• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

Då har lädret och gummit kommit.
Lädret är snyggt aningen hårt
Men kanske blir mjukare.
D3DC0F02-AD3A-478B-9450-A600B8722A6E.jpeg

C933E496-9B5C-4CD3-AC80-A4FB238FC0EE.jpeg
22B3A6C2-45E0-4832-8B55-3BA67621DFBC.jpeg
D00EBE36-9DE5-4661-A41E-BEE7BC35E47C.jpeg

Senast ändrad:
Ursäkta men hur dramatiskt korkade är Tissot om de gör en 35 mm, som naturligtvis har som delmål att nå den kvinnliga halvan av världens kunder, men inte väljer att släppa den med den nya ljusblå tavlan?! Det är ju hål i huvudet som sådant som gör att Tissot ligger i loser-ändan av spektrat av Swatch Groups varumärken. Longines hade aldrig klantat bort ett sådant öppet mål.
(jag säger detta som en helt objektiv åskådare som inte alls absolut definitivt hade tänkt hugga på en skitsnygg ljusblå 35mm när den dök upp ;) )
Den finns ju redan i en annan ljusblå version...
Lite mörkare men ändå.

Lite längre video på 35:an. Jag tycker denna ser extremt lovande ut. Den stora frågan blir om man ska slå till på en svart, blå eller grön 🤔

Tissot PRX 35 mm AUTOMATIC
Spännande! Udda att så mycket kring PRX-serien "läckt" långt innan Tissot själva gått ut med information. Var väl så med 35mm till att börja med? Även mintgröna 40mm quartz, väl? Samtidigt har modellerna på gummi inte ens visats upp på exempelvis Instagram från officiella kontot.

Sjukt snygg, har själv gått och funderat på den. Jag trodde den skulle bäras större, eller har du monsterklabbar till handleder?
Tack, gillar den. På mig bärs den vad jag tycker riktigt bra, känns varken för stor eller för liten. Längesen jag kollade, vill minnas att den mäter ca 19-20cm, relativt platt handled. Du får testa den och känna efter.

Urtavlan poppar fint i rätt ljus.
20230321_183531-01-01.jpeg

Senast ändrad:
Tack, gillar den. På mig bärs den vad jag tycker riktigt bra, känns varken för stor eller för liten. Längesen jag kollade, vill minnas att den mäter ca 19-20cm, relativt platt handled. Du får testa den och känna efter.

Urtavlan poppar fint i rätt ljus.
20230321_183531-01-01.jpeg
Den är riktigt bra och sitter riktigt bra på dig. Synd bara att jag själv inte har armarna för att bära upp den.

Vad tycker ni om den vita Chemin 39mm. Är den en dressklocka eller kommer man undan med tshirt o jeans? Gillar att den har stållänk.

Tillbaka
Topp