Psykel
Pandion
Varför välja den sämre storleken när man kan ha den bättre?Ser bara 35mm, ingen som kör 40mm längre?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför välja den sämre storleken när man kan ha den bättre?Ser bara 35mm, ingen som kör 40mm längre?
Just sämre vet jag inte, men det kan inte säljas så många 40 mm sedan 35 mm släpptes. Man måste ju ha riktiga stockar till underarmar för att bära upp 40 mm på ett vettigt sätt. Typ som Karelin. Det är få klockor som bärs så mycket större än vad måtten anger. 40 mm brukar annars vara min sweetspot på klockor (min handled är platt och 56 mm bred) men jag är lååångt ifrån att kunna bära upp PRX 40...Varför välja den sämre storleken när man kan ha den bättre?
Finns gott om ängsliga karlar där ute som inte vågar bära smått, och då kör dom nog hellre på nåt som ser för stort ut.Just sämre vet jag inte, men det kan inte säljas så många 40 mm sedan 35 mm släpptes. Man måste ju ha riktiga stockar till underarmar för att bära upp 40 mm på ett vettigt sätt. Typ som Karelin. Det är få klockor som bärs så mycket större än vad måtten anger. 40 mm brukar annars vara min sweetspot på klockor (min handled är platt och 56 mm bred) men jag är lååångt ifrån att kunna bära upp PRX 40...
Vilken som är den sämre storleken är individuelltVarför välja den sämre storleken när man kan ha den bättre?
Mja, dom 10% största grabbarna kanske kan hantera den. Men när det kommer till klockor är det alltid bättre att bära "för smått" än "för stort".Vilken som är den sämre storleken är individuellt
På en del är 35 bättre, på en del är 40 bättre. Jag ser störtlöjlig ut i 40 - eftersom den tar en yta på runt 50 och täcker hela handleden. Men stora/breda handleder bär upp den elegant, min make tex är en av dem det funkar för.
35 mm va? Satt som ett smäck! Fin diskret grön färg ocksåRuskigt nöjd med denna!
Tack! Det är faktiskt 40 mm!35 mm va? Satt som ett smäck! Fin diskret grön färg också
Damn, hur stora handleder har du? Inte många som kan bära upp prx 40mm.Tack! Det är faktiskt 40 mm!
Den gör sig lika bra i snötäckt vinterlandskap.Perfekta sommarklockan
Det har du rätt i!Den gör sig lika bra i snötäckt vinterlandskap.
40?Älskar denna!
Ja, gummi från watchwear.Är det någon här som har provat PRX 35 på annat än länken?
Superfin! Polerade bandhorn på ovansidan?Mycket nöjd med nyförvärvet
Ja det stämmer bra.Superfin! Polerade bandhorn på ovansidan?
36mm?Skaffade en PRX igen förra veckan.
Nästan. 35 mm