• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tissot-tråden

IMG_8667.jpeg
 
Sjukt sugen på en PRX Powermatic 80 i guld/champagne men svårt att bestämma mig för storlek. 40mm känns som ett säkert kort men lite orolig för att den bärs större? 35mm känns litet generellt men bärs den som sagt större så kanske det är sweetspotten? Har 17,5cm handleder, vad tycker ni? Är ju lite ute efter grandpa-in-retirement-looken så lutar just nu åt 35mm.

Edit: okej jag var väl den hundrafemtioelfte personen att ställa den frågan i tråden… Blir 35mm!
 
Senast ändrad:
Sjukt sugen på en PRX Powermatic 80 i guld/champagne men svårt att bestämma mig för storlek. 40mm känns som ett säkert kort men lite orolig för att den bärs större? 35mm känns litet generellt men bärs den som sagt större så kanske det är sweetspotten? Har 17,5cm handleder, vad tycker ni? Är ju lite ute efter grandpa-in-retirement-looken så lutar just nu åt 35mm
Jag äger ingen PRX (och har inte ägt någon heller) men har provat i butik. Jag upplever att båda bärs lite större än sin angivna storlek. Tror jag har ca 17,5 cm handled och jag skulle gå på 35 mm.
 
Kul att se något annat än PRX i tråden! Det där verkar vara en riktigt stabil tool watch. Aldrig ägt en, men T-Touch är ju en klassiker vid det här laget.
Tack, de hela började med att min pappa hade en t-touch, och när han gick bort så tog min mor den, efter några år så fick ja den och gjorde rent den ifrån skit som den varit med om när mamma hade den.

När ja såg T-Touch Connect så visste ja att ja vill ha en (för att pappa hade tidigare modellen) så när ja fick chansen att byta till mig en så var ja bara tvungen :) gillar den skarpt faktist!

Lite bilder på dem två samt funktionerna.

1000005143.jpg
1000005142.jpg
1000005141.jpg
1000005140.jpg
1000005137.jpg
1000005138.jpg
1000005139.jpg
 
Fick hem Tissots bruna läder till 35an, positivt överraskad av komforten trots nytt och stelt läder 😁 Lädret har dock en rödton som jag nog måste försöka vänja mig vid men överlag nöjd. Plus för sjukt snabb leverans.
IMG_1544.jpeg
IMG_1545.jpeg
 
Tillbaka
Topp