• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Titan! Tråden med titanklockor.

Är det någon som vet om det finns några pandakronografer i titan i samma stil som Rolex daytona och seiko speedtimer?

IMG_1455.jpeg

(Tack för intressant läsning i tråden; titan är mitt favoritmaterial)

Fann en Tissot T-Touch Expert på loppis för 1800. Krävde batteribyte och grundlig ultraljudstvätt, men efter det har jag knappt tagit den av mig. Rätt stor för min handled på 17cm men bara 120g, väl balanserad och superbekväm.

Kostade ca 15k ny för 15 år sen, och det märks att Tissot har funderat ett extra varv:
  • Allt nås med ett grepp: Tummen kan vila vid kl 9 (på ett litet förhöjt T på boetten), medan man opererar touchskärmen och de tre knapparna. Älskar Casio också, men med 4-5 knappar måste man byta grepp hela tiden.
  • 25mm diver extension, så man kan bära den utanpå jackärmen
  • Rött backlight för att sabba mörkerseendet minimalt
Har läst mycket klagomål om kvaliteten på äldre T-Touch, men från 2010ish verkar Tissot har fått styr på det. Vill man ha en ABC i titan kan jag bara rekommendera!

IMG_20241207_120931653.jpg

Tillbaka
Topp