle jag kalla det byte framför uppdatering med mekaniskt urverkSnygg, men som @PNM säger riskerar det bli väl likt AP.
Den här fick jag hem idag och är mycket nöjd. Får se om jag uppdaterar till den automatiska i vår. Beror helt på tjockleken och färgalternativ
Riktigt fin. Hur stora handleder har du? 40mm är ju en bra size men verkar bli långt mellan luggarna med den där första länkbiten.Är så jävla nöjd med den här klockan
Jag ska plocka upp en i silver till mig själv, den ser så härligt retrostylad ut med tavlan och guldetÄr så jävla nöjd med den här klockan
Jag tror han har 18,5-19... Jag har ca 18 och har en länk mindreRiktigt fin. Hur stora handleder har du? 40mm är ju en bra size men verkar bli långt mellan luggarna med den där första länkbiten.
Ok. Lite större än en annan då. Får testa den där IRL nångång. Även om jag har infört ett personligt klockköparstopp fn... men det brukar gå sådär...Jag tror han har 18,5-19... Jag har ca 18 och har en länk mindre
@BarbaBaba har antingen bra ögonmått eller så har han avslöjat sig själv som stalkerRiktigt fin. Hur stora handleder har du? 40mm är ju en bra size men verkar bli långt mellan luggarna med den där första länkbiten.
Haha, stenkoll har @BarbaBaba iaf!@BarbaBaba har antingen bra ögonmått eller så har han avslöjat sig själv som stalker
Skämt åsido, det stämmer att jag har ca 19cm.
Aa riktigt bra är den. Gillar även att guldindex / visare dock är väldigt subtil och inte överdrivet. I vissa ljus ser det nästan ut som stålindexJag ska plocka upp en i silver till mig själv, den ser så härligt retrostylad ut med tavlan och guldet
Fin klocka men den ser helt enorm ut.Är så jävla nöjd med den här klockan
Fin klocka men den ser helt enorm ut.
Ser mycket bättre ut på den bilden, vad har den för mått rakt över?Subjektivt så klart, och i förhållande till t.ex oysterquartz är den stor. Men enorm? Nä det tycker jag inte?
40Ser mycket bättre ut på den bilden, vad har den för mått rakt över?
Asså... det är ju ingen Explorer men...Är så jävla nöjd med den här klockan