• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

sjökvist

<—Axel Nilson
Ni som har Tissot, har ni någon erfarenhet av service, reparation på Powermatic 80?
Läser man runt på nätet (utomlands) finns det en hel del negativt skrivet. Saker som att klockan alltid måste skickas till Tissot i Schweiz för reparation, Swatch säljer inte längre delar till urmakare så de kan inte serva/reparera dem, klockor kommer tillbaka med samma fel eller går snabbt sönder igen, är det något kosmetiskt fel på klockan så vägrar Tissot/Swatch Group att göra service/reparation utan att även byta/ fixa delar som är kosmetiskt.
Även att Powermatic 80 inte kan servas utan hela verket byts , samt att delar bara hålls tillgängligt i 10 år och sedan är klockan rökt…

Stämmer det här? Vad är era synpunkter?
det bygger ju på gamla ETA 2824 och är högst servicebart, dock så byter de verk av kostnadsskäl men vill man ha en service så kan man få det.

Eta har funnits sen 60 talet och delar kommer inte att ta slut.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ni som har Tissot, har ni någon erfarenhet av service, reparation på Powermatic 80?
Läser man runt på nätet (utomlands) finns det en hel del negativt skrivet. Saker som att klockan alltid måste skickas till Tissot i Schweiz för reparation, Swatch säljer inte längre delar till urmakare så de kan inte serva/reparera dem, klockor kommer tillbaka med samma fel eller går snabbt sönder igen, är det något kosmetiskt fel på klockan så vägrar Tissot/Swatch Group att göra service/reparation utan att även byta/ fixa delar som är kosmetiskt.
Även att Powermatic 80 inte kan servas utan hela verket byts , samt att delar bara hålls tillgängligt i 10 år och sedan är klockan rökt…

Stämmer det här? Vad är era synpunkter?
Powermatic 80 kom 2011 och är alltså inte speciellt gammalt. Jag har inte hört om någon som servat en klocka än...
Jag ser inte att det skulle vara något problem att lämna klockan till din auktoriserade Tissot försäljare i ärenden gällande din Tissot. Spelar det dig som kund någon roll vart klockan servas/repareras? Jag tycker du ser/letar problem helt i onödan. Tissot gör tåliga klockor till överkomliga priser, bara bära och vara glad :)
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
IMG_0194.jpeg
 
Ingen koll på just certina men som i Tissots fall så får man en automat i riktigt bra kvalitet för ca 8600, sen så är det väl ingen som betalar listpriset för den heller så notan slutar kanske på 6500-7000.

Riktigt bra pris för en automat kan jag tycka.
Angående att "ingen betalar listpris", gäller det allmänt vid köp av Tissot klockor i butik att det finns denna typ av prutmån? Jag är väldigt intresserad av nya PRX 35 och är mer eller mindre redo att slå till online men vill givetvis inte betala mer än den skulle kosta i butik. Den finns för närvarande inte tillgänglig i någon butik i mitt närområde.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Angående att "ingen betalar listpris", gäller det allmänt vid köp av Tissot klockor i butik att det finns denna typ av prutmån? Jag är väldigt intresserad av nya PRX 35 och är mer eller mindre redo att slå till online men vill givetvis inte betala mer än den skulle kosta i butik. Den finns för närvarande inte tillgänglig i någon butik i mitt närområde.
Det gäller de flesta märken, du borde kunna få mellan 10 och 20 %
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Hade helt missat att prx 35 släppts i automat. Svårt sugen. Om någon mot förmodan redan tröttnat på sin så är det bara att höra av sig 😊
 
Ni som har Tissot, har ni någon erfarenhet av service, reparation på Powermatic 80?
Läser man runt på nätet (utomlands) finns det en hel del negativt skrivet. Saker som att klockan alltid måste skickas till Tissot i Schweiz för reparation, Swatch säljer inte längre delar till urmakare så de kan inte serva/reparera dem, klockor kommer tillbaka med samma fel eller går snabbt sönder igen, är det något kosmetiskt fel på klockan så vägrar Tissot/Swatch Group att göra service/reparation utan att även byta/ fixa delar som är kosmetiskt.
Även att Powermatic 80 inte kan servas utan hela verket byts , samt att delar bara hålls tillgängligt i 10 år och sedan är klockan rökt…

Stämmer det här? Vad är era synpunkter?
35446EAB-066E-49D0-ADAC-F2D25EDFEC22.jpeg

Hade den här på garantiservice för ett år sedan då rotorn snurrade med när man vred på kronan. Skickade den till återförsäljaren, och sedan tog det ca en månad. Ingen aning om var den servades eller vad som gjordes, men den funkade fint efteråt. Upplever att de ruckade den också då den håller tiden bättre efter servicen än innan.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
viss prutmån gäller de flesta märken men nu så diskuterade vi Tissot vilket du säkert ser om du läser en gång till.
Jag är fullt medveten om vart vi befinner oss, är du?. Tissot har ett brett modellutbud, och butikerna som saluför Tissot är också många. Det var du som generaliserade när du skrev "Det gäller de flesta märken, du borde kunna få mellan 10 och 20 %". Att påstå att det är givet för vem som helst att få 10-20% på valfri nyutkommen modell, i valfri butik, anser inte jag är helt sjyst mot en potentiell NB köpare. För dig och mig som är återkommande och erfarna kunder kan det gälla andra priser, men att lova att @JanneDenAndre får 10-20% skulle inte jag göra.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Jag är fullt medveten om vart vi befinner oss, är du?. Tissot har ett brett modellutbud, och butikerna som saluför Tissot är också många. Det var du som generaliserade när du skrev "Det gäller de flesta märken, du borde kunna få mellan 10 och 20 %". Att påstå att det är givet för vem som helst att få 10-20% på valfri nyutkommen modell, i valfri butik, anser inte jag är helt sjyst mot en potentiell NB köpare. För dig och mig som är återkommande och erfarna kunder kan det gälla andra priser, men att lova att @JanneDenAndre får 10-20% skulle inte jag göra.
Jag är fullt medveten om deras breda utbud men nu var han intresserad av prx 35 och fick en liten hint om vad han kan försöka köpslå med.

Jag har inte lovat att han får denna rabatt, jag skrev att han borde kunna få.

Ska du raljera så läsa hela inläggen vad folk skriver.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag är fullt medveten om deras breda utbud men nu var han intresserad av prx 35 och fick en liten hint om vad han kan försöka köpslå med.

Jag har inte lovat att han får denna rabatt, jag skrev att han borde kunna få.

Ska du raljera så läsa hela inläggen vad folk skriver.
Jag tror det är bättre att snacka klockor än att ge prut-råd. Det finns många trådar där besvikna förstagångsköpare varit besvikna då dom haft höga förväntningar på att få rabatter som sedan av olika orsak uteblivit
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Överraskande bra faktiskt, allt som oftast bara vit och i rätt ljus skimra till riktigt snyggt. Tycker även om när datumhjul och tavla har samma färg. Med det sagt tycker jag alla färgerna är kanonbra och skulle vara lika nöjd med vilken som helst.
Benägen att hålla med! Alla färger ser riktigt schysta ut. Min gröna är jag supernöjd med, vore kul att testa alla färger bredvid varandra i bra ljus 😊
 
Topp