• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

20230417_150626.jpg

Jag är helnöjd, bara att slå till!
Har inte hunnit knäppa så många bilder än men det kommer säkerligen.
Något särskilt du vill veta mer om?
IMG_20230406_155657.jpg
IMG_20230406_154403.jpg
IMG_20230403_155727.jpg

IMG_20230403_155901.jpg
Tackåbock! Mest sugen på att se den in action på en herrarm. Marknadsförs ju av Tissot som unisex, men syns bara på damer i produktfoton.
Länge velat ha en somrig liten dykare med vit tavla, så den där kan nog bli perfekt!

• Like
Reactions: v0n
Tackåbock! Mest sugen på att se den in action på en herrarm. Marknadsförs ju av Tissot som unisex, men syns bara på damer i produktfoton.
Länge velat ha en somrig liten dykare med vit tavla, så den där kan nog bli perfekt!
Jo, samma gamla vanliga marknadsföring som iaf jag tycker är larvig. En klassisk mid size för sjutton 🤷
Har själv ca 18.5 cm handled som referens. Extra plus på ARen (dubbel). Mindre bra är länken som är ganska basic. Hade önskat fler justeringsmöjligheter och mindre lås, men tja...för den modesta prislappen ska man nog heller inte förvänta sig "top-notch-allt".

Jo, samma gamla vanliga marknadsföring som iaf jag tycker är larvig. En klassisk mid size för sjutton 🤷
Har själv ca 18.5 cm handled som referens. Extra plus på ARen (dubbel). Mindre bra är länken som är ganska basic. Hade önskat fler justeringsmöjligheter och mindre lås, men tja...för den modesta prislappen ska man nog heller inte förvänta sig "top-notch-allt".
Kommer nog sitta fint på min 17-17,5 cm handled då! Vill mest ha nåt sommarfräscht och har inga som helst dykarkrav. Plockar jag en sån kommer den nog ändå köras mest på gummi/nato/perlon ändå. Tissots egna orange gummi till modellen kan nog se riktigt läckert ut.
T852.047.452_view.png

• Like
Reactions: v0n
Kommer nog sitta fint på min 17-17,5 cm handled då! Vill mest ha nåt sommarfräscht och har inga som helst dykarkrav. Plockar jag en sån kommer den nog ändå köras mest på gummi/nato/perlon ändå. Tissots egna orange gummi till modellen kan nog se riktigt läckert ut.
T852.047.452_view.png
Kommer sitta som en keps på dig 100%👌🏼
Får erkännas att jag kör en hel del vita tavlor för dykningens skull, praktiskt i lite mörkare svenska vatten.
Fick ju med en vit stronk till min, visste inte att det fanns i flera färger, kul!
IMG_20230418_115517.jpg

IMG_20230418_115810.jpg

Hej, vill veta lite mer om min klocka!
När är den tillverkad? Hittade ett serienummer men googlar utan framgång. Någon här som har bättre koll!?
BA887DE9-0DC8-4B24-BF72-0B8D36AF22E7.jpeg
420E5FA2-2BDF-48B8-B955-BA00D1770644.jpeg

Hej, vill veta lite mer om min klocka!
När är den tillverkad? Hittade ett serienummer men googlar utan framgång. Någon här som har bättre koll!?
BA887DE9-0DC8-4B24-BF72-0B8D36AF22E7.jpeg
420E5FA2-2BDF-48B8-B955-BA00D1770644.jpeg
Tissot ändrade sitt system för serienummer 1984 och går inte att datera exakt efter det. Tror dock T-loggan på din slutade användas nån gång omkring 1980, så skulle tippa på 70-tal. Vad för slags urverk sitter i, quartz? Finns det inget annat serienummer? Brukar ofta vara på utsidan eller insidan av baklocket. Ser ut som det du identifierade som serienummer sitter på urverket.

Jag är lite inne på att köpa en Tissot PRX till sonen när han tar studenten nu i sommar. Han är inte speciellt klockintresserad, men använder klocka dagligen (en DW han fick av sin mamma), så han är inte helt anti klocka uppenbarligen. Jag har gett honom en Vostok en gång i tiden, som inte används alls. Är det med den informationen bäst att satsa på en quartz eller ska man ändå gå på en mekanisk? Tänker student, han blir "vuxen", "lär sig uppskatta" osv?

Jag själv kör bara quartz nu för tiden, pga bekvämlighet, men tänker att en studentpresent är lite annorlunda än en julklapp och ska förhoppningsvis hänga med ett par år. Tankar uppskattas. Jag har redan bestämt för en PRX då den känns tidlös och lite sportigare än att ge honom hans farfars guld-Certina som är lite "gubbig".

Jag är lite inne på att köpa en Tissot PRX till sonen när han tar studenten nu i sommar. Han är inte speciellt klockintresserad, men använder klocka dagligen (en DW han fick av sin mamma), så han är inte helt anti klocka uppenbarligen. Jag har gett honom en Vostok en gång i tiden, som inte används alls. Är det med den informationen bäst att satsa på en quartz eller ska man ändå gå på en mekanisk? Tänker student, han blir "vuxen", "lär sig uppskatta" osv?

Jag själv kör bara quartz nu för tiden, pga bekvämlighet, men tänker att en studentpresent är lite annorlunda än en julklapp och ska förhoppningsvis hänga med ett par år. Tankar uppskattas. Jag har redan bestämt för en PRX då den känns tidlös och lite sportigare än att ge honom hans farfars guld-Certina som är lite "gubbig".
Notera om det ska vara automat att de flesta finns nu i 40mm, med undantag för TT för 20 lax. 35mm aut kommer väl efter sommaren om jag minns rätt.

40mm prx bärs stort med den integrerade länken, fyi!

Hej!
Nån som vet om det finns alternativa band till en prx 35mm?
Länken är bra men är kul att kunna byta:)

Tillbaka
Topp