Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så fet!
Fejk är den icke, dock så verkar dem vara väldigt ovanliga
Kan du få fram numret på urverket Å bör du kunna hitta ett lite mer exakt år tror jagJag svarar mig själv .
Efter kontakt med Tissot så fick jag ett mail där dom skriver att dom bara kan se tillbaka till 1990.
Annars får man skicka klockan till Tissot för att få ett utdrag från arkivet och det kostar 1500:- och då får man all historik om klockan.
Jag bestämmer då själv istället att den är från 1972. Verkar det rimligt?
Edit: Numret på boettens insida är 40521 om det skulle se ut som något annat.
Riktigt fet med röd tavla, aldrig sett förr!När jag kollar upp min Tissot Navigator och en annan likadan från ca: 1970 så ger det 7-siffriga serienumret (2622xxx) att de båda skulle vara från 1952 . Kollat med flera listor på nätet. Vad är det som jag gör knas? Hur svårt ska de vara?
Har inte du en iron walker också? Hur jämför sig PRX med den?
Ingen AR vs bäst i klassen AR... 40mm vs 43mm
Jo, jag gjorde en side by side här https://klocksnack.se/threads/officiella-quartztråden-för-kvarts-samtal.89963/page-82Har inte du en iron walker också? Hur jämför sig PRX med den?
Kommer den nya PRX:en endast som kvarts?
Eriksons Urhandel bekräftade precis att PRX 40 kommer som automatare i Maj. Stål 6 695. BIC 6 950 (vit med guldvisare).
Den var riktigt läcker! Är själv sugen på en Heritage 1948 - är detta förlagan?Favoriten, ca ’47 med ch27c12-urverk.
Tack! Nja inte riktigt, finns dem som är mer lika i bandhornen och så, men där finns likheter. De är rätt snygga, lite stora för min smak, har provat ett par gånger.Den var riktigt läcker! Är själv sugen på en Heritage 1948 - är detta förlagan?
Tror många här har precis som jag förälskat sig i nya PRX! Så varför inte slänga fram frågan! Är det någon här som skulle vara intresserad av en passaround? I så fall svara ”ja” och tagga mig i inlägget så kan vi se om intresset finns
Jag slänger upp frågan i ”affordable” tråden också
Jag tycker den är en riktig fullträff faktiskt! Sitter den skönt också?Snygg, men som @PNM säger riskerar det bli väl likt AP.
Den här fick jag hem idag och är mycket nöjd. Får se om jag uppdaterar till den automatiska i vår. Beror helt på tjockleken och färgalternativ
det tycker jag verkligen!Jag tycker den är en riktig fullträff faktiskt! Sitter den skönt också?
Jisses, har du bilder på den blå? Kommer den i fler kombinationer?Den automatiska PRX har annan urtavla än quartz-versionen.
Har bara bilder på den svarta, men den kommer även i blått och silver enligt Monochrome.Jisses, har du bilder på den blå? Kommer den i fler kombinationer?
Den automatiska PRX har annan urtavla än quartz-versionen.
Nope. Stör mig lite oxå. Hade vart bättre utan. Helt klart. Men inget jätteproblem...Är det verkligen bara jag som tycker att typsnittet på PRX förstör väldigt mycket av helhetsintrycket?