ImpalaPompi
Basic
Om någon sitter o trycker på en prx dom vill bli av med så är jag intresserad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tar tillbaks det jag skrev förut, och dubbelkollade på länken jag har på min Gentleman. Skulle jag sätta in ytterligare en bit på den så skulle det hamna på 12-sidan. Helt klart blir det mer i mitten av armen som @BarbaBaba skrev .Försöker du få det längre på 6ans sida?
Jag har alltid gjort tvärtom. Men det kanske gäller Butterfly clasps?
Mvh
Alright, tack för att du dubbelkolladeTar tillbaks det jag skrev förut, och dubbelkollade på länken jag har på min Gentleman. Skulle jag sätta in ytterligare en bit på den så skulle det hamna på 12-sidan. Helt klart blir det mer i mitten av armen som @BarbaBaba skrev .
Två väl valda första ur!Nyss köpt min andra klocka, efter att skaffat en Seiko SPB 143 i julas. Känns som att dessa komplettera är varandra väl. Mycket valuta för pengarna.
wristshot på min 18 cm handled. Bärs nätt men elegant enligt mig.
Tack Nymans Ur för en fin och smidig köpupplevelse på distans.
servicen ligger på 1900, dvs verkbyte.Alltså, den nya 35mm PRX med Powermatic 80 är ju en riktig fullträff estetiskt, men precis som med 40mm modellen förstår jag inte prisbilden vs kvartsmodellen. En "billig" mekanisk klocka är ju knappast en investering, och inte många kommer lägga pengar på service då den dagen kommer, eftersom servicen kommer kosta ungefär vad klockan är värd om 3-5 år. 10-20% dyrare kan jag köpa för att mjölka entusiaster, men närmare det dubbla är inte kul...
*sorry för dissen, men den gäller bara prisbilden
Ok, jag raljerade lite över servicekostnaden, men faktum kvarstår att den är dubbelt så dyr som kvartsaren, vilket jag finner orimligtservicen ligger på 1900, dvs verkbyte.
Det gäller väl alla kvartsare kontra automater.Ok, jag raljerade lite över servicekostnaden, men faktum kvarstår att den är dubbelt så dyr som kvartsaren, vilket jag finner orimligt
Att dom är dubbelt så dyra menar du? Jag har faktiskt ingen riktig koll på vilka mekaniska klockor som har ett identiskt kvarts-syskon så här på rak arm. Den WEMPE Iron walker jag hade var i det närmsta identisk mellan modellerna, kvarts ligger på 2145€ och automatisk på 2855€, Zeitmeister ligger kvartsaren på 1150€ och automaten på 1695€. Fortfarande dyrare förstås, men inte det dubblaDet gäller väl alla kvartsare kontra automater.
Ingen koll på just certina men som i Tissots fall så får man en automat i riktigt bra kvalitet för ca 8600, sen så är det väl ingen som betalar listpriset för den heller så notan slutar kanske på 6500-7000.@sjökvist Certinas Action Diver är väl ganska lika varandra? 11600kr automat och 7690kr kvarts...
Det får du absolut tycka, men jag har svårt att se vad som motiverar dubbla priset vs kvartsaren? Om kvartsaren inte redan funnits hade det varit en annan sakIngen koll på just certina men som i Tissots fall så får man en automat i riktigt bra kvalitet för ca 8600, sen så är det väl ingen som betalar listpriset för den heller så notan slutar kanske på 6500-7000.
Riktigt bra pris för en automat kan jag tycka.
Jag kan tänka mig att tavlan och datumfönster med metallram även drar upp priset på automaten en aning. Men jag håller med dig, hade auton listat runt 6k så hade skillnaden i pris varit rimligare.Det får du absolut tycka, men jag har svårt att se vad som motiverar dubbla priset vs kvartsaren? Om kvartsaren inte redan funnits hade det varit en annan sak
Testade på nya 35:an på stjärnurmakarna idag. Hade nog nästan slagit till om jag inte hört rykten om en guldfärgad till hösten! Någon som kan verifiera det ryktet?
Testade på nya 35:an på stjärnurmakarna idag. Hade nog nästan slagit till om jag inte hört rykten om en guldfärgad till hösten! Någon som kan verifiera det ryktet?
Har lagt märke att all text är större på automataren, vet inte om jag gillar det eller inte.Kvartsaren i 35mm
Håller helt med dig om det, köpte mig en MOP 35. Slänger upp lite bilder på den sen. Trevligt urtavla, speciellt på sommaren.Var förbi Rydbergs som också hade alla inne (prx35). Jag tyckte nästan MOPen var trevligast. En svart mop hade dock varit snäppet vassare
Jag har en sprillans ny prx 35a grön, lite osäker om jag ska behålla den eller skicka tillbakaOm någon sitter o trycker på en prx dom vill bli av med så är jag intresserad
En guldfärgad med grön tavla hade inte varit dumt om jag hade fått önska.
Det hade varit riktigt fint!
Fick höra det idag också.Krysse fingrene for at den nye Powermatic 80 "35mm" kommer i "ice-blue" i fremtiden!