• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tissot-tråden

~50 års skillnad. :)

Bond-klockan är dock bara på tillfälligt besök och kommer ut på marknaden snart. Den kändes lite liten och jag har annat kul på ingång.

Bilagor

• 1000008108.jpg
    1000008108.jpg
    692.6 KB · Visningar: 6
Jag har haft min PRX i något år och har aldrig riktigt gillat armbandet som den kommer med, så den har roterats väldig sparsamt på armen. Köpte ett läderarmband i veckan och har nu kört det i helgen och det känns som en helt annan klocka! Helt klart växt för mig.
Vad föredrar ni andra? Stål eller läder?
1000003542.jpg

Jag har haft min PRX i något år och har aldrig riktigt gillat armbandet som den kommer med, så den har roterats väldig sparsamt på armen. Köpte ett läderarmband i veckan och har nu kört det i helgen och det känns som en helt annan klocka! Helt klart växt för mig.
Vad föredrar ni andra? Stål eller läder?
1000003542.jpg
Håller med att det blir en helt annan klocka utan länken! Har en likadan som du (grön) och kör gummi, tycker det lyfter den.

Hittade ingen bild med den på handleden, men här är en från när jag precis bytt. 1000011002.jpg

Kraschade min prx rätt hårt så fick ett jack i safiren. Skulle behöva polera länken också.
Vart kan man lämna in för dessa saker?
Kan man polera själv med något?

Med detta sagt så vill jag inte ha min klocka liggandes i Schweiz hos tissot i 3 månader.

Vettigt pris för en titanare med PM80 också. 38 mm borde vara sweetspot för mig på pappret. Blev riktigt sugen faktiskt. Hade varit fint med svart tavla och svart datumfönster, som på kolfibervarianten, fast med den fina våffeltavlan såklart.

Tycker det är dumt av Tissot att inte släppa den i stål.. Sen är jag medlem i skaran som tycker 9k för en PRX är skamlöst högt. Oavsett materia

Tycker det är dumt av Tissot att inte släppa den i stål.. Sen är jag medlem i skaran som tycker 9k för en PRX är skamlöst högt. Oavsett materia
"Skamlöst högt" tycker jag är lite väl hårt. Det är ändå ett schweiziskt företag som ska betala schweiziska löner och så vidare. Inget mikromärke med minimal overhead som bedriver sweatshop på kinesiska landsbygden. 9k för en klocka med integrerad länk helt i titan och ett beprövat urverk med 80 timmars gångreserv tycker jag är fullt rimligt faktiskt.

"Skamlöst högt" tycker jag är lite väl hårt. Det är ändå ett schweiziskt företag som ska betala schweiziska löner och så vidare. Inget mikromärke med minimal overhead som bedriver sweatshop på kinesiska landsbygden. 9k för en klocka med integrerad länk helt i titan och ett beprövat urverk med 80 timmars gångreserv tycker jag är fullt rimligt faktiskt.
Tog i lite väl mycket kanske :) Jag lever kvar i att de kostade strax över 5k när jag köpte min 2021. En ökning med ~80% på fyra år tar emot

Tog i lite väl mycket kanske :) Jag lever kvar i att de kostade strax över 5k när jag köpte min 2021. En ökning med ~80% på fyra år tar emot
Jo, så är det, ingen gillar att betala mer. Men det är väl så det är att vara klockentusiast idag. Alla märken höjer sina priser för ingen vill bli kvarlämnad på stationen med en lågbudgetstämpel. Kolla bara stallkompisen Omega. Deras list- och servicepriser har dragit iväg något makalöst. En service av en vanlig trehandare kostar idag mer än en PRX i titan...

• Love
Reactions: C-J
Hej allihop!

Jag har en Tissot "tradition open heart 40 mm".

Jag har haft den ett tag och den är endast använd sparsamt och vid speciella tillfällen.

Jag är sugen på en Tissot Prx powermatic 80.

Jag är eventuellt sugen på ett byte med en viss peng emellan pga kostnader som kan tillkomma i form av skick,inköpskostnad mm. Jag tror ni fattar vinkeln .

Är det någon som har en" Prx"och är sugen på att byta den mot en" Tradition "?

Övrig info:

Min klocka har kvitto men inte i orginal armband.

Dock så är armbandet 3 mån gammalt och använt en handfull gånger. Den rullar på finfint och jag har inte haft något som helst problem med klockan.

Beroende på skick på Prx:en kan vi komma överens om mellanskillnad på en kostnad sinsemellan. Färger på urtavla är inte av stor betydelse.

Bilagor

• 1000003635.png
    1000003635.png
    175.5 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp