Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med att det blir en helt annan klocka utan länken! Har en likadan som du (grön) och kör gummi, tycker det lyfter den.Jag har haft min PRX i något år och har aldrig riktigt gillat armbandet som den kommer med, så den har roterats väldig sparsamt på armen. Köpte ett läderarmband i veckan och har nu kört det i helgen och det känns som en helt annan klocka! Helt klart växt för mig.
Vad föredrar ni andra? Stål eller läder?![]()
Hör med @DrKlocka!Kraschade min prx rätt hårt så fick ett jack i safiren. Skulle behöva polera länken också.
Vart kan man lämna in för dessa saker?
Kan man polera själv med något?
Med detta sagt så vill jag inte ha min klocka liggandes i Schweiz hos tissot i 3 månader.
38mm Titan eller Damaskusstål
Det kanske äntligen tar död på de frågorna på reddit om man ska köpa 35mm eller 40mm!Rätt schysst
![]()
Men om jag verkligen vill ha i stål då?Det kanske äntligen tar död på de frågorna på reddit om man ska köpa 35mm eller 40mm!
Det var väl den lilla detaljen då… du köper en av varje storlek så klart.Men om jag verkligen vill ha i stål då?![]()
38mm Titan eller Damaskusstål
![]()
Även denna är ny - blå tavla, 38mm och titanRätt schysst
![]()
Känns som att den kommer släppas i stål allteftersom. Då är jag en spekulant!Även denna är ny - blå tavla, 38mm och titan
![]()
![]()
"Skamlöst högt" tycker jag är lite väl hårt. Det är ändå ett schweiziskt företag som ska betala schweiziska löner och så vidare. Inget mikromärke med minimal overhead som bedriver sweatshop på kinesiska landsbygden. 9k för en klocka med integrerad länk helt i titan och ett beprövat urverk med 80 timmars gångreserv tycker jag är fullt rimligt faktiskt.Tycker det är dumt av Tissot att inte släppa den i stål.. Sen är jag medlem i skaran som tycker 9k för en PRX är skamlöst högt. Oavsett materia
Tog i lite väl mycket kanske"Skamlöst högt" tycker jag är lite väl hårt. Det är ändå ett schweiziskt företag som ska betala schweiziska löner och så vidare. Inget mikromärke med minimal overhead som bedriver sweatshop på kinesiska landsbygden. 9k för en klocka med integrerad länk helt i titan och ett beprövat urverk med 80 timmars gångreserv tycker jag är fullt rimligt faktiskt.
Jo, så är det, ingen gillar att betala mer. Men det är väl så det är att vara klockentusiast idag. Alla märken höjer sina priser för ingen vill bli kvarlämnad på stationen med en lågbudgetstämpel. Kolla bara stallkompisen Omega. Deras list- och servicepriser har dragit iväg något makalöst. En service av en vanlig trehandare kostar idag mer än en PRX i titan...Tog i lite väl mycket kanskeJag lever kvar i att de kostade strax över 5k när jag köpte min 2021. En ökning med ~80% på fyra år tar emot
Fin tavla. Berätta gärna mer om modellen.Är riktigt nöjd med denna, svår att få tag i av nån anledning. Känns fortfarande lite muppigt men det avtar nog![]()
![]()
Tack!Fin tavla. Berätta gärna mer om modellen.
Roligt med lite ovanliga klockor i tråden!Tack!
Vet faktiskt inte jätte mycket men den är modern. Tissot slutade nog att producera den för ett par år sedan.
Är mekanisk och drivs av ett ETA 6497 verk
Tissot Lepine Mechanical | Model T8614059903301 | Tissot® Thailand
Discover the Tissot Lepine Mechanical | Model T8614059903301 | 51.0mm | Silver Dial | Free delivery. Free returns. International warranty.www.tissotwatches.com