• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

Någon som har både 35 & 40mm prx powermqtic 80?

Är 35mm versionen verkligen tjockare än 40?

Prx själva skriver 10.9mm på båda men tror hodinke skrev att 40an snarare var 11.2mm och nu skriver monochrome att 35mm är 11.3mm

Senast ändrad:
Jag tänker nog också hugga en, frågan är bara vilken färg. Både grön och pärlemor ser lockande ut, blir intressant att se färgerna irl.

IMG_2137.jpeg
Trevlig rackare

Butterfly clasp är ganska nytt för mig, finns det något sätt att få den att sitta bättre på armen?
Med ett vanligt spänne så kan man ju ta bort fler länkar på insidan av länken för att få den att sitta bättre.
Finns det någon motsvarighet för Butterfly clasp?

Butterfly clasp är ganska nytt för mig, finns det något sätt att få den att sitta bättre på armen?
Med ett vanligt spänne så kan man ju ta bort fler länkar på insidan av länken för att få den att sitta bättre.
Finns det någon motsvarighet för Butterfly clasp?
Att ha färre länkar kl6 gör ju att den böjda delen av låset hamnar mer i mitten av handleden på vanligt viklås. Oftast, eftersom man har senan på utsidan. Det behövs ju inte med fjärilslås då det är böjt på var sida om låset, men, en halvlänks förskjutning brukar vara perfekt på min handled

Att ha färre länkar kl6 gör ju att den böjda delen av låset hamnar mer i mitten av handleden på vanligt viklås. Oftast, eftersom man har senan på utsidan. Det behövs ju inte med fjärilslås då det är böjt på var sida om låset, men, en halvlänks förskjutning brukar vara perfekt på min handled
Tack för svar!
Jag har två st länkar mindre än på ytterdelen av länken, det blir väl troligtvis för mycket då och förskjuter klockan utåt?
Mvh

Tack för svar!
Jag har två st länkar mindre än på ytterdelen av länken, det blir väl troligtvis för mycket då och förskjuter klockan utåt?
Mvh
En halvlänk är ofta ca 2/3 av en hellänk, vilket gör att man kan finjustera uppåt genom att byta ut en länkbit mot två halvlänkar istället.

Om armbandet blir olika långt försöker jag få det att bli längre på 6:ans sida, men bäst är ju om man kan få spännet i mitten.

En halvlänk är ofta ca 2/3 av en hellänk, vilket gör att man kan finjustera uppåt genom att byta ut en länkbit mot två halvlänkar istället.

Om armbandet blir olika långt försöker jag få det att bli längre på 6:ans sida, men bäst är ju om man kan få spännet i mitten.
Försöker du få det längre på 6ans sida?
Jag har alltid gjort tvärtom. Men det kanske gäller Butterfly clasps?
Mvh

Tillbaka
Topp