• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

Precis beställt en PRX Ice blue 40 mm. Har vi någon i tråden?

91B6B204-3E12-4FBB-AAF4-0EA39CBD2DAF.jpeg

Hejsan allihopa!

Har spontanköpt en Tissot på auktion som listades som ’military issued’.
Har väldigt lite info om klockan men nyfiken om någon kunnig här vet mer eller hur man kan ta reda på mer?

Det jag är mest nyfiken på är referens, ålder samt om den utfärdats militärt, till vilket lands försvarsmakt.

Info:
Cal. ST-96-4, 17 jewls. Manuell.
Diameter: 45,5mm.

Bilder:
4E13DF93-FEAB-46D2-97E0-F3F96DCBDC62.jpeg
387A6108-1F6A-4515-8704-28A35A3A97D8.jpeg

Hejsan allihopa!

Har väldigt lite info om klockan men nyfiken om någon kunnig här vet mer eller hur man kan ta reda på mer?

Det jag är mest nyfiken på är referens, ålder samt om den utfärdats militärt, till vilket lands försvarsmakt.

Info:

Bilder:
Denna kan väl inte heller vara riktig?

BB6E17D0-E8F1-4E12-83C1-E594764F9DAD.png

Hejsan allihopa!

Info:

Bilder:
Det där är ingen Tissot. Skulle tro att inte ens boetten kommer från en Tissot. Returnera och låt inte auktionsfirman tvinga dig att betala frakt i någon riktning.

Inleder oblygt själv tråden genom att fråga om det finns någon som testat Tissots egna mesh till Visodate?
Hittade den här artikeln och blev lite sugen på att testa till min med vit tavla. Kan det vara något?
http://www.gmtminusfive.com/tissot-visodate-milanais/
Bilder från artikeln:
tissot-visodate-milanais-07.jpg

tissot-visodate-milanais-04.jpg
Angående din fråga är jag inte säker på om någon specifikt har testat Tissots mesharmband på Visodate-modellen, men generellt sett kan mesharmband vara ett utmärkt val för klockor.armbandsur som Visodate. De är bekväma att bära och kan ge ett unikt utseende som kompletterar klockans elegans.

Riktigt sugen på en PRX, någon som vet om det är värt att vänta på sommarens nyheter?
Vad jag har hittat är det bara två 35mm automatiskta som kommer, någon som har något annat?

Riktigt sugen på en PRX, någon som vet om det är värt att vänta på sommarens nyheter?
Vad jag har hittat är det bara två 35mm automatiskta som kommer, någon som har något annat?
Så som jag fattat det verkar de komma först efter sommaren. De automatiska 35mm-varianterna alltså.

Tillbaka
Topp