phille87
Basic
Det är en tissot electronic (stämgaffel) från 1973. Fantastisk skön känsla med svepande visare på en batteriklocka. Bandet är ej original.Vad är detta för tissot? Är bandet original?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en tissot electronic (stämgaffel) från 1973. Fantastisk skön känsla med svepande visare på en batteriklocka. Bandet är ej original.Vad är detta för tissot? Är bandet original?
Grym klocka, men låset/claspen känns mycket som tidigt 2000-tal tyvärr..Fick svar från Tissot i Sverige. De har ej hört något om en eventuell beads of rice länk till nysläppet. Aja man får hoppas iaf.
![]()
Ja, helt otroligt att det snålade i det i en sån release.Grym klocka, men låset/claspen känns mycket som tidigt 2000-tal tyvärr.
Saftigt pris för en Tissot men riktigt snygg!Det här nysläppet från Tissot är riktigt lyckat. Manuellt urverk (baserat på 7753), vettig storlek, inget konstigt placerat datum eller andra underligheter. Riktigt bra!
![]()
![]()
![]()
Tissot PR516 Chronograph Mechanical | HANDS ON
Tissot have done one for the enthusiasts, relaunching the PR516 Chronograph with a manual-winding Valjoux movement & a cleaner aesthetic.timeandtidewatches.com
Den är riktigt grym. Hoppas dock tissot släpper lite nya tavlor i år. Jag hade gärna sett en koppar/salmon dial i 35 mm.Lite basic kanske, eftersom många har/haft den, men PRX slår i denna segmentet (~3k kronor) tycker jag
![]()
När kom den ljusblå i 35mm???Ljusblå med ändå. Gillar den.
Önskar det fanns ett bra gummi som inte kostar 2k.![]()
När kom den ljusblå i 35mm???
Jaha, då får det bli en sån då!Någon gång under hösten tror jag. Mycket bra![]()
Det finns, inte original dock, på Aliexpress.När kom den ljusblå i 35mm???
Jag tror du svarar på fel sak nu ^^Det finns, inte original dock, på Aliexpress.
Eller på Amazon, "Stanchev Rem Strap" för 220 spänn
Inget fake med den klockan som jag kan se utifrån dina bilder. Jag tror jag postade farsans med ljus tavla som jag ärvde (tidigare i tråden). 1990 tal stämmer också, och antagligen i början eller mitten. Den har Safirglas, så inget konstigt att det är fint. Jag gissar att guldet på glasringen dels är tjockare, och dels inte är lika utsatt som länken och därför håller länge om klockan burits sparsamtHej! Ny på forumet och ganska ny i klockdjungeln! Klockor är fint tycker jag för det är lika häftigt med en blänkande ny eller en 30år gammal med en historia bakom sig. Charmen sitter i valet av klocka och inte klockan och värdet i sig, tycker jag!
Nyligen införskaffade jag mig en Tissot PR100. Tog den till en urmakare som trollade fram länkar då klockan var för liten när jag köpte den och eftersom klockan är såpass gammal så hade modellen utgått ur tissots sortiment. Klockan är köpt begagnad av en kille som fått den för längesedan.
Jag vet inte, urmakaren sa att denna modellen gjordes på 90talet och gissade på 1992 eller 1993. Skicket? ja, skyddsplast kvar på undersida och inte ett enda märke på varken glas eller boett. skulle säga 9.5/10
Jag är glad över skicket men blir ändå nojig över att den är fejk, urmakaren sa ingenting om det och vad jag kan hitta så ser jag inget konstigt med den. Men för att vara 30 år gammal så är den i makalöst fint skick, tycker jag?
Så jag tänkte jag delar med mig av någon bild och bara slänger upp frågan: ser ni något som avviker från det normala eller har jag köpt en i stort sett oanvänd klocka från 90talet?
Sen undrar jag, vet ni vad "Swiss pack - märket" betyder? Det var ganska svårt att hitta men vad jag förstod efter en ganska stor djupdykning att det var endel klockor som märktes så förr men jag hittar inte någon anledning.
Man ville ju gärna veta lite historia bakom något som är lika gammalt som en själv
![]()
Stanchev Rem Strap på Amazon (220 SEK), samt många på Aliexpress, om man kan vänta nog några veckorLjusblå med ändå. Gillar den.
Stanchev Rem Strap på Amazon (220 SEK), samt många på Aliexpress, om man kan vänta nog några veckor
Finns: https://watchwear.se/produkt-kategori/klockband/gummi/gummi-prx/Ljusblå med ändå. Gillar den.
Ja vet, har haft ett men tycker dom är alldeles för korta. Fick ha mitt på det yttersta hålet. Fina annars.
Edit, hitta bild.
Så otroligt snygg modell!!!
Så otroligt snygg modell!!!
Jag sneglar alltid på dessa när de dyker upp