• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

Nope. Stör mig lite oxå. Hade vart bättre utan. Helt klart. Men inget jätteproblem...
16148658566833016998191409419833.jpg
Håller med.
Nu blir den princip en i mängden med waffles, typ ML Aikon

Även jag fastnade för den Blå PRXen, tycker det är en grym klocka för pengen.. riktigt impad av finishen.. avsaknad av AR stör mig inte så mkt.. den blir bara lite mer svårfångad på bild men vad gör det!
Kommer nog köpa powermatic 80 också, när den kommer i maj/juni.. riktigt prisvärd den också!

Riktigt sugen på att plocka hem en Prx och suget borde inte blivit mindre med automataren - men nja... Gillar inte AP-tavlan är spontana tanken - vad säger ni andra? Får nog bli quartzen ändå.

Eller jag ska ju såklart titta lite på dom innan...

Riktigt sugen på att plocka hem en Prx och suget borde inte blivit mindre med automataren - men nja... Gillar inte AP-tavlan är spontana tanken - vad säger ni andra? Får nog bli quartzen ändå.

Nu är jag förstås partisk då jag i princip alltid föredrar kvarts... Men på just denna modell, med riktigt överkomligt pris på kvartsmodellen, och trots de brister man kan säga att den har, tycker jag den är en fullträff. Att då betala drygt det dubbla (trots att bristerna kvarstår) för att få ett "basverk" tappar hela charmen i min bok. 80h pr betyder ingenting i förhållande till 2-3 år med batteri... Och det jag kallar brister är främst att den saknar AR, är några mm för stor samt att den första länken är fast, vilket gör att den bärs onödigt klossigt. Visst är den prissatt ungefär lika som Gentleman? Såg precis att Gentleman finns i titan...

Själv diggar jag AP-tavlan något enormt men hade hellre haft quartz istället, kan ju alltid hoppas att de släpper fler varianter i framtiden!

Perfekt vardagsklocka.
3E086D55-049B-4C3B-89C1-352C3B56C311.jpeg

Efter huvuddelen ljusdrivna klockor och en quartz så skaffade jag nyss min första automatic, och vill ha någon till. Denna Tissot är jag mycket intresserad av. Men den har enligt uppgift 48mm lug till lug och och jag har ganska smal handled på 17cm så vet ännu inte om jag skulle uppleva den som för stor. Men ska prova den så fort jag kan!

Ganska färsk här inne, halkade in på denna tråden då en Tissot var min instegsklocka.
Rätta mig om jag har fel, men jag upplever att det inte snackas så mycket om Tissot? (Undantaget prx lanseringen)
Får Tissot orimligt lite kärlek? Och i så fall varför? Upplys mig mer än gärna!

Jag sålde min instegsklocka på tratten och inväntar en äldre Tissot seastar som jag förhoppningsvis kan visa upp i tråden senare idag. :)

Tillbaka
Topp