• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

Varför välja den sämre storleken när man kan ha den bättre? :D
Just sämre vet jag inte, men det kan inte säljas så många 40 mm sedan 35 mm släpptes. Man måste ju ha riktiga stockar till underarmar för att bära upp 40 mm på ett vettigt sätt. Typ som Karelin. Det är få klockor som bärs så mycket större än vad måtten anger. 40 mm brukar annars vara min sweetspot på klockor (min handled är platt och 56 mm bred) men jag är lååångt ifrån att kunna bära upp PRX 40...

1000009019.jpg
 
Just sämre vet jag inte, men det kan inte säljas så många 40 mm sedan 35 mm släpptes. Man måste ju ha riktiga stockar till underarmar för att bära upp 40 mm på ett vettigt sätt. Typ som Karelin. Det är få klockor som bärs så mycket större än vad måtten anger. 40 mm brukar annars vara min sweetspot på klockor (min handled är platt och 56 mm bred) men jag är lååångt ifrån att kunna bära upp PRX 40...

1000009019.jpg
Finns gott om ängsliga karlar där ute som inte vågar bära smått, och då kör dom nog hellre på nåt som ser för stort ut.
 
Varför välja den sämre storleken när man kan ha den bättre? :D
Vilken som är den sämre storleken är individuellt :)
På en del är 35 bättre, på en del är 40 bättre. Jag ser störtlöjlig ut i 40 - eftersom den tar en yta på runt 50 och täcker hela handleden. Men stora/breda handleder bär upp den elegant, min make tex är en av dem det funkar för.
 
Vilken som är den sämre storleken är individuellt :)
På en del är 35 bättre, på en del är 40 bättre. Jag ser störtlöjlig ut i 40 - eftersom den tar en yta på runt 50 och täcker hela handleden. Men stora/breda handleder bär upp den elegant, min make tex är en av dem det funkar för.
Mja, dom 10% största grabbarna kanske kan hantera den. Men när det kommer till klockor är det alltid bättre att bära "för smått" än "för stort".
Tror att dagens ängsliga män (speciellt dom som är 50+) lurar sig själva till att tro att stora, blaffiga klockor ser ut att sitta bra för att dom är så rädda för att uppfattas som feminina.
 
Hej alla!
Mitt allra första (men inte sista hoppas jag) inlägg här på KS. Och jag har ett erkännande att göra: jag har aldrig varit intresserad av klockor och tyckt att det varit "konstigt" att var det, har tyckt att vad som helst som visar tiden funkar bra precis som min gamla Citizen alltid har gjort. Fram till för någon månad sedan då jag bara var tvungen, för första gången, stanna och kika in i en klockhandlares skyltfönster. För där låg den och kallade efter mig, full med sin personlighet.

Och då frugan alltid påminner mig att jag aldrig unnar mig själv något så bestämde jag mig för att göra så igår. Och idag känner jag mig stoltare än någonsin med denna runt handleden.
1000005985.jpg

Och jag måste också erkänna... Nu fattar jag grejen... Vilken ska bli min nästa klocka!
 
Har en Tissot av modell som bilden visar.
Fin klocka men hur justerar man visning av lufttryck och höjd ?

Mvh Peter
 

Bilagor

  • tissottouch1.jpg
    tissottouch1.jpg
    53.8 KB · Visningar: 5
Tillbaka
Topp