• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Titan! Tråden med titanklockor.

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Pelagos LHD
D77E22EA-C188-4D79-82BE-7F48F5A298CC.jpeg
 

Bjornens

Omega
Letar med ljus och lykta efter en snygg sportig Titan som substitut till en Omega SMP. Efter en djupdykning i denna tråd hade jag fastnat för Tudor pelagos, men blir väldigt konfunderad då det verkar som om bakstycket på denna är i rostfritt stål?? Anledningen till klocka i titan är nämligen nickelallergi och om baksidan är i RF stål faller det helt. Har vi någon innehavare av pelagos som kan konfirmera eller avfärda? Tack på förhand.
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Letar med ljus och lykta efter en snygg sportig Titan som substitut till en Omega SMP. Efter en djupdykning i denna tråd hade jag fastnat för Tudor pelagos, men blir väldigt konfunderad då det verkar som om bakstycket på denna är i rostfritt stål?? Anledningen till klocka i titan är nämligen nickelallergi och om baksidan är i RF stål faller det helt. Har vi någon innehavare av pelagos som kan konfirmera eller avfärda? Tack på förhand.
Baklock i stål och även clasp, bekräftat i denna tråd
 

Bjornens

Omega
Baklock i stål och även clasp, bekräftat i denna tråd
Stort tack!!!
 

Exekys

Cartier
Letar med ljus och lykta efter en snygg sportig Titan som substitut till en Omega SMP. Efter en djupdykning i denna tråd hade jag fastnat för Tudor pelagos, men blir väldigt konfunderad då det verkar som om bakstycket på denna är i rostfritt stål?? Anledningen till klocka i titan är nämligen nickelallergi och om baksidan är i RF stål faller det helt. Har vi någon innehavare av pelagos som kan konfirmera eller avfärda? Tack på förhand.
Helt annan prisklass, men har du tittat närmare på Certina DS Action Diver i titan? Baklocket är iaf stämplat "TITANIUM" även om jag inte kan svära på att det stämmer.
 

Bally

Cartier
Letar med ljus och lykta efter en snygg sportig Titan som substitut till en Omega SMP. Efter en djupdykning i denna tråd hade jag fastnat för Tudor pelagos, men blir väldigt konfunderad då det verkar som om bakstycket på denna är i rostfritt stål?? Anledningen till klocka i titan är nämligen nickelallergi och om baksidan är i RF stål faller det helt. Har vi någon innehavare av pelagos som kan konfirmera eller avfärda? Tack på förhand.

Funderat på en Oris aquis i titan? Det vart mitt val efter jag var tvungen att sälja min gamla klocka pga. allergi.

Bara av intresse eftersom jag har nog samma problem: du klarar inte heller av rostfria klockor trots att det ska vara så lite nickel i dem?
 

Bilagor

  • 20190926_101059.jpg
    20190926_101059.jpg
    576.1 KB · Visningar: 21

seikodiverr

KS Explorers Club
Letar med ljus och lykta efter en snygg sportig Titan som substitut till en Omega SMP. Efter en djupdykning i denna tråd hade jag fastnat för Tudor pelagos, men blir väldigt konfunderad då det verkar som om bakstycket på denna är i rostfritt stål?? Anledningen till klocka i titan är nämligen nickelallergi och om baksidan är i RF stål faller det helt. Har vi någon innehavare av pelagos som kan konfirmera eller avfärda? Tack på förhand.

Du har ju alltid Seiko Marinemaster Professional 1000m Diver Quartz SBBN040. Den är både gjord helt i titan och saknar baklock :)


C9AFE555-6AFF-4164-93F4-A59FBC5BEED8.jpeg
 

Bjornens

Omega
Helt annan prisklass, men har du tittat närmare på Certina DS Action Diver i titan? Baklocket är iaf stämplat "TITANIUM" även om jag inte kan svära på att det stämmer.
Tack för tips. Ja den har jag kollat på och köpte den även till min gudson i konfrontationspresent, så den är så att säga ”upptagen”...
Funderat på en Oris aquis i titan? Det vart mitt val efter jag var tvungen att sälja min gamla klocka pga. allergi.

Bara av intresse eftersom jag har nog samma problem: du klarar inte heller av rostfria klockor trots att det ska vara så lite nickel i dem?
förbaskat fin! Den kan mycket väl seglat upp som ett förstahandsval!
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Topp